العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 02-12-2011, 09:04 PM
stonecoldmido5 stonecoldmido5 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ماجيستير سياحة وفنادق

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold
افتراضي رد: لو حد عمل بال-516 أكتر من 100 ألف كيلو يا ريت يفيدني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

يعنى ايه حضرتك 5 سنين المهم كام كيلو متر وبتسعمل العربيه ازاى على طرق مكسره ولا سريع وبتهمل الصيانه فى الميعاد ولا لا وبتقرص على العربيه ولا ماشى بالهادى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فى عوامل كتير جدا لعمر العربيه علشان يكون طويل

مع احترامي لكلام سيادتك بس 128 في رايي امتن منها واللة انا مجرب الاتنين , ده كفاية الطنابير اما يبقي في شوية مية تتعوج ولازم تتخرط ومع كده هي ممتازة بالنسبة لفئتها السعرية
قديم 02-12-2011, 09:08 PM
cmatcho cmatcho غير متواجد حالياً

cmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond reputecmatcho has a reputation beyond repute

810000 من 13/7/2008
سيبك من كلام اي حد مش فاهم العربيه زيها زي اي عربيه تانيه موتور ممتاز صاج متين عفشه لو غيرتها بلانسر ر يعلي عليها
اي عربيه في الدنيا لو متصنعه من صلب مصفح واهملتها ول تصينها او افتريت عليها تفيص منك في اقل من سنه
العربيه رائعه وممتازه وكل ماتتمناه تجده فيها
قديم 02-12-2011, 11:06 PM

stonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to beholdstonecoldmido5 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cmatcho مشاهدة المشاركة

810000 من 13/7/2008
سيبك من كلام اي حد مش فاهم العربيه زيها زي اي عربيه تانيه موتور ممتاز صاج متين عفشه لو غيرتها بلانسر ر يعلي عليها
اي عربيه في الدنيا لو متصنعه من صلب مصفح واهملتها ول تصينها او افتريت عليها تفيص منك في اقل من سنه
العربيه رائعه وممتازه وكل ماتتمناه تجده فيها
و اللة يا فندم بالعكس كان عندي عربية مرسيديس موديل 1980 لغاية السنة اللي فاتت عملت عمرة موتور مرة واحدة في 23 سنة و مغيرتش الا تيل مرة واحدة و الصيانة العادية زي تغيير الزيت و تربيط عفشة.
و معلهش حضرتك انا بتكلم عن تجربة ( ومش عن قلة فهم) زي ما حضرتك بتقول و حبيت اني اغير وجبت 516 وطبعا ندمت بعدها . و عند والدي دلوقتي داستر و اقدر اقول لحضرتك بالنسبة ل516 انها توك توك و انا باكرر لسيادتك انها جيدة بالنسبة لسعرها و معايا بقالها 3 سنين و عاملة 32 الف كيلو بس عفشتها زفت و اسوء انواع الخامات فيها و كل يوم بسمع صوت صفارة او صوت غريب و غيرت مساعد مرة و طنابير مرتين و سحبها زفت و عفشتها خشنة جدا جدا جدا لدرجة اني بحس اني باخد المطبات بجسمي مش بالعربية و غيرت التيل بأصلي ولسة بتصفر مع العلم اني بعمل الصيانات الدورية و محافظ عليها جدا . آسف للاطالة
قديم 03-12-2011, 08:51 PM
osa92003 osa92003 غير متواجد حالياً

osa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond reputeosa92003 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stonecoldmido5 مشاهدة المشاركة

مع احترامي لكلام سيادتك بس 128 في رايي امتن منها واللة انا مجرب الاتنين , ده كفاية الطنابير اما يبقي في شوية مية تتعوج ولازم تتخرط ومع كده هي ممتازة بالنسبة لفئتها السعرية
\
الطنابير فيها شويه ميه تتعوج ::
hehehe
هو انت حضرتك عند العربيه دى ؟؟ وكل مايجى عليها شويه ميه تتعوج طب افهم يعنى
قديم 03-12-2011, 09:53 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osa92003 مشاهدة المشاركة

\
الطنابير فيها شويه ميه تتعوج ::
hehehe
هو انت حضرتك عند العربيه دى ؟؟ وكل مايجى عليها شويه ميه تتعوج طب افهم يعنى
للاسف عندي العربية دي ومغير الطنابير مرتين في 3 سنين في توكيل الصفوة في اسكندرية و اشتكيت كذا مرة بس مفيش فايدة وقالولي ان الطنابير بتسخن شوية في الموديل ده وعشان كده اما تدخل في مية عالية شوية و مع الضغط علي الفرامل فسطح الطنبورة بتتعوج و اللة الكلام ده مش من عندي و يا ريت حضرتك متتريقش انا بقول رايي و ربنا شاهد ع كلامي و ماليش اي مصلحة مع اي طرف و بتكلم عن تجربة و العربية لسة معاية موديل 2009