العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > اﻷنشطة و المقابلات و التعارف

اﻷنشطة و المقابلات و التعارف خاص بمواضيع انشطة ومقابلات و التعارف بين اعضاء المنتدى يجب الحصول على موافقة من الإدارة قبل نشر أى موضوعات بهذا القسم

قديم 02-08-2010, 12:10 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: اول موضوع مفيد اعمله ههههههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
شكرا ليك على الفكرة الرائعة يا استاذ احمد
الناس اللي اتظلمت او لسه مستقبلها مش باين ثقوا تماما ان كل شيء مكتوب عند المولى عزوجل وان مفيش حد هياخد اكتر من رزقه المكتوب له لكن المطلوب السعي بدون توقف لانك لو توقفت يبقى تخاذلت مع نفسك ، والدناي ما هي الا دار شقاء واذكركم ونفسي بالآية
بسم الله الرحمن الرحيم
ولقد خلقنا الانسان في كبد
صدق الله العظيم

اخي احمد بهلول لابد ان تكون فخورا بتخصصك لانه الأمل الوحيد لمصر ، مصر دولة زراعية في المقام الأول حتى وان اهملت حكومتنا الرشيدة الزراعة ، اما عن الناس فهم يكرهون الكلية بسبب الدراسة باللاتينية فيها وهو امر شاق علينا نظرا لأننا من البداية غير مؤسسين في علوم اللغة العربية او الاجنبية من البداية فما بالنا باللاتينية التي هي اصعب من الانجليزية والفرنسية
وانا عن نفسي في يوم من الأيام كان حلمي الكبير الذي ذهب مع الريح هو استصلاح ارض زراعية في الصحراء ، والحمد لله على كل شيء
وانا اضم صوتي لصوت أستاذ خالد خليفه في افادتنا جميعا بمصادر ومواقع خدمات زراعية

اما عن نفسي
الأسم : محمد أحمد علي
السن : 31 سنة
الحالة الاجتماعية : اعزب والحمد لله ( مش ناوي اتجوز من كتر الهم اللي بشوفه في عيون المتزوجين )
الدراسة على الترتيب ( تريبة نوعية - دبلومات تمهيدي في الصحة النفسية والتربية الخاصة- ماجستير الصحة النفسية - حاليا دكتوراه الصحة النفسية ، بالاضافة لبعض الدورات المتخصصة في مجالي )
مجال العمل : عملت في اكثر من مجال والحمد لله تركت اغلبهم بسبب النصب وانعدام الضمائر ولكن المجال الاساسي ذوي الاحتياجات الخاصة ( برامج تدريبية - ارشاد اسري - تقييم - متابعه ....... إلخ كل ما يخص الطفولة ومراحل النمو لدى الأطفال ومشكلاتهم بالاضافة لبعض برامج الارشاد للكبار ) مجال ممتع بكل ما تحمل الكلمة من معنى
ومش عاوز اقول انا تحت امركم في اي حاجة لأني فعلا اكتر واحد في الدنيا يتمنى انه يبطل شغل من الصبح من كتر اللي بشوفه بقول يارب ما تكتب حاجة منها على حد بس اسلوب حاتنا وابتلائات المولى عزوجل لينا نعمل فهيا ايه غير الصبر والدعاء

مكان العمل : اكثر من مكان تدريبي ، بالاضافة لمحاضر في بعض المراكز المتخصصة في منح الدورات المعدة لذلك

والله كلام زي العسل من شخصية جميلة جدا فعلا نورت الموضوع يا استاذ محمد وتقبل تحياتي
قديم 02-08-2010, 12:12 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Bendary مشاهدة المشاركة

شكرا يا قرصان على الموضوع الجميل ده
وارجو من الادارة تغيير عنوان الموضوع باسم مناسب لمضمون الموضوع حتى يسهل لكل منا البحث عنه .
كما ارجو من كل الساده الاعضاء ان يتم كتابه هذه البيانات فى الملف الخاص بكل عضو .

احييكم جميعا واتمنى لكم دوام التوفيق .

يا ريت فعلا حد من الادارة يغيرو اسم الموضوع ليدل علي محتواه وانا هبعت رسالة خاصة بكدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kimo_kf مشاهدة المشاركة

بسم الله

أنا أخوكم / محمد يحيى
موظف في بنك مصر الفرع الرئيسي
إدارة مركز صناديق الاستثمار

اهلا بيك معانا يا استاذ محمد ونورت الموضوع وتقبل تحياتي

محمد بندارى

مسئول عن قسمى المواد الغذائية والكيماويات
شركة ماروبينى كوربوريشن - فرع القاهرة
www.marubeni.com
هى شركه من اكبر الشركات التجاريه اليابانية ولها حوالى 120 فرع على مستوى العالم منهم فرع القاهرة الذى اعمل به .

وهل يخفي القمر يا ابو مروان
قديم 02-08-2010, 12:15 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hoooba90 مشاهدة المشاركة

أنا إيهاب ,,,
فى 3 صيدلة و بشتغل فى صيدليات بقالى 9 سنين والحمد لله عندى دلوقتى صيدلية بتاعتى

ربنا يدمها عليك نعمة يا استاذ ايهاب ونورت الموضوع وتقبل تحياتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العوضي طه مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
متزوج واحدة وعندي الحمد لله ثلاث أولاد / محمد /أسامه /عبد الرحمن
وبعدين يا أستاذ أحمد حضرتك تعتبر أهنتني ليييييييييييييييييييه
لأن مفيش إنسان عاقل يتزوج إتنين في الايام دية تقوم انت تقولى ثلاثه باين عليك بتكرهني اوي
ونسيت اقول كمان تاجر ملابس حريمى رجالى اطفال

ههههههههههههههههههه

يا جميل ديه مزحه علي الطاير كدا وربنا يباركلك في اولادك وجماعتك ويحفظكم من كل سوء

ويا ريت تدي درس صغير لكدا لوحد حبيبنا في المنتدي اسمه احمد بدر عايز يتجوز التالته عايزك تديله كلمتين تعقله شوية
قديم 02-08-2010, 12:39 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samy mohamed alsayed مشاهدة المشاركة

انا سامي محمد
مهندس مدني ومدير مشروع
اعمل في المملكه السعوديه في مجال الطرق

اهلا بيك يا استاذ سامي ونورت الموضوع وتقبل تحياتي
قديم 02-08-2010, 01:30 AM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

موضوع رائع جدا .... كما عودتنا دائما بمواضيعك الجميله
خالد عبدالناصر
مهندس اتصالات
خريج هندسه الاتصالات والالكترونيات....جامعه حلوان 2005
أعمل مهندس اتصالات فى السعوديه

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس