العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو فلوانس Fluence

رينو فلوانس Fluence Renault Fluence 2009—present The Renault Fluence is a compact mid-size sedan produced by the French automaker Renault. This built at the Oyak-Renault plant in Bursa, Turkey and Santa Isabel factory, in Cordoba, Argentina for Latin America.

قديم 18-07-2012, 04:15 PM
Zizo1 Zizo1 غير متواجد حالياً

Zizo1 is on a distinguished road
افتراضي رد: اوعى تشترى فلوانس خليجى

ارجو حد يفيدنا يا جماعة
قديم 18-07-2012, 05:00 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute

الكلام ده مضبوط 100 % قريته في منتديات كتيييييير،
الخليجي الفتيس متاخد من نيسان والماتور اجزاء كتير

الخليجي فتيس وماتور مختلفة عن الوكيل مع اختلافات بسيطة في الشكل

وصيانتها مختلفة

شكرا علي التحذير
قديم 18-07-2012, 05:30 PM
Zizo1 Zizo1 غير متواجد حالياً

Zizo1 is on a distinguished road

مهو حد يا جماعة يكلم الميكانيكون العرب او فرينش موتورز ويسألهم عالموضوع ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ياريت حد يعمل خير ويتصل ويقولنا هنا , زائد اني سألت العربية هنا قلبها كله نيسان يعني مش شرط صيانتها في التوكيل , انا في الامارات حاليا ارجو الافادة
قديم 18-07-2012, 10:41 PM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Zizo1 مشاهدة المشاركة

في ناس سئلت في فرينش موتورز والميكانيكيون العرب قالوا انهم بيعملولها صيانة, زائد ان العربية من جوه معظمها نيسان, موتور وجير بوكس, بس انا مش متأكد من الكلام ده , ممكن حد يتأكدلنا ؟ بس هو الاكيد ان الوكيل في مصر محروق من الفلوينس الخليجي البتنزل مصر , على الرغم من افضليتها بمراحل عن المصنوعة في تركيا من حيث الجيربوكس وشكل الشبكة الامامية , ارجو الاتصال بالميكانيكون العرب او فرينش موتورز وحد يفيدنا لو سمحتوا لاني في الامارات الان .
الكلام اللى انا كاتبه ده انا جايبه من صفحة رينو على الفيس بوك من خلال متابعتى ليها لقيت ناس كتير بتسالهم على قطع غيار وصيانة الفلوينس بتاعتهم وكاتبين انها خليجى والصفحة ردت عليهم قالت ان مكونات العربية الخليجى غير المصرى ولذلك مش هينفع نشتغل فيها وطبعا مفيش شك ان الخليجى احسن من المصرى من نحية كل حاجة

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 18-07-2012, 11:07 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

انا ضد ابتزاز التوكيلات للناس وفرض عقوبات على اللى يشترى من بره او ينزل بعربيته من بره ومش من حق توكيل انه يعمل كده ابداً والتوكيلات اللى كانت بتعمل كده كان بيترفع عليها قضايا والناس غالباً ما بتكسبها

غير كده زى اى عربيه مع الوقت والانتشار صيانتها بتتحفظ وممكن تعملها بره التوكيل احسن ما بتعملها فى التوكيل نفسه وقطع الغيار نفس الكلام مع الوقت بتنتشر بره التوكيل
ده غير ان الشركات الكبيرة اللى بتنزل خليجى غالباً ما بتبقى مظبطة مراكز خدمة تابعة ليها لخدمة العربيه

ده غير ان ممكن تشترى اى عربيه خليجى وتأمن عليها مع شركات التأمين المكمل وده بيشمل الصيانات والاصلاح

طبعاً فيه ناس مبتحبش تتعب نفسها فى كل ده وعايز يجيب العربيه ويواظب على الصيانات فى التوكيل وبس

لكن اللى عايز يوفر او يجيب مواصفات براحته يشترى من بره التوكيل عادى وفيه ميه حل وصرفه خاصة لعربيه منتشرة زى الفلوانس

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش