العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما هو تقييمك لوكيل سيات و مراكز الخدمه
سئ (لن أذهب إليه تاني، حاروح لميكانيكي متخصص) 3 15.00%
سئ ( سأذهب إليه تاني، معنديش بديل) 3 15.00%
جيد 12 60.00%
ممتاز 2 10.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 11-01-2011, 06:15 PM
walidelwahsh
Guest

افتراضي رد: ما هو تقييمك لوكيل سيات و مراكز الخدمه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh مشاهدة المشاركة

سبحان مغير الاحوال
دا كان كلامي بيني وبين نفسي لما روحت التوكيل اخر مرة
فعلا سبحان مغير الاحوال
مش عارف
المهندس عادل بقى انسان اخر
اخر احترام واهتمام ورعاية للعربية
ويقولك وهما شغالين ان حصل كذا وبيعملو كذا وياخد رايك في اللي يتم دا ولا لأ
وبعدين انا كان عندي المية بتسرب
قالي دورة التبريد تمام عدا الريدياتير لازم يتغير عشان منشع ميه من احدي العلب بتاعتة
المهم قلتلة غيرة
قاللي فية مشكلة في صدر العربية فالريداتير مش واخد مكانة الطبيعي فبيحصل اهتزازات ليه ودا سبب بوزان العلبة بتاعة القديم فحرام اركبلك واحد جديد والعيب لسة موجود فلازم تضبط مكان الريداتير الاول وبعدين اغيرهولك
قلت ياسلام دا ايه اللي حصل دا
فبصراحة حبيت ارضي ضميري ادام ربنا وادام المنتدي يتغيير الوضع داخل التوكيل للأفضل
ويارب يفضلو كدا على طول....
الحمد لله
استكمالا لحواري عن التوكيل
روحت عملت الصدر برة
والنهاردة غيرت الريداتير وحطيت مية حمرا والخراطيم وقاعدة موتور
وحبة حبشتكنات كدا منها ضبط المحرك على الجهاز
يعني الموضوع خرم على 1500 جنية
بس الحمد لله
حليت المشاكل القديمة
على فكرة المرة دي اتعاملت مع مهندس زي السكر اسمة نادر
جدع اوي وتحس انة مش بتاع حوارات
بيجيب من الاخر
بس خلاص
قديم 06-02-2011, 09:18 AM
mido desouky mido desouky غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مركزتكنولوجيا المعلومات بمستشفى قناة السويس
هواياتي: السباحة الكمبيوتر

mido desouky is on a distinguished road
Talking رد: ما هو تقييمك لوكيل سيات و مراكز الخدمه

اهلا باعضاء المنتدي انا لسة جديد معاكو وحبيت اتعرف على كل الاعضاء
بصراحة بقالى سنة بتعامل مع الشركة الهندسية ارض اللواء- المهندسين شغلهم كويس جدا وناس محترمين جدا
قديم 19-01-2012, 02:01 PM
Etsh Etsh غير متواجد حالياً

Etsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond reputeEtsh has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هو تقييمك لوكيل سيات و مراكز الخدمه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido desouky مشاهدة المشاركة

