العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

قديم 16-05-2010, 05:55 PM
محمد عرفة محمد عرفة غير متواجد حالياً

محمد عرفة will become famous soon enough
افتراضي رد: إستفسار عن كونتاكت كار

لو فيه اى استفسار عن التامين انا موجود انا مندوب فى شركة مصر للتامين اى استفسار تحت امركم
قديم 16-05-2010, 06:40 PM
Prince2003 Prince2003 غير متواجد حالياً

Prince2003 has a spectacular aura aboutPrince2003 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد عرفة مشاهدة المشاركة

لو فيه اى استفسار عن التامين انا موجود انا مندوب فى شركة مصر للتامين اى استفسار تحت امركم
السلام عليكم

لو سمحت يا أ/ محمد انا كنت بسأل عن تأمين عربية لوجان ب 68 الف لان المعرض ال هشترى منعه بالتقسيط بيلزمنى بالتأمين و بصراحة عملت مهاهم مفاوضات عشان ألغى الموضوع ده و لكن للاسف فشلت و الحل الاخير الكان بالنسبالى ممكن يخرجنى من شبه الحرمانية ان انا قولتلهم ان انا هعتبر التأمين من ثمن العربية و أدفع لهم ثمن التأمين السنوى و هم هيأمنوا بعيد عنى و كانت النسية 3.2% من ثمنها.

فلو حخضرتك تعلق على العملتوه و تفيدنى بخصوص ان مرة قرأت انى فى حاجة اسمها تأمين تكافلى و أن ده أسلامى فياريت تفدنى فى القصة ديه لانى بصراحه بذلت مجهود عشان أخلى كل حاجه حلال فى شراء العربية مش عايز حاجة تعكرها.

و ربنا يتقبل

قديم 06-06-2010, 04:59 PM
zaenmaster zaenmaster غير متواجد حالياً

zaenmaster is on a distinguished road
افتراضي رد: تقسيط a113 من شركة كونتاكت

طب ممكن حد يفيدني فى المنصورة ؟؟
قديم 08-06-2010, 02:11 PM
fouad190459 fouad190459 غير متواجد حالياً

fouad190459 is on a distinguished road

يا جماعة مفيش حاجة اسمها تقسيط اسلامى ده مجرد تلاعب بالالفاظ و مفيش حاجة اسمها بنوك اسلامية دول بيرحوا الزبون علشان ضميره يبقى مرتاح اللهم بلغت اللهم فاشهد من موظف بنك اسلامى بالمعاش
قديم 10-06-2010, 11:20 PM
hamdysba hamdysba غير متواجد حالياً

hamdysba is on a distinguished road

بالنسبة للتامين السنوي على السيارة طوال مدة السداد دة المفروض يكون البنك ملزم بيه لانه بيأمن على القرض اما العميل بيدفع فوائد القرض المفروضة عليه والبنك معاه كافة الضمانات والقسط الشهري مضمون بمفردات المرتب وتحويل الراتب للبنك .... طبعا دي اتفاقات مع البنوك وشركات التامين لمص دم العملاء ده لو فيه حسن نية من البنك ان يلغي هذا التامين ويتبرأ من هذا الاتفاق المشبوه مع شركات التأمين او يرد مبلغ التاميل الكلى في نهاية مدة القرض للعميل طالما لم يستفيد منه لانه مبلغ كبير يصل لااكثر من 10000ج حسب القرض وطبعا ده حرام لان شركة التامين تاخذ حقوق ناس وتعطيها لناس تانية طيب كل واحد يتحمل مسؤولية نفسه ومش عايزين تعويضات ايه رايكم في الموضوع وبلاش الشركات والموطفين والكلام الفاشل ده فرجاء ان لايقنعني احد بهذا التأمين وخاصة مندوبين شركات التامين لانه غير مقبول حتى بالعقل واذا لا قدر الله حدث مكروه قل قدر الله وماشاء فعل .. لانقبل تعويض

التعديل الأخير تم بواسطة hamdysba ; 10-06-2010 الساعة 11:32 PM