العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 25-01-2010, 06:24 PM
spider2x spider2x غير متواجد حالياً
معرض احمد موتورز

spider2x will become famous soon enough
رد: بريليانس ولا بروتون

ياجماعه بصراحة الfrv احسن بكتير من الجين تو عشان العربيه قويه اناعندى صديق معاه الجين تو وتعباه قوى وبيشتكى من سوء التعامل بتاع التوكيل وقطع الغيار بيقول مش موجودة بتتوفر كل فترة وهو داللوقتى بيحاول يبعها ويشترى الfrv وبعدين كفايه ان توكيلها BMW وشكلها الجدىد والكماليات وان السيارة فيها كل عوامل الامان والثبات على الطريق
قديم 05-02-2010, 07:17 PM
الصورة الرمزية بلبل الكوتش
بلبل الكوتش بلبل الكوتش غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مصر للسياحة
هواياتي: سواقة السيارات

بلبل الكوتش will become famous soon enoughبلبل الكوتش will become famous soon enough
افتراضي رد: بريليانس ولا بروتون

الجين 2 طبعا ثابتة رياضية امان سريعة شكل كل حاجة
قديم 20-04-2010, 03:24 AM
الصورة الرمزية azazi
azazi azazi غير متواجد حالياً

azazi will become famous soon enoughazazi will become famous soon enough

Brilliance FRV تتفوق من حيث جودة خاماتها مع العلم ان الاداء متساوي تماما و من ناحبة الثبات تتفوق FRV على GEN 2 بفارق واضح ولكن ليس بالكثير ومن حيث قطع الغيار و ذلك ما يشغل الكثيرون فتتفوق FRV على منافستها GEN 2 من حيث الاسعار فتنخفض اسعار قطع غيار FRV عن اسعار قطع غيار GEN 2 وبفارق كبير لا يستهان به و من حيث التوافر فيتساوى بين الترفين
قديم 20-04-2010, 11:53 AM
ابراهيم أبوسيف ابراهيم أبوسيف غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مصمم جرافيك
هواياتي: الرسم

ابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to allابراهيم أبوسيف is a name known to all

انا معايا برسونا وبقولك بكل صراحة الأحسن الجين تو موتور وعفشة وثبات وقطع الغيار مش غالية زي الكوري تقريبا ومتوافرة برة التوكيل ودلوقتي بقى في منها استيراد كمان
الـ FRV انا سمعت عنها انها مش كويسة وكان هنا في المنتدى تجربة لواحد الموتور وقع في الحوض منه .. تخيل

أنا رأيي الجين تو أفضل بمراحل
قديم 16-05-2010, 02:23 AM
Hmatchy Hmatchy غير متواجد حالياً

Hmatchy is on a distinguished road

اولاً سلامو عليكو يا أعضاء منتدى مصر موتورز
دى أول مشاركة ليا هنا وسطيكو و أتمنا مش تكون الأخيرة
انا بصراحة مش قدرت اسكت لما شفت الهجوم دا على frv على فكرة مشاكل اللى ركبوا الجين 2 اكتر بكتير من مشاكل ال frv و دا كلام ناس ركباها بصراحة انا مش سئلة هى ايه لأن كنت يومها راكب مع صاحبى frv و كنا بنشد مع جين 2 على فكرة اخرها 170 فى الوقت اللى frv كانت 180 و لسا ال rpm مش على اخره و ممكن توصل 200 مرتاح
و الثبات ال frv تكسب بكتيييييييييييييير
انا صاحبى قالى هوريك اد ايه العربية دى استيبل وخد غرزة فى حارة واحدة صد رد يعنى جه من ورا عربية و رجع تانى أدمها فى نفس الحارة و الكلام دا كان على سرعة 180 بصراحة انبهرت بالعربية و للعلم هو كان راكب ابليها لانسر بومة و قالى البريلليانس كاركوبة وسواقة احسن من البومة
و انا افتنعت بكلامو
وموضوع قاعدة المتور المكسورة دا بافريان اثبتت ان كان فى خدوش فى الشاسيه من تحت يعنى قعدة الماتور خدت خبطة و اتكسرت و دا ممكن يحصل فى اى عربية
بس مع البريلليانس الوضع مختلف علشان صينى و اللى عاوزين يثبتوا كلامهم ان الصينى وحش و انهم كان ليهم نظرة مستقبليه هما اللى بيهجموا الصينى كلو
يا جماعة البريليانس زيها زى اى عربية كويسة فيها نسبة خطاء بس الفكرة كام %
يا ريت اللى يقول رأيو يكون عن تجربة
ورغم اعجابى الشديد ب frv و انا ناوى اجيب fsv إنشاء الله لاكن هكون واضح وصريح
العيبين الوحدين فى frv هما صوت الخبطة اللى فى أخر الباور لما يتكسر على أخرو
العيب التانى ان العفشة بتحتاج تربيط كل 5000 كيلو
بس عافشتها كويسة و لو اخت بالك منها هتعمر معاك