العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 127 Fiat Ritmo

قديم 06-11-2011, 07:58 AM
Al Ghareeb Al Ghareeb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق

Al Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to behold
افتراضي المساعدة فى تغيير فوانيس الفيورا

بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة الكرام

الحمد لله اشتريت عربية نصر 127 موديل 82 هيا زى الفيورا بس 2 باب

لكن شكل الفوانيس الأمامية المربعة الكبيرة مش عاجبنى و الحد لله العربية ممتازة من كل النواحى لكن اكتر حاجة مضايقانى شكل الفوانيس الأمامية

فهل عند حضراتكم أى رأى فى تغيير الفوانيس و الشبكة أو ينفع اركب لها شبكة عربية تانية

ناس قالت ينفع يركب لها فوانيس ريتمو اللى هيا 4 فوانيس مدورة

فهل تنفع تركب فعلا ؟ و يا ترى سعر الشبكة بالفوانيس كام ؟
قديم 06-11-2011, 09:07 AM
nader hassan nader hassan غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف معمارى
هواياتي: قياده جميع انواع السيارات

nader hassan will become famous soon enoughnader hassan will become famous soon enough
افتراضي رد: المساعدة فى تغيير فوانيس الفيورا

الف مبروك اولا
هو فى شبكات كتير فى السوق ممكن تتركب بس من رائى انك تبدل بالكشافات الاصليه شكلها حلو مش وحش
وكمان لو انتا من القاهره عندك سوق التوفيقيه فى كل حاجه
عايز اعرف انتا اخدها بكام علشان انا عمال ادور بس عايز اعرف الاسعار ايه ولو عندك نصيحه ليا اخد بالى منها وانا بشتريها يارت تقلى.
كل سنه وانتا طيب
قديم 06-11-2011, 04:19 PM
Al Ghareeb Al Ghareeb غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق

Al Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to beholdAl Ghareeb is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nader hassan مشاهدة المشاركة

الف مبروك اولا
هو فى شبكات كتير فى السوق ممكن تتركب بس من رائى انك تبدل بالكشافات الاصليه شكلها حلو مش وحش
وكمان لو انتا من القاهره عندك سوق التوفيقيه فى كل حاجه
عايز اعرف انتا اخدها بكام علشان انا عمال ادور بس عايز اعرف الاسعار ايه ولو عندك نصيحه ليا اخد بالى منها وانا بشتريها يارت تقلى.
كل سنه وانتا طيب
الف شكر على ردك و كل عام و انت و الأمة الاسلامية و مصر بخير

أنا عندى الكشافات متركبة صحيح هيا متلخلخة بس موجودة و الشبكة مكسورة جبتلها شبكة تانية ب 30 جنيه
و أنا من اسكندرية

و العربية أنا واخدها ب 8500 جنيه هيا سعرها حلو بس عايزة شوية شغل رفيع بس أساسياتها تمام و موتورها بيشد كويس و عفشة ممتازة و جنوط سبور و طارة
بس عايزة شوية سمكرة فى حتت متفرقة و رشة بوية نظافة و أكرة الباب اليمين و حاجات رفيعة كده

أنا مكنتش عايز أجيب فيورا أو أى عربية تشبها لأنى مبحبش شكلها و حاسس ان اللى صممها كان شارب حاجة و هوا بيصمم الوش بتاعها ,أنا كنت عايز 127 توب أو 128 عادة أم فانوس مدور لكن علشان أنا زهقت من اللف على عربية سليمة لقيت دى بالصدفة عند دكتورة صيدلانية جنبنا فشوفتها و فحصتها و توكلت على الله
و بالنسبة للأسعار فيه ناس كتير بتبالغ فى الاسعار المهم انت شوف العربية و خد معاك واحد بيفهم كويس فى العربيات
- أهم حاجة بص على العربية فى النهار و ضوء الشمس دى مهمة جدا متبصش على أى عربية بالليل
- بص فى الحوض و الشنطة تحت الفرش على أى شروخ أو تصليحات
- ارفع العربية فى أى بنزينة و شوفها من تحت و بص على الشاسيه
- دور الموتور و شوفه لو بيدخن أو عادم لونه متغير
- خد صاحب العربية و أطلعوا جربوها فى مشوار طويل و خده فى طريق يكون نصه زحمة و نصه طوالى سريع ( دى صعبة شوية بس ضرورية )انا كنت بأعمل كده و كنت بأحط بنزين لصاحب العربية ب 20 جنيه علشان يرضى يمشى معايا , اهو لو العربيى سليمة مخسرتش حاجة و لو العربية بايظة يبقى أنا كشفت عيوبها ب 20 جنيه و ربنا يبارك لصاحبها

و على العموم دور فى المنتدى على مواضيع ازاى تشترى عربية مستعملة

و ربنا يوفقك و تلاقى حاجة حلوة و لو ربنا كرمنى بحاجة فى سكتى هأبعتلك

*
قديم 06-11-2011, 08:13 PM
cars admire
Guest

حصرى Fiat 127 crono diesel

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Al Ghareeb مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

الأخوة الكرام

الحمد لله اشتريت عربية نصر 127 موديل 82 هيا زى الفيورا بس 2 باب

لكن شكل الفوانيس الأمامية المربعة الكبيرة مش عاجبنى و الحد لله العربية ممتازة من كل النواحى لكن اكتر حاجة مضايقانى شكل الفوانيس الأمامية

فهل عند حضراتكم أى رأى فى تغيير الفوانيس و الشبكة أو ينفع اركب لها شبكة عربية تانية

ناس قالت ينفع يركب لها فوانيس ريتمو اللى هيا 4 فوانيس مدورة

فهل تنفع تركب فعلا ؟ و يا ترى سعر الشبكة بالفوانيس كام ؟

TR 1.4L Motor type

Just outside, the engine ..

as you can see everything and be totally disarmed if he was in good condition but took leave laburo to thoroughly clean every piece and more

abanzando while the painting was, was pied for q has less detail or not good for q, but I was green and orange ..

and were beginning to touch the motor ..

here you can see the green car and

I masomenos paralleling the time, I still have the motor again

: 01FDAB~189:<!-- Powered by Adsense Deamon WordPress Plugin, Author : Yong Mook Kim Website : http://www.mkyong.com/blog/adsense-d...dpress-plugin/ -->
قديم 06-11-2011, 10:52 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

الف مبروك العربيه يا باشا
هو انت ممكن تجيب فوانيس السوبر فيورا و الشبكه بتاعها
هي فوانيسها اصغر شويه
لكن اوعي تغير شبكه العربيه بنوع اخر
هيبقي شكلها مش حلو نهائي

حـازم خـضـر