العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 01-09-2012, 04:58 PM
yaghmor yaghmor غير متواجد حالياً

yaghmor will become famous soon enough
افتراضي رفعت الحظر عن سيارة معاقين ولسة مكتوب بالرخصة لايقودها الا مالكها يالهوووووووى

السلام عليكم انا سيارتى سيارة معاقين وتم رفع الحظر عنها بمرور خمس سنوات والجواب وصل للمرور من الجمارك المهم انا رخصت العربية ولقيتهم كاتبين في الرخصة بردوة لايقودها الا مالكها يعنى هية هية حتى بعد رفع الحظر وانا كنت عايزة اخويا يستخدمها معايا لحد مانشترى واحدة تانية لما الظروف تسمح انا عايزة اعرف لية ماتشلش من الرخصة كلمة لايقودة الا مالكهة ومجهزة طبيا بالرغم انى سالتهم في المرور محدش عبرنى ومعاملة زى الزفت الله يسامحهم
قديم 01-09-2012, 05:25 PM
الصورة الرمزية MR mido
MR mido MR mido غير متواجد حالياً
من انا؟: i don't do action ... I live it
التخصص العملى: admnistrative coordinator & organizer
هواياتي: dj producer&Playing Guitar&Driving long distances and travel

MR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really nice
افتراضي رد: رفعت الحظر عن سيارة معاقين ولسة مكتوب بالرخصة لايقودها الا مالكها يالهوووووووى

بوس ياباشا انا عندى واحد صحبي مربالموضوع ده انت لو عايز تشيل لايقودها الامالكها هتدفع الضريبة فى المرور كاملة لكن رفع الحظر تقدر تبيع عادى لكن انت معفى من ضريبة العربيه
قديم 01-09-2012, 05:41 PM
yaghmor yaghmor غير متواجد حالياً

yaghmor will become famous soon enough
افتراضي رد: رفعت الحظر عن سيارة معاقين ولسة مكتوب بالرخصة لايقودها الا مالكها يالهوووووووى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MR mido مشاهدة المشاركة

بوس ياباشا انا عندى واحد صحبي مربالموضوع ده انت لو عايز تشيل لايقودها الامالكها هتدفع الضريبة فى المرور كاملة لكن رفع الحظر تقدر تبيع عادى لكن انت معفى من ضريبة العربيه
معلش اية الضريبة دى وروح اقولهم اية الله يباركلك لانى علي كلام حضرتك دة اروح بكرة لانى رخصت النهاردة السبت يبقي كدة اروحلهم بكرة بس لازم اكون عارفة هقول اية ومتشكرة جداااا جدااااا لحضرتك
قديم 01-09-2012, 06:53 PM
الصورة الرمزية eleuny
eleuny eleuny غير متواجد حالياً

eleuny will become famous soon enough

هتروحى بكره ان شاء الله على شباك الملاكى وتقوليلهم انا عايزه ادفع الضريبه عن السياره دى ومعاكى الرخصه هيقولك على مكان الدفع وهتجيبى ورق جديد وتستنى الرخصه وتستلميها ومافيش حاجه اسمها محدش بيرد طول منتى معاكى حق اعملى اللى انتى عايزاه واطلعى لرئيس المرور لو حكمت طول ما كل حاجه بالذوق وبالادب وانتى ليكى حق وان شاء الله الموضوع مش هياخد ساعه زمن
قديم 01-09-2012, 07:37 PM
الصورة الرمزية MR mido
MR mido MR mido غير متواجد حالياً
من انا؟: i don't do action ... I live it
التخصص العملى: admnistrative coordinator & organizer
هواياتي: dj producer&Playing Guitar&Driving long distances and travel

MR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really niceMR mido is just really nice

هو انتى مرور ايه وانا هقولك تروحى عند مين بالظبط؟؟