العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-04-2011, 04:02 AM
cars admire
Guest

مميز cut your costs buy a FORD!!!!!!!!

Ahmad_hassan

قديم 06-04-2011, 04:16 AM
Ahmad_hassan Ahmad_hassan غير متواجد حالياً

Ahmad_hassan is on a distinguished road
افتراضي رد: المساعده فى تحديد نوع السياره

i think cut ur costs dy fe amreica mesh fe masr
ثانيا احنا الفورد الفوكاس دى لسه مجتش عندنا اللى عندنا الموديل القديم لسه اعتقد
والفورد فيستا عربيه حلوه بس صغيره من ورا وغير كده 1400 سىسى وحجمها صغير ولسه محدش جربها ولسه منتشرتش فى شراها انا شايف ان فيه مخاطره بما ان سعرها اكتر من 110 فاعتقد ان فى عربيات فى نفس الفئه فى مصر منافسه اكتر على الاقل فى الماتور وشكرا للاهتمام
قديم 06-04-2011, 04:28 AM
cars admire
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmad_hassan مشاهدة المشاركة

i think cut ur costs dy fe amreica mesh fe masr
ثانيا احنا الفورد الفوكاس دى لسه مجتش عندنا اللى عندنا الموديل القديم لسه اعتقد
والفورد فيستا عربيه حلوه بس صغيره من ورا وغير كده 1400 سىسى وحجمها صغير ولسه محدش جربها ولسه منتشرتش فى شراها انا شايف ان فيه مخاطره بما ان سعرها اكتر من 110 فاعتقد ان فى عربيات فى نفس الفئه فى مصر منافسه اكتر على الاقل فى الماتور وشكرا للاهتمام
ford fiesta sedan 2011

HAVE A GOOD LUCK
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:1 4369D~149:
قديم 06-04-2011, 04:32 AM
cars admire
Guest

عاجل رد: المساعده فى تحديد نوع السياره

Ahmad_hassan

thanks
!!!!!!!!!!!
: 14369D~149:
قديم 06-04-2011, 12:30 PM
الصورة الرمزية Mohamed Elhasafy
Mohamed Elhasafy Mohamed Elhasafy غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد الحصافى
التخصص العملى: إدارة المبيعات

Mohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond reputeMohamed Elhasafy has a reputation beyond repute

أنا حاسس إنك تعبان فى تمن العربية و خايف تدفعة فى عربية يكون فيها مشكلة (غلو أو عدم توافر قطع غيار ... سعر إعادة بيع يخسرك كتير) ... مظبوط
الفورد فوكس اللى فى الصور تحفة (أنا شفتها جمرك بصراحة) و الفورد عموماً عربية ممتازة و لكن يعيبها فى مصر إنها مش منتشرة قوى ... ومشكلة الفئة السعرية اللى حضرتك بتشترى فيها إنها مش رخيصة (مايتزعلش عليها) و كمان مش غالية (مش فارقة معاك المهم تتمتع بالعربية و بس)
الفئة اللى حضرتك بتشترى فيها هى فئة من كان عنده عربية رخيصة و عايز يعلى شوية أو بيستحرم يدفع ربع أو نص مليون جنية فى حتة حديد بتمشى على الأرض (فى حاجات تانية أولى) يعنى لو تاجر حيقول أشتغل بالفلوس دى بس صعب أركب فيرنا ... لو دكتور أو مهندس حيقول شقة للولد أهم بس البرستيج مهم برضه ... و دول بيختاروا الكورولا أو السيراتو ... علشان العربيتين حجمهم كبير و معروفين و بيعهم ساهل
ووجهة نظرى إنك خسارة تدفع مبلغ كبير فى عربية كورى ... أما التكنولوجيا اليابانية فتستاهل المبلغ المدفوع فيها
أما باقى عربيات الفئة (ميجان و جيتا و ستروين و سيفيك و موديلات من الفورد ....) فدى إما شخص معجب بالماركة و يردها مهما حدث أو شخص إتدبس فى العربية و قرر إنه يتمتع بيها لإنه إشتراها و خلاص!...

Mohamed Elhasafy
Abo Farida