العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 17-10-2010, 08:36 PM
الصورة الرمزية Eng . Mano
Eng . Mano Eng . Mano غير متواجد حالياً

Eng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura about
افتراضي رد: تشبيع غيار الاسبيرانزا a113 ومشكلة السحب والمطالع

انا برده العربية عاملة كده معايا ، سحبها ضعيف شوية و فعلا على المطالع بتبقى حنينة اووووووووووى .
بس طبعا انا متأكد ان ده كله حيتعالج بعد صيانة الالف لانهم فى الصيانة دى بيظبطوا الموتور على الكمبيوتر و بيغيروا زيت التليين ده ، فبأذن الله كل ده حيروح بعد الالف كيلو الاولى ؛؛
قديم 17-10-2010, 08:48 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

الف مبروك وربنا يكفيك شرها
قديم 17-10-2010, 09:11 PM
الصورة الرمزية maxxatta
maxxatta maxxatta غير متواجد حالياً
من انا؟: راجل بحب العربيات جدا
التخصص العملى: محامى
هواياتي: اسمع مزيكا والافلام الغربية وده غير قيادة العربيات بمزاج

maxxatta has a spectacular aura aboutmaxxatta has a spectacular aura about
للاهمية رد: تشبيع غيار الاسبيرانزا a113 ومشكلة السحب والمطالع

اولا مبروك على العربية
ثانيا انا كانت عندى نفس المشكلة لكن بعد الصيانة 1000 بقت حاجة تانية وممكن تشوف كل مشاركاتى حتلاقى كل اجوبة لكل المشاكل ان وجدت بس موضوع الغيار دى صعب اوى
تغير بعد ال6 كفاية بعد 4 فى الاربى ام عشان براحة على العربية وطول عمرها وبعدين عشان صوت العربية وبلاش اجهاد ليها وموضوع المطالع هيتحل بعد صيانة الالف هتشوف اداء اخر وعلى العموم اى سؤال انا تحت امرك

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
قديم 18-10-2010, 03:10 AM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة maxxatta مشاهدة المشاركة

اولا مبروك على العربية
ثانيا انا كانت عندى نفس المشكلة لكن بعد الصيانة 1000 بقت حاجة تانية وممكن تشوف كل مشاركاتى حتلاقى كل اجوبة لكل المشاكل ان وجدت بس موضوع الغيار دى صعب اوى
تغير بعد ال6 كفاية بعد 4 فى الاربى ام عشان براحة على العربية وطول عمرها وبعدين عشان صوت العربية وبلاش اجهاد ليها وموضوع المطالع هيتحل بعد صيانة الالف هتشوف اداء اخر وعلى العموم اى سؤال انا تحت امرك
بالظبط كده . زى ما قال أخونا Maxxatta . العربيه دى مش بتاعة لعب وطيش شباب . هى شبابيه بس محترمه جدا . وخليك حنين معاها عشان تقددرك . اصبر فى التليين وخليك على ال 60 او ال 80 لو انت فى طريق مفتوح . وخصوصا اننا لسه فى جو حار . وبعد الألف والصيانه العمليه حاتتحسن معاك . وبعد ال 5000 حاتلاقيها زى الفريره . انا زى ما قلتلك . كنت باجيب بيها ال 140 مرتاحه على الصحراوى . بس ماتنساش موضوع الفرامل دا مهم جدا جدا جدا .
وربنا يكفيك شر طريقك وطريقها .

Saif El Deen
قديم 19-10-2010, 09:33 AM
مادا مادا غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

مادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond reputeمادا has a reputation beyond repute

أولآ شكرآ ليكم على الرد والافادة وعلى اخلاقهم العليا فى الرد لكن ممكن سوال تانى هى الصيانة الدورية بتتكلف كام انا سمعت ان قطع الغيار غليا وتغيير سير الكاتينة والتكييف فى صيانة ال30000 بيعدى الالف جنية وصيانة العشرة تلاف بتكلف 700جنية الكلام ده صح