العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > الصينى العام

الصينى العام الصين هى احدث صانعى السيارات فى العالم حيث بدأت فعلياً فى عام 1998 الا ان تعداد الصين والنمو الاقتصادى السريع جعل من الصين واحدة من اكبر الاسواق العالمية مما جعل الشركات العالمية تتهافت على تصنيع سياراتها فى الصين بينما تسعى الصين لغزو العالم بمنتجاتها المحلية اهم الشركات : هايما - ليفان - فاو - جاك - شانا بينى - شيرى و اسبيرانزا - جيلى - ايديا Zotye - FOTON - CHERY - Brilliance - Great Wall - Geely - FAW - Lifan - BYD - SPERANZA

قديم 23-09-2012, 08:49 AM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تصدقوا ....العربيات دى صينيه !!!!!!!!

مش سايبين حاجة معملوهااااااااش

قديم 23-09-2012, 05:24 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute

عقبالنا يا رب لما نعمل عربية مصرية
قديم 23-09-2012, 05:34 PM
shooter22522 shooter22522 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب جامعى

shooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond reputeshooter22522 has a reputation beyond repute

هما وصلوا للرولز رويس
قديم 23-09-2012, 05:39 PM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhamdy75 مشاهدة المشاركة

بمناسبة المستوردين

ليه لغاية دلوقتى
الدكتور مرسى سايب الاستيراد
ماشى بسياسة الاحتكار
يعنى البلد كلها فى ايد شوية مستوردين حرامية
الاستيراد لس به سياسه احتار اخي الفاضل
انا محاسب في شركة استيراد وتصدير
وباب الاستيراد مفتوح لاي شخص اي شخص مهما كان وضعه او وظيفته
هنا تيجي الشطاره انت هتشتري من مين من بره وهتستني اد ايه لحد ما اللي اشتريته يوصل لحد عندك يعني شحنه
طيب ايه حكايه شركة الاستيراد والتصدير ده
لو انت هتسورد اي حاجه بغرض استخدام شخصي بحد اقصي قطعه او قطعتين من زات الصنف تدخل البلاد عادي من غير ما يطلبو منك بطاقه استيارديه ولا اي حاجه بس تكون بغرض استخدام شخصي
يعني ممكن ان استورد اي حاجه لعربيتي من بره = ايوه ينفع بس تكون قطعه او اثنين وتكون بغرض استخدام شخص
لو اكتر من كده هيعتبروها بغرض تجاري وهنا لازم يكون عندك شركة استيراد وتصدير
واي حد ممكن يفتح شركة استيراد وتصدير ويستورد اي شييييييييييييييييييء مفيش اي احتكار في الموضوع
انا اسف للأطاله بس حبيت اوضح
ولو اي حد عاوز يعرف يستورد ازاي انا اشرحله

قديم 23-09-2012, 05:41 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

تسلم الايادي يا بشمهندس .,.
ده مفيش حاجه معملوش زيها .,. شايف موتسيكل صيني علي احد المواقع متعرفش تفرقه من الاصلي بي ام اف 800 ...

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*