العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات > ريفيوهات

ريفيوهات ساحة لعقد المقارنات وكذلك مراجعة رفيوهات (تقارير) السيارات واختبارات التصادم

قديم 21-04-2012, 11:03 AM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نيو اكسنت افضل من اليارس (( مين يصدق))

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

موضوع جميل ياباشا ودا مش غريب على مواضيعك كلها.
بس كان ليا تعليق بس لو أنا دلوقتي إشتريت ياريس تفتكر هتديني الي ممكن آخده من الأكسنت.
فعلا اليارس أنا بعتبرها أسوأ فئة في سيارات هذه الفئة حتى مع الكرولا وا،ا آسف بقى معلش أنا مابحترمشي الكرولا إطلاقا لا سحب ولا خامات ولا تقفيل, بس الكلام دا مثلا مقارنتا بالسيفيك أو أي عربية كومباكت ألماني ولا أوروبي.
طيب إيه الي مخلي تيوتا راكبة السوق وسوري في اللفظ بقى مدلدلة كمان الإعتمادية فعلا يا جماعة وبدون منازع التيوتا أكثر سيارات العالم إعتمادية ياعني النهاردة الصبح لو عايز تصحى من النوم وتاخد عربيتك وتطلع بها سفر بري ولو حتى 5000 كيلو متواصل عمرك ماهتكون قلقان بس حط بنزين ودور وإمشي.
دا كلام عن تجربة بعد ماكنت مالك للياريس بفترة وبعديها الكرولا ومن ساعت الكرولا وأنا مش عارف أغير لحاجة تاني والله بسم الله ماشاء الله حتى الزيت لو مش عايز تغيره ماتغيروش حاجة فوق الخيال.
عموما بردو معظم أو كل عربيات السوق تتركب عن التيوتا بس بردو لو حبيت أشتري عربية هشتري تيوتا.

فعلا معاك حق ياباشا التويوتا هي رقم 1 ف الاعتماديه