اهلا باعضاء المنتدي انا لسة جديد معاكو وحبيت اتعرف على كل الاعضاء
بصراحة بقالى سنة بتعامل مع الشركة الهندسية ارض اللواء- المهندسين شغلهم كويس جدا وناس محترمين جدا
يا جماعة من الأخر ......و أنا فى ناس كتير عارفانى فى المنتدى و مش بقول أى حورات .....التوكيل بجد زبالة الزبالة...أولا المصنعية غالية و حرامية ....مثلا أنا ربط المراية الجانبية لليون بتاعتى ب 60 جنييييييييييييييييييييييي يييه ....هو أى هبل ولا أية.....ثانيا مش كل قطع الغيار متوفرة .....يعن مثلا ماكنش فى مساحه خلفية بدل اللى إتكسرت...مساااااااااااااا اااااااحة مش موجودة ؟؟؟؟؟ ثالثا أنا دخلت التوكيل أعمل صيانة ال 50.000 قاعدت من 9.30 لحد الساعة 4.30....نهار إسود ليييييييييييييييييييييييي ييييييه أنا جى أعمل أيه ...يقوللك أصل الضغط جامد علينا النهاردة.........اللهزززز زطب ما تشغلو ناس زيادة ولا الواحد يطاطع يوم كامل جانبكواز رابعا أنا غيرت جير بوكس كامل بعد ما بهدلتهم فى التوكيل عشان كان فى ونه فى الجير و قالولى دى البليه و عاوزة تتغير قولت ماشى و العربيه فى الضمان قعدت من 9 صباحا و الساعة 4 جيللى عادل بيه يقوللة مالقيناش بليه فى المخزن فالعربيه هاتبات و هانبعت نجيبها من سكودا او مرسيدس او فولكس عشان هيا واحدة و تعالى إستلم بكره.....جررررررررررررررر رر ماااااااااااااااااااااااا ااااااااشى ...جيت بكره قالولى مالقينهاش ......ياولاد ال..............طيب و بعدين قالولى هيا فى الأسكندرية يومين و نجيبها و تعالى إستلم.....أوففففففففففففف ففففففففففففففففففففففف طيب ماشى تانى بس للصب حدود و أنتو ما تعرفونيش....القرون هاتنطر و هانطح فى الكل بعد كدا أتقو شرى .....ماشى ......المهم جيت بعد يومين....هااااااااااااااا ااااا....بكل بواخة أصل إحنا مالقينهاش فى الأسكندرية و هانبعت نجيبها من بره فى المانيا و دى هاتخد أسبوعين بس............هاهاهاهاهاه اهاه......لا بقى دا أنتو ولاد..........تعالولى بقى....قلت له بص بقى يا باشششششششششششششششششش مهندس إبوعين شهرين سنتين برحتاك على الأخر بس حضرتك تجيب لى عربيه أخت بتاعتى أركبها بقى لحد ما تعملو اللى إنتو عايزينو .....هو أنا فاضى ليكو و دلاعكو و هابالكو ....مرة فى إسكندريه و مره مش عارف أيه ....أنا الكلام ده مايكولش معايا ....تتصرفو يا إما أنا هاطلع على حقوق المستهلك و أبهدلكو الدنيا و أنتوا عليكو قضيه فى الموضوع ده ....و تلاته بالله العظيم هاطلب عربيه جديده منكو ...دا عيب صناعه ....و هجيب البوليس و أثبت حاله .......المهم فتحت صوتى و بهدلت الدنيا و طلعلى مدير المركز ....بهدلتو راخر.....قالى طب بص أنا هابعت أجيبها من الماني بالطيران و ده هايكلفنا 3 أضعاف تمنها اللى هوا 1000 جنيه قلتلو والله لما يكون 10.000 ماليش دعوة......المهم الناس هدونى و إتفقنا بعد يومين....ماشى يس والله لو ما حصل لا تشوفو وش تانى خالص.....و جه اليوم و رحت .....لقيت ايييييييييييييييييييييييه ...ماجبوش البلية طبعا أجارك الله ....القرون طلعت و الثور اللى هوا أنا لموأخذه طاااااااااااااااااااااااا ااح يمين شمال هاجيبلكو البوليس و هارفع قضيه ....المهم يمين شمال مدير التوكيل قاللى خلاص إحنا هانغير الجير بوكس كله ....قلت له ماليش دعوة تغير تنيل دى مشكلتكو....أنا هاستلم العربيه النهارده يعنى النهارده يا أما بوليس و قضية و خلافة.....دااااااااااااا غير القرون و النطح.....وكاااااااان غيرو الجير كلله و إستلمت العربيه و الجير القديم قدامى.....بصراحه حرامية و مصنعية فى الهبل يعنى أربط مراية جنب ملخلخة شوية ب 60 جنيهههههههههههههههههههه.. ..والعماله قليلة و إستقبال و منطقة جلوس هبل أى كلام....هما شطار بس غسيل عربيه بعد ما تطلع....معلش مش هاعرف أتكلم أكتر عشان عندى شغل كتير بس لو حد حابب يسأل على العربية أو الصيان ممكن يبعت لى و أنا هارد عليه....و أسف عن إنقطاعى عن المنتدى الفترة الطويلة دى