العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 23-05-2011, 11:32 AM
الصورة الرمزية Hazemomar
Hazemomar Hazemomar غير متواجد حالياً

Hazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant futureHazemomar has a brilliant future
افتراضي رد: انا تعبت منكم يا اعضاء المنتدى :(((((( مش عارف ارسى على انهي عربيه :((

حضرتك ممكن تضع في اعتباراك كذا شئ ..
سعر اعادو البيع .. و ده اكتر حاجة تفرق بين السيارات المذكورة
لكن البنزين و قطع الغيار مش هتفرق كتير في الكل .. الغالي بيعيش و الارخص عمره اقل ... فمش هتفرق كتير
الشكل و الاسم دي بقى راحة نفسية و مهمة جدا .. الواحد بيبقى عايز يجيب افضل شئ بالقرش اللي تعبان فيه .. بس الافضل تيجيب اللي تاخد عينيك من اول نظرة و ترتاح فيها .. عشان لو بتحبها .. هتهتم بيها و هتصونك
و في الخر ممكن تفكر في حاجات كسر زيرو و كماليات و ركوبة .. زي الصني 2008 و الانسر البومة برضو .. يعني الخيارات متعددة ..
و ان شاء الله يوفقك في اللي ترتاحلوا و لا تنسى الاستخارة .. تقبل تحياتي
قديم 23-05-2011, 11:59 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا تعبت منكم يا اعضاء المنتدى :(((((( مش عارف ارسى على انهي عربيه :((

نيسان صني
1600 سي سي
تكييف + باور
ياباني تقفيل مصري
توكيل نيسان مصر
السبع
اكثر توكيل محترم في مصر
قلة اعطال - عدم وجود عيوب صناعة
ثبات في القيادة
قطع غيار متوفرة و رخيصة و معمرة
قديم 23-05-2011, 12:26 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

ياأخى الحيرة دى امر طبيعى
عاده مرحلة اخذ القرار تكون دائما محيرة لانك تريد وضع فلوسك فى احسن اختيار.
وموضوع احسن اختيار ده هوه مربط الفرس
لانه مسأله ازواق واراء شخصية

انصحك انك تروح معرض كبير يكون متوفر عنده عدة موديلات ممن تفكر فيها
او تروح لوكيل كل موديل على حده
افتح العربيه واجلس فيها ودور الموتور
اكيد هتلاقى نفسك مرتاح فى حاجه ومش مرتاح فى حاجه تانيه .
وده العامل النفسى المهم جدا فى ترجيح سيارة على اخرى
ثانيا : عامل سعر اعاده البيع مهم جدا وكذلك سمعة وكفاءة التوكيل والصيانه .

رأيى الشخصى : نيسان ثم لوجان
وربنا يوفقك للاختيار المناسب ، لا تنسى الاستخارة .

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 23-05-2011, 12:33 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

يا عم كل واحد وزوقة. والعربية اللى هتجبها مش أخر عربية يعنى. يعنى هتجيب وتجرب وتغير وهلم جر. ليه مش فكرت فى فيرنا ولا لانوس أو أفيوا. حاجة كورى طالما باصص على قطع الغيار...
قديم 23-05-2011, 12:44 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute

رأيي نيسان صني
لو مش معاك فلوسها يبقى لوجان