العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > التعديلات الشكلية

التعديلات الشكلية موضوعات التعديلات الشكلية على السيارة خارجيا او داخلياً او ما يسمى بال - car Styling visual tuning

قديم 28-10-2013, 10:47 PM
mijodian mijodian غير متواجد حالياً

mijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud of
افتراضي رد: اعمل فتحة سقف لعربيتك بالسعر ... بحث تفصيلي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رمزى البيلى مشاهدة المشاركة

لوسمحت معى لانسر ميراج مو 98 ممكن اعرف من حضرتك احسن مكان اعمل فية فتحة سقف وتكلفتة كام
شكرا لحضرتك
ميراج 98 مش منتشره كقطع غيار كتير حتي في بورسعيد واسكندرية .. وهيا عربيه السقف بتاعها زيه زي السقف العادي بدون (حله) او مواسير تصريف مياه .. عشان كده ممكن تعمل فتحة سقف زي دي

دي كوبيه والعاديه منها نفس النمط
فتحة السقف دي ممكن تشتريها في اي سوق سواء حرفيين او اي مكان حسب تواجدك بس هاتها مش شرط تكون بتاعت العربيه نفسها
الخطوات ببساطه
1- هتنزل اي سوق من دول تدور علي سقف زي عربيتك ميراج وتشتريه لحد 1600 ج كويس
2- طبعا بتشتري السقف عشان يكون معاه الفرش بتاعه وده مهم جدا لان الفرش هيوفر معاك 800 ج
3- لو ملقتش هتدور علي فتحة سقف لوحدها بتتباع ودي ممكن تعملها من 800 لحد 1300 ميزدش
و1300 دي لو كهرباء طبعا فتحات السقف كلهم تقريبا نفس الطول والعرض
4- روح لصنايعي بس اللي هو سمكري كويس يقص السقف وبس

وقولي انت منين وانا احاول اجبلك حد في المنطقه اللي انت قريب فيها
قديم 01-11-2013, 11:40 AM
رمزى البيلى رمزى البيلى غير متواجد حالياً

رمزى البيلى is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mijodian مشاهدة المشاركة

ميراج 98 مش منتشره كقطع غيار كتير حتي في بورسعيد واسكندرية .. وهيا عربيه السقف بتاعها زيه زي السقف العادي بدون (حله) او مواسير تصريف مياه .. عشان كده ممكن تعمل فتحة سقف زي دي

دي كوبيه والعاديه منها نفس النمط
فتحة السقف دي ممكن تشتريها في اي سوق سواء حرفيين او اي مكان حسب تواجدك بس هاتها مش شرط تكون بتاعت العربيه نفسها
الخطوات ببساطه
1- هتنزل اي سوق من دول تدور علي سقف زي عربيتك ميراج وتشتريه لحد 1600 ج كويس
2- طبعا بتشتري السقف عشان يكون معاه الفرش بتاعه وده مهم جدا لان الفرش هيوفر معاك 800 ج
3- لو ملقتش هتدور علي فتحة سقف لوحدها بتتباع ودي ممكن تعملها من 800 لحد 1300 ميزدش
و1300 دي لو كهرباء طبعا فتحات السقف كلهم تقريبا نفس الطول والعرض
4- روح لصنايعي بس اللي هو سمكري كويس يقص السقف وبس

وقولي انت منين وانا احاول اجبلك حد في المنطقه اللي انت قريب فيها
حضرتك انا من طنطا ولكن مش مشكلة المسافة لو فى حد متخصص فى قص السقف وتركيب الفتحة ممكن اروحلو فى اى مكان بس المهم يكون متخصص شكرا لحضرتك
قديم 02-11-2013, 02:22 PM
maged_gamel2000 maged_gamel2000 غير متواجد حالياً

maged_gamel2000 is on a distinguished road

لو سمحت انا عاوز اعمل فتحت سقف لعربية 128 3p عاوز اعرف انهى نوع ينفع عندى منوال او كهرباء والتكلفة التقريبية كام وانا من القاهرة ودى صورة العربية
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg IMG_0300.jpg‏ (71.2 كيلوبايت, المشاهدات 6)
قديم 04-11-2013, 02:22 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

مــــــــــــــــــــــــ ـــــــــتابع .......

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 07-11-2013, 09:29 AM
mijodian mijodian غير متواجد حالياً

mijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud ofmijodian has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رمزى البيلى مشاهدة المشاركة

حضرتك انا من طنطا ولكن مش مشكلة المسافة لو فى حد متخصص فى قص السقف وتركيب الفتحة ممكن اروحلو فى اى مكان بس المهم يكون متخصص شكرا لحضرتك
شوف هقولك علي حاجه
هو احنا بالطبيعه كده بنخاف من اللعب في السقف لكن انا بقولك اي حد مشهور عندك جدا في طنطا يعملها
بس يكون مشهور وسمعته كويسه وبتدخل عليه تساله وشوف اقتراحاته
لو قالك هنقص قوايم وهات سقف تاني دير وشك وسيبك منه واعرف انه معلماهش قبل كده

بالنسبة لحد متخصص فمفيش حد متخصص سقف بس هو اي سمكري بس شاطر وناس كتيره عاملاها وبدات الاحظ ده فعلا في العربيات .
انت اهم حاجتين تاخد بالك منهم
1- تجيب انت سقف او قطعة الازاز من اي حد
2- متقطعش في القوايم بتيقص صاج السقف نفسه بس

وبس ...

بالنسبة لعربيتي انا عاملها عند اتنين وانا اشتغلت فيها بايدي شوية
يعني صنايعي + واحد متعلم لان تظبيط الفتحه دي محتاجه ادوات حديثه وهما كبيرهم صاروخ السيراميك ههههههه
فكنت بقطع وبسنفر معاه وبصلح واعدل عليه ومعاه كل يوم وخلصنا في 3 ايام

من اول مابدانا لحد ما اتركبت خالص

بس ..