العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 06-12-2009, 08:43 AM
elmoshakes elmoshakes غير متواجد حالياً

elmoshakes will become famous soon enoughelmoshakes will become famous soon enough
افتراضي تركيب 2 كاسيت في العربية

في سؤال كان محيرني اووي وكنت محتاج اجابه من اهل الخبرة

انا بشوف في صور كتير في بعض العربيات المتظبطة في 2 كاسيت في العربية وكنت بستغرب اووي من كده

فانا عاوز اعرف هل الكاسيتين على نفس السماعات ولا ده لوحده وده لوحده

و ده لزمته ايه ؟؟ يعني بيركب 2 علشان يقوموا السماعات بدال ال جي ام ولا ايه؟؟؟

ولا ده ايه بالظبط فهموني
قديم 06-12-2009, 02:04 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تركيب 2 كاسيت في العربية

انا معتقدش انهم 2 كاسيت, اعتقد بيكون واحد كاسيت والتانى اكواليزر مثلاً (الله اعلم) و يا ريت لو فى صوره توريهالنا

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

قديم 07-12-2009, 04:42 AM
الصورة الرمزية samer-proton
samer-proton samer-proton غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: التخميس و الاميركاني ;)

samer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the roughsamer-proton is a jewel in the rough

عادي جدا ودا مالوش علاقة بموضوع الجي ام لأن اساسا اغلب الكاسيتات قدرة اخراجها 50*4 مثلا صاحبي اشترى كيا ريو اول فئة الفاضية والكاسيت عنده شريط وبس يعني مافيش سيدي وركب كاسيت بايونير 2150 على نفس السماعات عادي جدا

بروتون = صفقة رابحة
قديم 07-12-2009, 05:33 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بالظبط مفيش احتياج ابدا لكاسيت اضافى لتعزيز القدرة لان زى ماقال سامر باشا اغلب الكاسيتات بتنزل بباور معقول يقوم 4 سماعات لوحدة لانه بشكل ما بيبقى بلت ان فيه امبلفاير او ايكولايزر عامة انت بتصمم السيستم اللى انت عايزة وتجمع الباور المطلوب وتشوف محتاج تشغل ايه على الكاسيت وايه على الجى ام وهتحتاج جى ام بقوة قد ايه واحيانا بتبقى فيه نظم مقعدة مثلا واحد عنده كاسيت شرايط جامد ومش عايز يشيله وحاطط سى دى تشنجر او دى فى دى بس الافضل يكون كله مدمج فى وحدة واحدة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 07-12-2009, 05:03 PM
elmoshakes elmoshakes غير متواجد حالياً

elmoshakes will become famous soon enoughelmoshakes will become famous soon enough

طب دلوقتي انا جبت كاسيت وانا عندي واحد اصلا سوني في العربية ومستخسر اشيله

فا ايه الحل دلوقتي هل ينفع اشغل ال2 كأنهم واحد يعني يعزز المقاومة بدال ما اجيب جي ام مثلا وبعدين الكاسيت الي انا جايبه فيه شاشة فا كأنه باقي للكاست الاول