العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جاك JAC

جاك JAC جاك JAC تأسست عام 99 و متخصصة فى صناعة السيارات التجارية و الميكروباص و قد حققت انتشار دولى فى هذا المجال و قدمت سيارات ركوب مؤخرا بتصميمات إيطالية تنبئ بمستقبل مبهر لتلك السيارة

قديم 13-09-2012, 02:08 AM
الصورة الرمزية د.كمال
د.كمال د.كمال غير متواجد حالياً
من انا؟: حبيب الكل
التخصص العملى: طبيب اسنان
هواياتي: القراة

د.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond reputeد.كمال has a reputation beyond repute
افتراضي رد: قطع غيار JAC B15

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اسامه عبدالله مشاهدة المشاركة

ربنا يباركلك فيها ياد.كمال ...على فكره ده موقع الشركه على الفيس بوك وهما ناس محترمين جدا وبيتفاعلوا مع اى شخص ....انا اقترح ان كل مالكى السياره على الصفحه الجميله دى يدخل ويكلمهم فى موضوع الدعايه للسياره وفى موضوع قطع الغيار ...لعل وعسى يضغطوا على التوكيل ال رايح فى النوم http://www.facebook.com/jacegypt
بصراحه أعتقد التوكيل بدأ يصحى من النوم وبدأ يهتم بالعربيه

النهارده فى العريش شفت الجاك الهاتش باك معروضه فى معرض هناك ومعروضه فى المصريه للسيارات ومعارض كتير فى مصر والاسماعليه أصحابى شافوها بعد مكانش حد بيشوفها غير فى التوكيل ..................وكويس انهم على الفيس بوك عشان نتواصل معهم ..... وده دليل أخر على إنهم صحيوا من النوم

انا هدخل عليهم دلوقتى وابهدلهم على تقصيرهم فى حق العربيه الفتره إللى فاتت .........

بلدنا فى القلوب متشاله ومهما تضيق عليها الحاله ولادها قدها ورجاله
قديم 13-09-2012, 03:19 AM
اسامه عبدالله اسامه عبدالله غير متواجد حالياً

اسامه عبدالله has a spectacular aura aboutاسامه عبدالله has a spectacular aura about

قرأت مشاركتكم على موقع جاك .....مشاركه جامده جدا جدا ياريت الزملاء على الصفحه يدخلوا ويقلوا أرائهم حتى يتغير التوكيل بضغط من الشركه ....على فكره ده موقع جاك وليس هورس موتورز لأنى لاحظت ان كل كلامك موجه للتوكيل
قديم 09-02-2013, 07:26 PM
ahm2000 ahm2000 غير متواجد حالياً

ahm2000 has a spectacular aura aboutahm2000 has a spectacular aura aboutahm2000 has a spectacular aura about

السلام عليكم
عاملين إيه ؟ بقالي فترة كبيرة مكتبتش حاجة بس أنا متابع كل الموضوعات المكتوبة باهتمام و معجب جداً بفكرة الموضوع ده.
وأحب أشارك معاكم بتجربتي مع قطع الغيار - لأني عملت شغلتين في العربية النهاردة
أنا النهارده غيرت البطاحة وهي الجزء اللي بيبقى أعلى المساعد بيبقى شكلها عامل زي المثلث كده وراكبة في العربية بثلاث مسامير- المهم هي بيبقى جواها رولمان بلي علشان المساعد و هو بيلف يمين و شمال
كنت رزعت مطب جامد و بعدها بقيت بسمع صوت غريب و عالي من الناحية اليمين قدام و الحمد لله طلع الموضوع ان البلي اللي جوا البطاحة دي كان فرط أو بمعنى تاني البلية باظت غيرت البطاحة بواحدة بتاعة لانسر تمنها 125 جنية والحمد لله ركبت تمام و الصوت راح

و الشغلانة التانية بقى أحب أشكر الدكتور كمال الأول لأنها كانت في طلمبة البنزين وأنا عملت بنصيحته و غيرت القلب ببتاع الطلمبة الصيني بتاعة الالنترا ودي جبتها بـ 90 جنيه والحمد لله

