العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 13-07-2011, 11:53 PM
Elawany13 Elawany13 غير متواجد حالياً

Elawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to all
افتراضي رد: فتوي بتحريم الزينون في الاردن

حسبنا الله ونعم الوكيل فى من يستخدم الزينون
ربنا ينتقم منهم
قديم 20-07-2011, 06:38 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elawany13 مشاهدة المشاركة

حسبنا الله ونعم الوكيل فى من يستخدم الزينون
ربنا ينتقم منهم
ليه كده بس !!
يعني بصراحة حاسك متحامل اوي و بالدعاء بالانتقام منهم يعني !

انا شخصيا مركب زينون بس ركبته امتي !

انا نظري كل عين ناقصه 4.25 و بعد ما عملت كتاوت و جبت اعلي لمبات في السوق و ضعفت و رحت اشتريت لمبات ب 100 جنيه من توكيل اوسرام في مدينة نصر و انا ساكن في المريوطية !! شايف المسافة ! كل ده في محاولات لتفادي اني اركب زينون ! و لما لقيت اللمبات مش مساعدة خصوصا ان نظري كل مدي في ضعف لدرجة اني كنت هدوس واحد لاني مشفتوش تماما ! ركبت زينون !

و مع كل ده مش بنوره في الطرق الداخلية و جبتله فوانيس بعدسات مخصوص عشان النور يبقي ملموم و ميضايقش الناس و بنوره علي الطرق السريعة بس اما داخل البلد بمشي بالاصفر لانه اقوي من الاصفر بتاع اللمبات العادية ! يعني الحمد لله انا حريص علي الناس يعني عشان محدش يتأذي و لو نورته و نسيته و انا ماشي اول ما حد بيشتكي منه بطفيه !

بصراحة الدعاء بالانتقام ده صعب اوي يعني انك تدعيه علي حد و تعمم علي كل اللي مركبينه و تحسبن عليهم فا حبيت اقولك ان مش كل الناس بتستخدم الزينون استخدام عشوائي و فيه ناس مركبينه اضطرارا لضعف بصرهم لان نوره قوي و بيدي اضاءة احسن 1000 مرة من اللمبات العادية فا رجاءا يعني توخي الحذر في الدعاء بالذات لحسن يصيب

IBIZA
قديم 20-07-2011, 08:24 PM
الصورة الرمزية momen_bondok
momen_bondok momen_bondok غير متواجد حالياً

من انا؟: أنا الفقيـرُ إلـى ربِّ السمـواتِ أنا المُسيكِينُ فى مجموع حالاتـي
التخصص العملى: فى مجال السياحه ( رحلات حج وعُمرة )
هواياتي: البرمجة , ما يخص السيارات , الكمبيوتر, الزراعة

momen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond reputemomen_bondok has a reputation beyond repute

انا مرة كنت ماشى فى شارع اتجاهين لا ياخذ اكثر من سيارتان
وانا ماشى فية وجدت واحد مشغل الزينون من الاتجاة الاخر وجاى بسرعة عالية طبعا انا قلبت لية النور علشان يطفى لاكن عدى من جنبى ولا كان حصل حاجة وفعلا فى اللحظة دة افقدت البصر تماما وتوقفت وعلقت يدى على الكلاكس

والحمد لله عدت على خير وربنا يسامح ويهدي من يستخدمون الزينون فى غير موضعه

بسم الله الرحمن الرحيم
سؤال على بال كل شاب أو رجل يُريد أن يتزوج
كيف اختار الزوجة التي ستظل معي طوال العمر
اوووووووعة تفكر كتير شاهد هذة الحلقة وبأذن الله تأخذ القرار الأخير
وذلك مع فضيلة الشيخ أبي إسحاق الحوينى
الحلقة بجد راااااااائعة والله
طبعا الحلقة (مرئية) وبمساحة خيالية
قديم 20-07-2011, 08:57 PM
ابو حسين ابو حسين غير متواجد حالياً

ابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond reputeابو حسين has a reputation beyond repute

ربنا يسامح ويهدي من يستخدمون الزينون
قديم 20-07-2011, 09:22 PM
corsair
Guest

ده اللي اختراع موضوع الزينون ده عايز ضرب النار