العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مصر بايكرز

مصر بايكرز قسم الدراجات النارية - موتوسيكلات - صور دراجات - استعراضات - احدث موديلات الدراجات - اشهر القائدين - مناسبات وانشطة الدراجات النارية فى مصر والعالم Masr Bikers

قديم 01-08-2010, 07:01 PM
الصورة الرمزية Jack Box
Jack Box Jack Box غير متواجد حالياً

Jack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant futureJack Box has a brilliant future
افتراضي ازاي تقنع البوب او الحاج او ابوك بانك تجيب موتوسيكل؟؟؟؟

ههههههههههه طبعا كتير مننا نفسهم يجيبوا موتوسيكلات وابوهم بيرفض تماما الخطوات بقي اللي جايه دي ازاي تقنعه مهما كانت شخصيته صعب زي ما انا كنت بعاني زمااااان والتجارب شخصيه ومجربها بنفسي وقولت لزمايلي عليها ومجربينها كويس وجايبه نتيجه زي الفل.

خطوات اقناع المعلم :
1- تملي حيطه الاوضه بتاعتك بصور الموتوسيكلات .
2- طول اعدتك ادام التليفزيون تبقي عروض موتو جي بي بس خلي بالك ميكونش فيها حوادث عشان ميرجعش لعقله.
3- لو بيقعد علي الجهاز بتاعك حط كل يوم باك جراوند شكل اظرفوا خلفيات موتوسيكلات .
4- كل ما تحس انه داخل عليك الاوضه شغل فيديو موتوسيكلات او العب جيم رود راش مثلا .
6- خلي حد من اصحابك يتصل بيك في مره وانتا جمبه واعدوا اتكلموا عن اي حاجه في الموتوسيكلات المهم ياخد باله من كلامك .
7- لو بتشتغل حسسه انك بتشيل فلوس عشان الموتوسيكل .
8- زق ست الحبايب عليه كل شوية .
9-هاتلك تي شيرتين عليهم موتوسيكل او اتصور علي موتوسيكل من بتوع اصحابك واطبع الصوره علي تي شيرت ( علي فكره تجربه مقنعه جداااااااااااااا).
10- روح طلع الرخصه قبل ما تجيب الموتوسيكل وفاجاه انك طلعتها وقوله اصل جت ادامي فرصه .
11- اهم حااااااااااجه طول مانتا ماشي معاه في الشارع وعدي من جمبك بايك اقعد بص عليه ولو راكب جمبه العربيه طلع دماغك من الشباك لحد ما الموتو يختفي عشان تحسسه اد ايه انتا متعلق بيه.
12 - لو المساله معجزه مع الحاج في الفلوس اطلب منه انه يدخلك جمعيه .
13- حاول تجيب خوذه بتاعه واحد صاحبك تحطها يومين كده منظر في البيت .
14- خد الحاج علي حجرك اليومين دول اوي وكل واحد عارف يدخل للكينج منين وشيل بقي النغمه اللي انتا مخصصهاله علي الموبايل اللي هي ( ابويا اتحرق هي هي ابويا اتحرق - او سرينه الحكومه وخلافه ) وحطله اغنيه هو بيحبها وخليه يسمعها.

دول بقي الوصايا ال 14 عن تجربه شخصيه وخليت اصحابي يجربوها ونجحت جداااااا النصايح دي من دمااااااغي كلها والله بتجيب من الاخر ....... ها مين اول واحد اقنع البوب ..........

قديم 01-08-2010, 07:17 PM
corsair
Guest

افتراضي رد: ازاي تقنع البوب او الحاج او ابوك بانك تجيب موتوسيكل؟؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه هه

والله انتا ملكش حل يا جاك

بس ممكن ابويا ايام ما كنت بفكر اشتريه لو عملت معاه كدا كان بظهر ايده علي دماغي وكان حطلي نغمة ده عند امه يا ادهم
قديم 01-08-2010, 07:54 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

فعلا أستاذ ياجاك, دى مش مشكلة شخص, دى مشكلة جيل بحاله, والأب أو الأم تقوله موتوسيكل وشه يضرب ألوان وتحس أنك بتقوله هاتلى مسدس العب بيه أو شيلنى أرمينى فى البحر.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

بس ممكن ابويا ايام ما كنت بفكر اشتريه لو عملت معاه كدا كان بظهر ايده علي دماغي وكان حطلي نغمة ده عند امه يا ادهم

هههههههههههههه, الوالد شكله بيعزك قوى, ههههههههههه.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 01-08-2010, 07:59 PM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

مش لوحدك دى العربية ماكنش عايزنى اسوقها عشان اسلوب سواقتى ايش الحال لو كنت اقولة موتوسيكل

الله يرحمه ويتغمد روحه الجنة....ويحشره مع الصالحين,,,,ويجزيه الفردوس الأعــلى,,

إننا لله وإنا إليه راجعون...

إن القلب ليحزن والعين لتدمع,,,وإنا لفراق أمثاله لمحزونون....

ان مرت الأيام ولم ترونـــــــي. فهذه مواضيعي فتـذكرونـــــــي. وان غبت يوما ولم تجدونــــــي. ففي قلبي حبكـم فـلاتنسونـــــــي. وان طال غيابـي عنكــــــــــــــم. دون عـودة اكون وقتهـا بحـاجــة للدعـاء فادعـولــــــــــــــــــ ي
قديم 01-08-2010, 08:11 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

انا لو كنت بفكر في الريس دا وعملت اللي بتقوله مع والدي
كان زمانه رماني من البلكونه

حـازم خـضـر