العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 23-05-2011, 12:32 PM
osama xx osama xx غير متواجد حالياً
من انا؟: أسامة
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات وكرة القدم

osama xx will become famous soon enough
افتراضي برجلت العربية على التاني

أتمنى الافادة من أهل الخبرة العربية كانت شغالة زي الفل لحد ما عطلت مني في وسط البلد وجالي مكانيكي علشان يمشيها وكان سير الدينمو مقطوع غير سير الدينمو والبوجيهات وبعد كدة راح طالب يغير شاكوش وابلاتين وكوندينسر للاسبراتير وبردة ماشتغلتش راح مغير سير الكاتينة ودارت العربية وأنا ماشي على الطريق لقيت تنتيش ومدافع ولما ودتها للميكانيكي بتاعي ظبط الاسبراتير ومشيت كويس بعد يومين لقيت المدافع على بسيط أوى وفيوم مرديتش تدور الصبح سبتها لبليل ودورتها بس بعد طلوع الروح وانا ماشي لقيتها عند التاني بتبرجل جامد وكان عندي مشاوير مهمه عملتها واخر مشوار وقفت ومش عيزة تدور جبت ميكانيكي قريب ودورها وغير بوجيهات تاني لان البوجيهات الياباني كانت سيئة جدا ومبتحرقش (جديدة ) وظبط الاسبراتير تاني ومشيت العربية كويس بعد يومين البرجلة على التاني والتالت ومش عارف اعمل اية تاني ولا العيب في أيه بالظبط معلش طولت عليكوا بس علشان تعرفوا الحكاية كويس ملحوظة السحب مش كويس وشكرااااا
قديم 23-05-2011, 01:13 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: برجلت العربية على التاني

انا اعتقادى من الاول انها طلمبة بنزين او اكرمك الله وساخة فى الكربراتير لازم تراجع على الحاجات دى بالاضافة الى فحص الموبينة والعربية سخنة هل الشرارة بتعتها كويسة ولا لا!!!!!!!!!

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 24-05-2011, 01:51 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

جرب السياره باسبراتير اخر اذا ضبط معك السياره غير الاسبراتير وهذا هو اقرب ظن والله اعلم وموفق باذن الله

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 24-05-2011, 10:35 AM
osama xx osama xx غير متواجد حالياً
من انا؟: أسامة
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات وكرة القدم

osama xx will become famous soon enough

شكر كبير لكل الاعضاء المهتمين بالموضوع أنا رحت لميكانيكي قالوا أنه كويس جدا بس حراق في المصنعية ادعولي يكون أخر ميكانيكي

وما دام كدة كدة عايشين يبقى ما نبكيش ونغنلها
قديم 24-05-2011, 10:47 AM
asho asho غير متواجد حالياً

asho is a glorious beacon of lightasho is a glorious beacon of lightasho is a glorious beacon of lightasho is a glorious beacon of lightasho is a glorious beacon of light

ان شاء الله ربنا يوفقك وتعرف العلة فين وتصلحها