العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 20-04-2011, 03:26 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute
افتراضي رد: واخيرا تحقق الحلم مكنة ليجانزا في عربية نوبيرا

أنا عندي سؤال مهم جدا لحضرتك وأرجو الاهتمام:
حضرتك بتقول إنك ثبت الموتور 1500 عشان الورق بتاع الموتور الجديد اتحرق
أنا تقريبا واقع في نفس المشكلة؛ لأني مسقط موتور استيراد لعربيتي مازدا 323 في شهر واحد قبل الثورة.
وأخذت صورة من الإفراج الجمركي، والمفروض الأصل كان هيتبعت من مرور بور سعيد على مرور السلام بتاعي.
لكني اتصلت بمحل الاستيراد بتاع بورسعيد اداني رقم الصادر وتاريخه بس قالي ممكن الورق ما يكونش راح مرور السلام لأن مرور بورسعيد اتحرق يوم 28 يناير، وإحنا بعتناه يوم 26 فممكن يكون اتحرق في المرور.
بصراحة أنا لسة ما سألتش في مرور السلام هل الورق وصل ولا لأ، لكن بفرض إنه اتحرق فعلا، هل ممكن أثبت الموتور بالصور إلا معايا، ولا إيه الإجراءات.
وشكرا ليك مقدما

مهند سالم
قديم 20-04-2011, 03:28 PM
مهند سالم مهند سالم غير متواجد حالياً
من انا؟: أعشق السيارات من صغري، ولهذا تعلمت القيادة سريعا
التخصص العملى: باحث شرعي ولغوي
هواياتي: طبعا أحب السيارات، جيدا جدا في لعبة الشطرنج، جيد في البنج بونج

مهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond reputeمهند سالم has a reputation beyond repute

صحيح، الف مبروك يا موكو ربنا يبارك ليك فيها

مهند سالم
قديم 20-04-2011, 03:44 PM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مهند سالم مشاهدة المشاركة

أنا عندي سؤال مهم جدا لحضرتك وأرجو الاهتمام:
حضرتك بتقول إنك ثبت الموتور 1500 عشان الورق بتاع الموتور الجديد اتحرق
أنا تقريبا واقع في نفس المشكلة؛ لأني مسقط موتور استيراد لعربيتي مازدا 323 في شهر واحد قبل الثورة.
وأخذت صورة من الإفراج الجمركي، والمفروض الأصل كان هيتبعت من مرور بور سعيد على مرور السلام بتاعي.
لكني اتصلت بمحل الاستيراد بتاع بورسعيد اداني رقم الصادر وتاريخه بس قالي ممكن الورق ما يكونش راح مرور السلام لأن مرور بورسعيد اتحرق يوم 28 يناير، وإحنا بعتناه يوم 26 فممكن يكون اتحرق في المرور.
بصراحة أنا لسة ما سألتش في مرور السلام هل الورق وصل ولا لأ، لكن بفرض إنه اتحرق فعلا، هل ممكن أثبت الموتور بالصور إلا معايا، ولا إيه الإجراءات.
وشكرا ليك مقدما
بترجع تاني لبوابة 20 وبتعمل بدل فاقد للورق اللي معاك صورة وترجع تبثة في ادارة المرور اللي في بورسعيد جنب البوابة في قسم الأفراجات وتمضي الظابط و تختمة و ترجع للمرور بتاعك و هترخص علاطول بأذن الله
قديم 20-04-2011, 05:34 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الف الف مبروك
بس كان رأيي فعلا تاخد الفتيس الاتوماتيك بتاع النوبيرا
علشان تبقي ركبت الموتور بالفتيس بتاعه و تضمن اداء افضل

حـازم خـضـر

قديم 20-04-2011, 06:28 PM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of

و الله الميكانيكي بتاعي قالي نفس الكلام
و لكن الموضع انة كنت عاوز اقلل اكبر قدر من التكاليف و خصوصا ان الفتيس بتاعي كان شغال كويس فميش داعي اغيرة و انا بفتيسي دة جبت 200 هو انا عاوز اكتر من كدة اية