العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 12-10-2009, 04:19 PM
amr23zn amr23zn غير متواجد حالياً

amr23zn is on a distinguished road
افتراضي خدمة بعد البيع بالنسبه للينيا

يا جماعه الصراحه انا عايز اجيب اللينيا بس خايف من خدمة بعد البيع الصيانه و قطع الغيار و الكلام ده . انا عارف ان عبها انك مش ها تعرف تبيع بسهوله و ها تخصر كتير ماشى مش مشكله العربيه حلوه و ان شاء الله مش ها افكر فى البيع بس المهم ان لو حصل لها حاجه لا قدر الله الواحد يعرف يصلحها مش يركنها و يعد جمبها . اتمنى حد يطمنى بخصوص الموضوع ده وشكرا.
قديم 12-10-2009, 05:44 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: خدمة بعد البيع بالنسبه للينيا

bs hia el 3rbia shklha gamed w 7sab el klam bta3 fiat ada2ha kman gamed, bs ana bsra7a m3rfsh 7aga 5las 3n twkil fiat wl m3amla w twafr kt3 el 3'iar w kda, bs eli a3rfo en 7aget el fiat el gdid klha 3'lia, w m3tkdsh in kt3 3'iarha 7tkon mtwfra 3lshan el 3rbia mesh 3mla mbe3at kwisa
قديم 13-10-2009, 07:44 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

التوكيل كصيانه محترم وقطع الغيار حتلاقيها
و اكيد الكيلاني حيبدأ يجيبها هو كمان لانه مش سايب موديل ايطالي في مصر
الا لما تلاقي قطع الغيار عنده
غير ان موتور اللينيا هو نفسه موتور الجراند بونتو و لاعربيتين مبنيين علي نفس الشاسيه
يعني توقع ان 60 % من قطع الغيار علي الاقل متفقه مع سيارت عديده من فيات.
اما بالنسبه لغلو قطع الغيار فلو قارنتها بالياباني حتلاقيها مقارب لها
لكن كبعا لا تقارن بال 128 اللي بقالها 30 سنه في السوق.
اخيرا لو عاجباك صلي استخاهر و توكل علي الله
و طالما انت مقتنع ان اعاده بيعها سيئه و متقبل الفكره دي فاللينيا حتبقي كويسه بالنسبالك.
و يا عالم يمكن تنتشر و تلاقي لها سوق
هو يعني كان حد يتصور ان كيا تخطف السوق بالشكل دا في اقل من 6 شهور!!

حـازم خـضـر

قديم 13-10-2009, 10:54 AM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

Tb3n aham 7aga el est5ara, bs ana 3n nafsy mb7ebesh ageb 3rbia mesh mntshera w mlhash so2, 3lshan mmkn tb2 tdbisa m7trma
قديم 15-10-2009, 02:02 PM
amr23zn amr23zn غير متواجد حالياً

amr23zn is on a distinguished road

اشكرك الجميع على الاجابه و الحقيقه الاخ hazem_khidr كلامه يطمن شويه بس واضح ان ما فيش غيره شايف كده كنت عايز اوضح برضو ان اللينيا غير انها عربيه كويسه كمان الصالون بتعها واسع جدا من اوسع العربيات اللى ركبتها وانا طويل شويه مش برتاح خالص فى اى عربيه و كمان اللينا فيها اوبشن عجلة القياده بتتحرك فى اربع اتجاهات و ده يفرق اوى مع الطوال فى الراحه و هو سايق عشان الدركسيون يبقا بعيد عن رجله الى حدا ما و اكيد الاستخاره مهمه فعلا