العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 03-08-2011, 08:48 AM
oosha oosha غير متواجد حالياً

oosha is on a distinguished road
رأى اسبرانزا الام 11 وله الافيو

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
انا بقالى شهر مشتركه فى المنتدى كنت بقراء بس راى السادة المشتركين فى المنتدى عن عربيتهم بخصوص الافيو و الام 11 لانى مقررة اشترى وحدة منهم خصوصا انهم فى حدود المبلغ اللى معايه بس للاسف انا مش عرفه اقرر انى عربيه احسن بعد كل اللى قراته عن العربيتين و عيوبهم كل اللى انا محتاجه عربيه كويسه وتقدر تستحمل الضغط الكتير ومارحش التوكيل كتير بسببها خصوصا ان انا مش بعرف اى حاجه فى ميكانيكت العربيات وعلشان كدة انا حبه اخذ رايكو خصوصا انى حسيت ان كل حد بيتكلم فى المنتدى بامانه عن عربيته وان عندكوا خبره كبيره فى العربيات انا اسفه علشان طولت عليكو فى الكلام بس انا محتاجه رايكوا جدا وطبعا بشكركوا مقدما
قديم 03-08-2011, 12:24 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسبرانزا الام 11 وله الافيو

طبعا M11 OR M12
ونصيحة ابعدى عن الأفيوا خالص وان شاء الله تكونى مبسوطه من الأسبرانزا والأوبشن العالى والراقى والتصميم الرائع بالتوفيق ان شاء الله

geologist the best
قديم 03-08-2011, 02:28 PM
oosha oosha غير متواجد حالياً

oosha is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة fineart607 مشاهدة المشاركة

طبعا M11 OR M12
ونصيحة ابعدى عن الأفيوا خالص وان شاء الله تكونى مبسوطه من الأسبرانزا والأوبشن العالى والراقى والتصميم الرائع بالتوفيق ان شاء الله
شكرا لانك رديت عليه انا طبعا عجبانى الام 11 جدا بس ايه اخبار عيوبها
قديم 03-08-2011, 02:39 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

والله احنا من اوائل مستلمين العربيه الحمد لله العربيه زى الفل معنا من 9/2009
الى ظهر فيها بطاريه ودى توكيلها تبع منصور واتغيرت وماكينة الزجاج فى جزء داخلى بلاستيك او ما شابه اتشرخ وتم تغييره فى التوكيل تم تغيير الماكينة بالكامل ولم ادفع اى مليم

اسمع ان التوكيل فى تحسن اكثر واكثر والحمد لله سمعت ان مفيش عيوب فى الموديلات الجديده والله اعلم بس والله عربيه حلوه وكمان m12

geologist the best
قديم 03-08-2011, 02:55 PM
الصورة الرمزية mohamed selem
mohamed selem mohamed selem غير متواجد حالياً
التخصص العملى: جرافيك ديزين
هواياتي: الكمبيوتر و متابعه اخبار السيارات

mohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond reputemohamed selem has a reputation beyond repute

بصراحه انا ركبت الافيو وجربتها وهي مع واحد صاحبي موديل 2010 LS ملقتش فيها العيوب الي اتقال عليها كتير زي العفشه الناشفه وزياده غير عاديه في عداد الار بي ام ][ عدد لفات الموتور ][
عربيه فعلا محترمه وبالنسبه لسعرها كويسه ,, الموديلات الجديده منها اتحسنت كتير اما بقي بالنسبه للتوكيل انا عمري مروحت اي فرع من فرع منصور
بالنسبه للام 11 فهي عربيه من شركه كويسه زي اسبرانزا والي اثبتت كفائه في الفتره القليله ليها في مصر بس عيب العربيه الوحيد الي انا شايفو وزن العربيه الي عالي جدا علي حجم وقوه الماتور ودا بيخليها ضعيفه بعض الشئ في السحب
يارب اكون افدت حضرتك وربنا يوفقك لما فيه الخير والصالح