العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 26-02-2012, 08:07 PM
moh_amary moh_amary غير متواجد حالياً

moh_amary will become famous soon enough
رأى ياريت حد يجاوبني انا هجيب الوجان ان شاء الله

بسم الله الرحمن الرحيم

انا عملت استخاره علي السيارة اللوجان و ناوي اجيبها ان شاء الله

بس عندي شويه اسئله

يعني لو ركبت انذار ولا سنسور بارك هل يخرج السياره من الضمان

لو حد يعرف مكان افرش فيه كراسي اللوجان والارضيه قريب من الحي العاشر مدينة نصر و السعر
كام بالضبط علشان اعمل حسابي وياريت لو في صور او مواضيع لفرش اللوجان

وايه هي التتظبيتات المبدأيه لأي سياره ولو بسيطه

قديم 26-02-2012, 09:29 PM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light
افتراضي رد: ياريت حد يجاوبني انا هجيب الوجان ان شاء الله

اولا ربنا يباركلك مقدما بس بلاش الذعر من التوكيل و الضمان ده لان ده اللي بيخليهم يتمرعو
بص طول ما انت ملعبتش في اساسيات العربية يبقى تشوطهم باي حاجة في وشك انا بعمل كده مع غبور لما غيرت الكاسيت و السماعات الزباله بحاجة انضف و المهندس كان فاكر انه ممكن يعيش عليا الدور فلما هبيت فيه و هددته اني ممكن افضحهم في الجرايد لاقيت مدير المركز نفسه جالي بيهديني يعم شوط فيهم و لا يهمك هما يعني بيعملو ايه تصدق اني لما بقيت ابص في كتالوج العربيه و اعمل الصيانه بنفسي عند الميكانيكي بتاعي و الله العربية اتظبطت و بأذن الله مشفش وش غبور الا لما اغير حاجه في الضمان
قديم 26-02-2012, 09:30 PM
welywely welywely غير متواجد حالياً

welywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of lightwelywely is a glorious beacon of light

بالنسبه للفرش ممكن تروح سبير كار اللي في التجمع الخامس الناس دي محترمه و شغلها نظيف جدا هتلاقي هنا منتدى كامل للفرش ادخل عليه
قديم 26-02-2012, 10:39 PM
moh_amary moh_amary غير متواجد حالياً

moh_amary will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة welywely مشاهدة المشاركة

بالنسبه للفرش ممكن تروح سبير كار اللي في التجمع الخامس الناس دي محترمه و شغلها نظيف جدا هتلاقي هنا منتدى كامل للفرش ادخل عليه
شكرا يا استاذ علي رد المحترم

انا سمعت عن جينز كار بس انا عاوز حاجه كوبيه بس مش غاليه

يعني اللوجان تكلف كام مثلا
قديم 26-02-2012, 11:47 PM
rasmy28 rasmy28 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر

rasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nicerasmy28 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة welywely مشاهدة المشاركة

اولا ربنا يباركلك مقدما بس بلاش الذعر من التوكيل و الضمان ده لان ده اللي بيخليهم يتمرعو
بص طول ما انت ملعبتش في اساسيات العربية يبقى تشوطهم باي حاجة في وشك انا بعمل كده مع غبور لما غيرت الكاسيت و السماعات الزباله بحاجة انضف و المهندس كان فاكر انه ممكن يعيش عليا الدور فلما هبيت فيه و هددته اني ممكن افضحهم في الجرايد لاقيت مدير المركز نفسه جالي بيهديني يعم شوط فيهم و لا يهمك هما يعني بيعملو ايه تصدق اني لما بقيت ابص في كتالوج العربيه و اعمل الصيانه بنفسي عند الميكانيكي بتاعي و الله العربية اتظبطت و بأذن الله مشفش وش غبور الا لما اغير حاجه في الضمان
انا اختلف معاك فى وجهة نظرك اولا فى فرق شاسع بين غبور وEIM كواكيل
الناس فى EIM الهو يعتبر واحد من احسن التوكيلات فى مصر واضحين جدا
قالوك متجيش نحية الضفيره واله هتخرج الكهربه من الضمان فى مقابل كده هما بيقدمه خدمه جميله جدا ومش بيتاخره فى تغير حاجه فى الضمان
حتى اسعار الصينات عندهم مختلفه عن غيرهم احنا الوحدين الصيانات 5000 و 15000و25000 مجانيه كلها وبنغير زيت وفلتر فى 10000 و 20000
فانا معه انك تخليك معه الضمان والتوكيل بدام مش ديقك فى حاجه لحد ماتخرج من الضمان وهو عندنا 100000 كيلو او 3 سنين وسمعت انه خمسه لكن مش متاكد
وطبعا احسن فى العربيه وخصوصا الرينوا التعامل