العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 14-06-2010, 12:13 AM
اشرف حمدى اشرف حمدى غير متواجد حالياً

اشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the roughاشرف حمدى is a jewel in the rough
افتراضي رد: انا جيبتلكم النهارده اسعار قطع غيار FRV بريليانس

شكرا ياغالى
على المجهود المبزول
ومنتحرمش من مجيبك الحلوة دة
بس عايزين منك المرة الجاية تيجيب
لنا اسعار ارخص شوية
اوعة تزعل انا بضحك معاك
اشرف
قديم 08-07-2010, 10:18 PM
eng.audi2002 eng.audi2002 غير متواجد حالياً

eng.audi2002 is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة smasherone مشاهدة المشاركة

السلم عليكم

نصيحه يا جماعه أولا شركه بريليانس ليست من الشركات العريقه في الصين بأي شكل و المفروض أصلا تتلم بعد الكارثه اللى اسمها جالينا أختبار التصادم بتاعها صفر من خمسه شوفوا بنفسكوا
مع ذلك قطع غيارهم غاليه جدا مع العلم ان جوده منتجاتهم مش على المستوى المتوقع يا جاعه اتفرجوا على جاك بي كلاس او سبرانزا ام الفن أو عملاق الصين فاو و شكرا

مساء الخير
على فكرة انا قريت لحضرتك كلام كتير بخصوص البريليانس وكمان ال frv
وملاحظ انك متحامل اوى على العربية على الرغم انى لم اجد فرد واحد من ملاك العربية اشتكى منها وانا ان شاء الله هكون من ملاكها قريب بس هتكون ال fsv ان شاء الله
وكمان انا مستغرب انك لسه واقف عند حكاية النجمة الواحده بتاعت اختبار التصادم
رغم ان كتير فى المنتدى قالوا انها اتعدلت
وعاوز اقولك ان اختبار الامان ده بيكون فى سرعات متوسطة بغض النظر عن العربية
لكن بقى فى حالة السرعات العالية ربنا وحده هو اللى بيستر
ممكن تبقى عربية واخده خمس نجوم وتتبهدل وكمان ممكن اللى فيها يموت من الخضة هههههههه
وكمان انا شفت كلام عن قطع الغيار بالنسبة لناس كتير فى المنتدى انها غالية وانت بتشكر فى الاسبرانزا ام 11 وعلى فكرة تلت تربع ملاكها بيشتكوا منها وكمان الاسبرانزا قطع غيرها غالية طحن الفرق الوحيد بينهم ان ابو الفتوح سوق عربياته صح
بعكس البافارية اعتمدت فقط على انها وكيل بى ام دبيلو
لكن هما حاليا بداو يتداركوا انهم مخطئين وبدأو فى تنزيل سعر العربيات وكمان يعملوا اوفر على العربيات وده اللى خلانى ان شاء الله هجيب ال fsv
.....مثلا لو هنقارن الرينو ميجان موديل 2004 و2005 و 2006 اللى انا كنت هشترى واحده منهم من قريب وعلى فكرة العربية دى واخده خمس نجوم فى الامان يعنى المقارنة مش بتتحسب بحكاية اختبار الامان .. لان الميجان ناس كتير بالمنتدى خوفونى منها وانا لم اقتنع بكلام حد غير ملاكها وبنفس الطريقة اقتنعت من ملاك البريليانس انها عربية قوية وثابتة
انا عارف انى اتكلمت كتير لكن الخلاصة اللى انا حابب اقولها ان محدش يحكم على عربية بانها صينى او هندى او كلام من ده لانها مش لعبة اطفال من الصين هتتكسر وتترمى لا دى عربية وليها معايير مختلفة
وانا اتمنى ان يكون اللى هيبدى رايه فى العربية يكون من ملاك العربية
وفى النهاية احب اقول ان اختلاف الراى لا يفسد للود قضية واتمنى انكم تتقبلوا كلامى بصدر رحب واسف على الاطالة
قديم 08-07-2010, 10:25 PM
eng.audi2002 eng.audi2002 غير متواجد حالياً

eng.audi2002 is on a distinguished road

السلم عليكم

نصيحه يا جماعه أولا شركه بريليانس ليست من الشركات العريقه في الصين بأي شكل و المفروض أصلا تتلم بعد الكارثه اللى اسمها جالينا أختبار التصادم بتاعها صفر من خمسه شوفوا بنفسكوا

بالنسبة لحكاية اعظم شركة او لا فاولا محدش فينا عايش فى الصين هههههههههه
ثانيا الشركة دى هى مصنع البى ام دبليو فى الصين وانا مش هعلق اظن كده محدش يقدر يتكلم
لو شركة اى كلام مكنتش بى ام خلتها تصنع عربيتها فيها
ثالثا لو تعرف الميركوباص اللى اسمه جين بى اللى ملا الشوارع فى مصر كلها فده من انتاج شركة بريليانس
وهو من اكتر الميكروباصات مبيعا فى الصين وكمان بيستخدم فى الصين فى الاسعاف ووغيرها يعنى منتجات الشركة بتدل اذا كانت شركة عريقة او لا
وبرضة اختلاف الراى لايفسد للود قضية
مع العلم ان الكلام اللى انا كتبته ده مش رايى الخاص ده معلومات مؤكده العالم كلها عارفها
واسف انى طولت
قديم 09-07-2010, 03:40 AM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

و كل عام و أنتم بخير بمناسة قرب حلول شهر رمضان الكريم أعاده الله عليكم و على جميع المسلمين بالخير و اليمن و البركات.

أنا قريت مرة فى الأهرام أن العربية البريليانس فعلا تكنولوجيا بى ام , حتى انا كنت قريت فى الأهرام برضه أول ما الجالينا نزلت مصر أن المدير الألمانى بتاع بى ام اللى فى مصر عنده عربيتين: بى ام الفئة السابعة و بريليانس جالينا و أنه بيركب كل واحدة منهم أسبوع - أكيد عشان اما يركب البريليانس, يعرف قيمة البى ام الفئة السابعة اللى معاه - و أنا عن نفسى لما بشوف البريليانس جالينا و هى ماشية فى الشارع عندنا فى المنصورة , بحس أنها مازيراتى أو جاجوار, بس لما بفوق من الحلم ده و أفتكر أنها عربية صينى, نفسى بتتصد منها مش عارف ليه ؟؟

يمكن عشان أنا ثقافتى فى العربيات اللى هى الجيل القديم قبل ما يبقى فيه كورى و ماليزى و صينى و الكلام ده, أو أن أنا ماعرفش عن البضاعة الصينى الا الحاجات الرخيصة اللى بتشتغل كويس طول ما الواحد بيتعامل معاها كويس و أول ماتبوظ بتترمى , مش عارف بالظبط؟؟؟؟؟؟؟

بس بالنسبة لقطع الغيار بتاعتها , أسعارها مباااااااااااااااااالغ فيها جدا جدا , لأنها كده تبقى مقاربة على أسعار قطع الغياربتاع الألمانى و دى عربية صينى مش ألمانى .

مرسيدس

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 14-07-2010, 12:01 AM
firemann firemann غير متواجد حالياً

firemann is on a distinguished road

يا ترا ممكن أعرف الأسعار ديه فين بالظبط ( أشتريها منين )