العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 12-05-2011, 01:44 PM
englinux20 englinux20 غير متواجد حالياً

englinux20 is on a distinguished road
افتراضي مساعدة من الخبراء عاوز اشتري عربية فيات سيينا من (٢٠٠٠-٢٠٠٦)

بسم الله الرحمن الرحيم
كنت عاوز اشترى سيارة فيات سيينا لاكن بعض الناس خوفونى منها
اسعار قطع غيارها عالية ثبات العربية متوسط صيانتها صعبة مش اي مكانيكى يشتغل فيها مشاكلها كثير
ياريت يا جماعة حد يساعدنى العربية دى كويسة و عيوبها اية يعنى اشتريها طيب فيها عيوب صناعة
ان شاء الله بفكر اشتري سيينا من ٢٠٠٠ الي فوق طبعا حسب الحالة
ياريت ياشباب حد يساعدنى وينصحنى
عشان انا عاوز اشتري عربية اليومين دولت فلو العربية مشاكلها كثير هشتري سيا ابيزا مثلا
وشكرا للجميع
قديم 13-05-2011, 02:05 AM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مساعدة من الخبراء عاوز اشتري عربية فيات سيينا من (٢٠٠٠-٢٠٠٦)

قطع الغيار لهذين السيارتين مرتفعه جدا انصحك بسياره كورى فهى تمتاز باسعار معقوله جدا من حيث قطع الغيار وثمن السياره وسهوله فى الصيانه والله الموفق .

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 13-05-2011, 08:40 PM

شكرا لليك شيخ طارق
دة رائيك بالنسبة للقطع الغيار طيب العربية بشاكل عام ظروفها اية ومشاكلها اية وبالنسبة للسيات انا سالت الناس وقطع غيارها معقولة لاغالية اوى ولا رخيصة وثمانها فيها لما بتجيب الاصلي وبتعيش عكس القطع الصينى والتايوانى كل حاجة وليها عمر افتراضي
قديم 13-05-2011, 10:10 PM
الصورة الرمزية طارق ابوذيد
طارق ابوذيد طارق ابوذيد غير متواجد حالياً
من انا؟: الشيخ طارق ابوذيد
التخصص العملى: تاجر قطع غيار سيارات استيراد فيات وكورى
هواياتي: السيارات

طارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond reputeطارق ابوذيد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة englinux20 مشاهدة المشاركة

شكرا لليك شيخ طارق
دة رائيك بالنسبة للقطع الغيار طيب العربية بشاكل عام ظروفها اية ومشاكلها اية وبالنسبة للسيات انا سالت الناس وقطع غيارها معقولة لاغالية اوى ولا رخيصة وثمانها فيها لما بتجيب الاصلي وبتعيش عكس القطع الصينى والتايوانى كل حاجة وليها عمر افتراضي
اذا كانت السياره سيات ابيزا فهى افضل من الابيزا الحديثه من حيث توفر قطع الغيار وانخاض سعرها فعلى سبيل الميثال سعر الموبينه فقط 500 جنيه فما بالك بباقى الاسعار ولكن كنت ارشح لك سياره هيونداى 1500 كامله فهى سياره عمليه جدا وحماله قاسيه واسعار قطع الغيار ارخص من الفيات وبها جميع الكماليات والله الموفق

تم حذف بيانات الاتصال بناء على الشكاوى المقدمة ضد صاحب العضوية فى الموضوع التالى :
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=121431
قديم 14-05-2011, 12:01 AM

ان شاء الله سيات ابيزا ١٩٩٤ وكان المقارنة مع فيات سيينا طبعا انا عارف ان سيات هاتش باك وسيينا سيدان مينفعشي يتقارنو ببعض لاكن انا بتتكلم لان اسعارهم معقولة فكنت بسال اخبار سيينا اية لاكن الناس بتتكرهنى فيها
شكلها كدة ابيزا ٩٤ وربنا الموفق وشكرا لليك مرة ثانية
وممكن اجيب اكسنت ٩٩ اعلي او اقل حسب الحالة