العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > دايو العام

دايو العام شركة سيارات كورية حققت بعض النجاح و بسبب مشاكل تمويلية أصبحت مملوكة للعملاق اﻷمريكى GMC

قديم 29-06-2012, 05:11 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ايه رأيكو يا جماعة فى الدايو ليجانزا ؟؟؟؟

أنا شخصيا معجب بيها من زمان ولاكن رأيي لا يتجاوز مشاهد للسيارة من الخارج حتى ماكانشي حد أعرفه يمتلك السيارة ولاكن تقدر تعتمد في تقييمك على الأخوة مالكي السيارة الي نورونا بردهم هنا.
أفتكر إنهم مقتنعيين بيها جدا.

قديم 29-07-2012, 02:37 AM
ahmedemoe ahmedemoe غير متواجد حالياً

ahmedemoe will become famous soon enough

مع احترامي كل اللي اتكلم عن العربية دي وحش اعتقد انة ما ركبهاش
العربية دي معايا من 6 شهور وركبت قبلها لانوس ونوبيرا واكسيل واكسنت وبراحة لا وجة للمقارنة بين العربيات دي والليجانزا .
الليجانزا عربية محترمة وما تعرفش طريق الميكانيكي الا نادرا وقطع غيارها موجودة وسهلة والميزة الاكبر ان مفيش في قطع غيارها حاجة صيني وسهر قطعة الغيار الاصلي معقول جدا جدا ولما بتاخد على العربية اكتير هتعرف اماكن بتبيع قطع الغيار باسعار ممتازة
يا جماعة عيبنا اننا في مصر هنا بنحب نفتي في اللي ما نعرفش فية يعني سمعت ان استهلاكها في النزين عالي اوي علشان 2000 سي سي ودا كلام فارغ العربية دي في السفر بتعمل 240 كيلو في ال 20 لتر واعتقد ان دا رقم تحفة مشكلتنا بس ان الطرق هنا في مصر علة طول واقفة ولو فية حركة العربية دي مش هتستهلك بنزين خالص

معلش طولت عليكم بس الموضوع استفزني اوي

Ahmed Hanafy
قديم 29-07-2012, 07:14 AM
TryToDriveSlow TryToDriveSlow غير متواجد حالياً

TryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the roughTryToDriveSlow is a jewel in the rough

بص انا معشرتهااااش بس كانت مع واحد قريبي وسوقتها مره هي عربيه جامده اووي وسحب تحفه والتكييف تلاجه بجدددددددد وهو مشتكاش منها بس هو جايبها زيرو
قديم 12-08-2012, 07:09 PM
howzer howzer غير متواجد حالياً

howzer is on a distinguished road

عربية محترمة اووي انا كنت شغال في توكيلها وقليل لما بتعطل
قديم 26-09-2012, 01:29 AM
mohm_016 mohm_016 غير متواجد حالياً

mohm_016 will become famous soon enoughmohm_016 will become famous soon enough

عربية جميلة بصراحة هى مع ابن اختى بس عيبها الوحيد انها غوول بنزين وقطع الغيار دى لسه مش عارف متوفرة ولا لأ لأنه لسه جايبها من كام شهر... بدلها بدايو لانوس ودفع 10000 فرق يعنى وقفت عليه ب 60000 الف