العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 05-08-2012, 09:42 AM
kshom kshom غير متواجد حالياً

kshom is on a distinguished road
رأى عايز رايكم في سكودا فابيا 2004 المحرك 1.4 cc

انا دلوقتي بشتري سكودا موديل 2004 محركها 1400 سي سي ماشي 65 الف كيلو هاتش باج فابريكه بره وجوه يعني حالتها كويسه بس عايز رايكم بالنسبه لاعطالها وعيوبها واستهلاكها للبنزين خصوصا ان انا همشي يوميا عالاقل 30 كيلو ورايكم ان كانت شبابية ولا لا وبتعطل بصفه مستمره ولا بتعطل لما يكون في سوء استخدام
قديم 05-08-2012, 10:23 AM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز رايكم في سكودا فابيا 2004 المحرك 1.4 cc

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kshom مشاهدة المشاركة

انا دلوقتي بشتري سكودا موديل 2004 محركها 1400 سي سي ماشي 65 الف كيلو هاتش باج فابريكه بره وجوه يعني حالتها كويسه بس عايز رايكم بالنسبه لاعطالها وعيوبها واستهلاكها للبنزين خصوصا ان انا همشي يوميا عالاقل 30 كيلو ورايكم ان كانت شبابية ولا لا وبتعطل بصفه مستمره ولا بتعطل لما يكون في سوء استخدام
اذا كانت بالحالة التى ذكرتها، فتوكل على الله واشتريها.
استهلاكها للبنزين ممتاز، بين 280 الى 350 كيلو للصفيحة حسب طريقة السواقة والطريق.
لايوجد بها أى مشاكل سواء ميكانيكية أو كهربائية.

قديم 05-08-2012, 11:01 AM
kshom kshom غير متواجد حالياً

kshom is on a distinguished road

اذا كانت بالحالة التى ذكرتها، فتوكل على الله واشتريها.
استهلاكها للبنزين ممتاز، بين 280 الى 350 كيلو للصفيحة حسب طريقة السواقة والطريق.
لايوجد بها أى مشاكل سواء ميكانيكية أو كهربائية.
استهلاكها للبنزين ممتاز حسب كلام بس اسمع ان العربية بتحتاج متابعة دائمة عند المكانيكي انا عارف ان قطع غيارها غالية بس ده بيتعوض في انها ركوبة كويسة ومريحة بس بالنسبة للاعطال لو علي حالتها كدا كويسة هحتاج اني اتبعها كل فتره عند المكانيكي ولا مش هحتاج او استعملتها كويس ؟
قديم 05-08-2012, 11:32 AM
atgps atgps غير متواجد حالياً

atgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond reputeatgps has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kshom مشاهدة المشاركة

استهلاكها للبنزين ممتاز حسب كلام بس اسمع ان العربية بتحتاج متابعة دائمة عند المكانيكي انا عارف ان قطع غيارها غالية بس ده بيتعوض في انها ركوبة كويسة ومريحة بس بالنسبة للاعطال لو علي حالتها كدا كويسة هحتاج اني اتبعها كل فتره عند المكانيكي ولا مش هحتاج او استعملتها كويس ؟
مش فاهم يعنى ايه متابعتها عند الميكانيكى!!
المفروض انك تقوم بالصيانات الدورية لها فقط.
ذهابك الدائم للميكانيكى سيسبب الأعطال فقط

قديم 12-09-2012, 10:10 PM
bbrhoom bbrhoom غير متواجد حالياً

bbrhoom is on a distinguished road

اخى الفاضل kashom

ياريت تعرفنى تجربتك لو ربنا وفقك واشتريت لانى فى نفس الموقف ياريت تعرفنى اية الاخبار واشتريت بكام واية اخبار السيارة معاك ربنا يوفقك يارب