أما بقى ليه أنا عملت الشغل ده بره التوكيل - ده لأني وانا في التوكيل قلت لهم على الصوت بتاع الناحية اليمين و قعدت أوصيهم لأني خايف أمشي بالعربية من الصوت ده خرجوا بعد فترة و قالوا لي مفيهاش أي حاجة و انهم ربطوا العفشة بس منهم لله بعد ما روحت عند البيت لقيت الصوت زي ماهو فقررت اني مش هاروح لهم في حاجة تاني
قديم 11-02-2013, 04:10 AM
tiger341306 tiger341306 غير متواجد حالياً

tiger341306 is a jewel in the roughtiger341306 is a jewel in the roughtiger341306 is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahm2000 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
عاملين إيه ؟ بقالي فترة كبيرة مكتبتش حاجة بس أنا متابع كل الموضوعات المكتوبة باهتمام و معجب جداً بفكرة الموضوع ده.
وأحب أشارك معاكم بتجربتي مع قطع الغيار - لأني عملت شغلتين في العربية النهاردة
أنا النهارده غيرت البطاحة وهي الجزء اللي بيبقى أعلى المساعد بيبقى شكلها عامل زي المثلث كده وراكبة في العربية بثلاث مسامير- المهم هي بيبقى جواها رولمان بلي علشان المساعد و هو بيلف يمين و شمال
كنت رزعت مطب جامد و بعدها بقيت بسمع صوت غريب و عالي من الناحية اليمين قدام و الحمد لله طلع الموضوع ان البلي اللي جوا البطاحة دي كان فرط أو بمعنى تاني البلية باظت غيرت البطاحة بواحدة بتاعة لانسر تمنها 125 جنية والحمد لله ركبت تمام و الصوت راح

و الشغلانة التانية بقى أحب أشكر الدكتور كمال الأول لأنها كانت في طلمبة البنزين وأنا عملت بنصيحته و غيرت القلب ببتاع الطلمبة الصيني بتاعة الالنترا ودي جبتها بـ 90 جنيه والحمد لله

أما بقى ليه أنا عملت الشغل ده بره التوكيل - ده لأني وانا في التوكيل قلت لهم على الصوت بتاع الناحية اليمين و قعدت أوصيهم لأني خايف أمشي بالعربية من الصوت ده خرجوا بعد فترة و قالوا لي مفيهاش أي حاجة و انهم ربطوا العفشة بس منهم لله بعد ما روحت عند البيت لقيت الصوت زي ماهو فقررت اني مش هاروح لهم في حاجة تاني
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
استاذ احمد انا برده غيرت الطاحة اليمين وواضح انهم مش مليينها شحم وده عيب
وغيرت الرداخ بتاع الطلمبة مرتين وتلع العيب بعد كدة من الفيشة نفسها (من داخل التنك )
وركبت الاصلى (او بتهتها الاولى ) لاننى لم ارميها وصلحت الفيشة
انا كنت فى التوكيل منذ اسبوع وشاهدت b 15) 2013 ) شالوا منها 12 كمالية مثل الجنوت وفرش الجلد وحساسات الركن وفوانيس الشبورة ...............الخ
ايه رايكم
قديم 11-02-2013, 10:24 PM
ahm2000 ahm2000 غير متواجد حالياً

ahm2000 has a spectacular aura aboutahm2000 has a spectacular aura aboutahm2000 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tiger341306 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
استاذ احمد انا برده غيرت الطاحة اليمين وواضح انهم مش مليينها شحم وده عيب
وغيرت الرداخ بتاع الطلمبة مرتين وتلع العيب بعد كدة من الفيشة نفسها (من داخل التنك )
وركبت الاصلى (او بتهتها الاولى ) لاننى لم ارميها وصلحت الفيشة
انا كنت فى التوكيل منذ اسبوع وشاهدت b 15) 2013 ) شالوا منها 12 كمالية مثل الجنوت وفرش الجلد وحساسات الركن وفوانيس الشبورة ...............الخ
ايه رايكم
بالنسبة لموضوع الفيشة بتاعة الطلمبة عندك حق لأن أول مرة عملتها معايا اشتغلت لما حاولنا مع الفيشة بس وقتها الكهربائي قال لي لازم أغير القلب بتاع الطلمبة لو عملتها تاني و لما عطلت تاني قلت أغير قلب الطلمبة بالمرة

أما بالنسبة لموضوع الموديل الجديد فنحمد الله إن الشكل ما اتغيرش علشان قطع الغيار والاكسسوارات تبقى واحدة وهي فعلاً تقريباً ناقصة 11 أوبشن لكن نازلة بموتور أقوى 118 حصان

و أنا في التوكيل أخر مرة كان عندهم الـ J5 الجديدة الهاي لاين ودي هتبقى ستيب ترونك مانوال واوتوماتيك و فيها فتحة سقف هما لسة مش عارفين تمنها هيبقى كام بس الأكيد إنه فوق الـ 100000
و بالنسبة لشكلها الخارجي هو هو شكل الـ B15

الكلمات الدليلية
جاك