العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 11-08-2009, 08:54 AM
year183 year183 غير متواجد حالياً

year183 will become famous soon enoughyear183 will become famous soon enough
افتراضي رد: شاء الله انا نازل اشتري فيرنا الاسبوع دا وشوية استفسارات مني جزاك الله خيرااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr_lanos مشاهدة المشاركة

نصيحة اخوية اوعى تشترى الفيرنا ابدا
سيارة سيئة جدا جدا و لو عايز تعرف بلاويها معنديش مانع انى اعرضها هنا
و التوكيل زبالة و نصابين على اعلى مستوى و اسئل عنه بنفسك و شوف الناس هناك بيحصلها ايه
فى نفس الفئة مركات احسن الف مرة اوعى تتسرع
نصيحة اوعى تشتريها اللهم بلغت اللهم فشهد

الناس كلها اللي مجربتش بتقول كدا يا تري حضرتك جربت العربية طبعا لا اقصد التجربة انك تكون ركبتها مرة مرتين ثلاثة لا حضرتك اشترهال وقعدت معاك 6 شهور سنة مثلا ومعجبتش حضرتك ؟؟؟؟؟؟

عموما جزاك الله خيرا علي الرد والنصيحة وطبعا مش هنختلف في الاخر كلها اراء
قديم 11-08-2009, 08:56 AM

افتراضي رد: شاء الله انا نازل اشتري فيرنا الاسبوع دا وشوية استفسارات مني جزاك الله خيرااا

وممكن حضرتك ( Dr_lanos) تقول عيوب الفيرنا احنا معاك ايضا بس بلاش اللانوس عشان مش بحبها خاااااالص

انا بحب الافيو جدااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااااااااا ا وبعدها النيو اكسنت وبعدها الفيرنا
قديم 12-08-2009, 11:03 PM
ايمن منصور ((عباسى )) ايمن منصور ((عباسى )) غير متواجد حالياً
عضو ((عباسى))
من انا؟: عباسى
التخصص العملى: عباسى
هواياتي: عباسى

ايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant futureايمن منصور ((عباسى )) has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة year183 مشاهدة المشاركة

زاكم الله خيرا اولا

طبعا المنتدي هايل ومفيد جداااا واتمني لكم مواصلة الابداع

بالنسبة للاستفسارات ( انا مبتدأ وممكن كمان مش بسوق كويس )

انا ليس من هواة الجري والسرعات يعني اخري 100 كيلوا

1- انا هشتري فيرنا ان شاء الله زيرو بعد صراع شرس مع الافيو ( بموت في شكلها بيجنني والله العظيم )بس اغلي شوية من الفيرنا ياتري موديلات 2009 اللي شغالة زيروا لسة ولا نزلت 2010 ؟؟؟؟؟ عشان انا سمعت ان موديلات 2010 نزلت وناس اشترتها

2- السعر الرسمي للعربية من التوكيل بكام كاش طبعا ومانويل واتوماتيك ؟؟؟ فول اوبشن وهاف اوبشن ؟؟؟؟؟؟

3- تنصحوني اشتري منين انا نفسي اشتري من التوكيل مباشرة

وهل بتفرق التوكيل عن المعارض وتفرق في اية ؟؟؟ سعر مثلا كفاءة ؟؟؟؟

4- هو توكيل غبور فين واتصل بيهم ازاي عشان احجز واستفسر ؟؟؟؟

اية الاجراءات الحجز وممكن استلم العربية منهم بعد اد اية ؟؟؟

موضوع الاستلام والتأخير فية اللي خلاني افكر في المعارض بدل التوكيل ؟؟؟؟

5- اية الفرق بين الفول اوبشن والهاف اوبشن ؟؟وهل الفرق بينهم يستاهل الفرق في السعر ؟؟؟؟؟؟ اتمني كتابة كل كماليات السيارة ؟؟

6- اية افضل الالوان لها انا عن نفسي بفضل الفضي والاسود فقط لا غير وهل الالوان بتفرق في حاجة غير الاذواق الشخصية ؟؟؟؟؟

7- فترة التليين اعمل فيها اية ؟؟؟؟ واهم النصائح في الفترة دي والتحذيرات ؟؟؟؟

8- اية اجراءات ترخيص السيارة بعد الشراء مباشرة ؟؟؟؟؟ وما هي الرخصة المؤقتة ؟ واية الداعي لها ؟؟؟؟؟؟

9- اية الحاجات اللي اهتم بيها وانا بشتري السيارة ؟؟؟؟؟
بس كدا انا عارف اني كترت عليكم في الاسئلة وممكن تكون فيها اسئلة ساذجة بس اعمل اية

يارب اللي يرد عليا ربنا يرضي عنة ويرضية في الدنيا والاخرة ويبارك لة فيما اعطي ويرزقة الزوجة الصالحة والذرية الطيبة ويغفر لة ولوالدية ولذوية ويعطية من حيث لا يحتسب من خيري الدنيا والاخرة
دي صور عربيتي اللون الفضي يمكن اللون يعجبك

قديم 13-08-2009, 01:21 AM

افتراضي رد: ان شاء الله انا نازل اشتري فيرنا الاسبوع دا وشوية استفسارات مني جزاك الله خيرااا

شكراااااا ايمن بية وجزاك الله خيراااااا وبارك الله في سيارتك واراك خيرها وابعد عنك شرورها

فعلا اللون الفضي جميل اوى
قديم 15-08-2009, 09:59 PM

افتراضي رد: ان شاء الله انا نازل اشتري فيرنا الاسبوع دا وشوية استفسارات مني جزاك الله خيرااا

يا جماعة ممكن اعرف مواعيد وتكاليف الصيانة للفيرنا الجديدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جزاكم الله خيرااااااااا