العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 22-09-2009, 12:55 PM
فادى فادى غير متواجد حالياً

فادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond reputeفادى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز اشترى فيات لينيا ...ايه رأيكم؟؟؟؟!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hayco1983 مشاهدة المشاركة

شكرا على الافادة يا أخ فادى لكن ايه اخبار السخونة و التكييف؟؟...
الناس مخوفانى ان التكييف بتاعها مش جامد و العربية بتسخن بسبب حرارة الجو فى مصر...هل ده صحيح؟؟
وشكرا مرة تانية
لم نسمع شكوى مثل هذه من احدى ملاك اللينيا من قبل,
لكن أساطير السخونية و ضعف مكيف الهواء كنا بنسمعها زمان على سيارات بيجو و فيات و لم تكن صحيحة 100%, أنا أمتلك شاهين 1600 مكيفة بمحرك من فيات و التكييف يعمل بشكل جيد و لا توجد مشاكل سخونة مطلقا, و قبلها امتلكت 128 و لم تكن هناك أى مشاكل بالسخونة سوى مرة واحدة و كان السبب عطل بالثرموستات,
لا يوجد سيارة ترتفع درجة حرارتها بسبب حرارة الجو مادامت دورة التبريد تعمل بشكل سليم, و لم نسمع أبدا عن مشاكل سخونة فى سيارات مثل البونتو و البرافا و غيرها.
الخلاصة أن مشاكل السخونة لا تحدث الا لو كان هناك عطب بدورة التبريد, و لو حدث فانها سوف تسخن صيفا أو شتاء.

أخر مواضيعى :
اختبار الفيات برافو 120 حصان تى جيت.

وداعا يا ايها الصقر الجسور
قضيت معكى أحلى ايامى.

فيات برافو مرحى مرحى
قديم 24-09-2009, 07:36 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

بلاش تشتري اي عربيه اوروبي هتغلب في بيعها و هتخسر كتير
خليك في الياباني احسن ( انتشار + سعر اعاده بيع عالي + قطع غيار متوفره و صيانه سهله )
و طالما انت معاك في حدود ال100 الف يبقي تجيب ( نيسان صني ) السوبر صالون بلاش من ال ex saloon عشان العفشه و التقفيل المصري ( هي مش وحشه للدرجه دي بس السوبر صالون احسن ) اوتوماتيك و فول اوبشن
و شوف اراء بقيه الاعضاء و لاتنسي صلاه الاستخاره
قديم 20-10-2009, 02:20 PM
placebo placebo غير متواجد حالياً

placebo is on a distinguished road

مع احترامى للسيارات اليابانية .. لكن فيات لينيا انعم بكثيييييييير من نيسان صنى مع العلم بأنها تقفيل تركى وليس ايطالى
قديم 20-10-2009, 03:37 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

بس الفيات الجديد كاه ملوش سوق هنا و قطع غيلر غاليه و أعاده بيع ضايعه و وجع دماغ و كمان الفيلت لينيا مانيوال بس و الاويوماتيك اصبح ضروره فى زحام مصر و انا مع رأى استاذ برو مادا انه يجيب نيسان صنى او ممكن سيراتو او الانترا
قديم 20-10-2009, 11:14 PM
peeesss peeesss غير متواجد حالياً

peeesss is on a distinguished road

انا كنت فى مشكلة الاختير دى و جبت صنى 2010 ex-saloon مانيوال و العربية فق الممتازة شكرا

الكلمات الدليلية
لينيا, فيات