العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 27-09-2010, 02:45 PM
egypttoc egypttoc غير متواجد حالياً

egypttoc is on a distinguished road
افتراضي رد: تحويشي عمري في a113 ام لادا 2107 برجاء النصيحة لوجة الله

شكرا لاراء كل الاساتذة
انا فعلا لقيت عربيات مستعملة شكلها من برة حلوة و جامدة و باقل كتير من ال 50 الف اللي معايا بس بيبقا صاحبها اكيد اخد خيرها و اول ما ابتدت تعمل مشاكل و تفتح منة فكر يبيعها و يجيب زيرو تاني و انا مبعرفش اي حاجة لا في السواقة ولا في العربيات يعني اكيد حينضحك عليا و بعدين عربية موديل 2000 يعني بقالها 11 سنة ماشية في الشارع و اتهلكت

انا عندي تخوف من المصاريف اللي حتحتاجها العربية خلال ال 5 سنوات الاولي فاية المتوقع؟
و هل العربية حتعيش مثلا 15 سنة ولا اخرها من 5-10 و حتبقي خردة ؟
منتظر ردودكم يا اخواني الكرام اللي حسستوني اني في وسط عائلتي
ربنا يكرمكم علي مساعدتكم
قديم 27-09-2010, 04:23 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

طبعا لاسبرانزا افضل من كافة النواحى وبخصوص المستعمل خليك فى المضمون يعنى طول ما استخدامك جيد وصحيح للسيارة تعيش معاك 20 سنة مع الصيانة الدورية المعتادة وراعى العربية تراعيك وشكرا ودمت بود
قديم 27-09-2010, 06:22 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

اى عربيه جديده بتحتاج محافظه استخير ربنا والأسبرانزا حلوه ان شاء الله

geologist the best
قديم 28-09-2010, 11:35 AM
mahmooud135 mahmooud135 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارى قاعدة بيانات
هواياتي: السيارات - والكمبيوتر

mahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nicemahmooud135 is just really nice

انا معايا اسبرانزا 516 موديل 2009 عربية استغفر الله العظيم واما حبيت ابيعها جبتليى 54 الف الكلام دة قبل ماسعر العربية ينزل اما دلوقتى جايبة 51 او 52 بالعافية مع انى كل الصيانات بالتوكيل المهم خليك فى المضمون واوعى تضحى بفلوسك

قديم 28-09-2010, 10:25 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

اتكل على الله وماتخافش وهات A113 وانا مجرب والله وعارف متقلقش خالص وهتعيش معاك