العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Corolla

Corolla toyota corolla تويوتا كورولا

قديم 20-04-2012, 12:04 AM
yaso12 yaso12 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

yaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to beholdyaso12 is a splendid one to behold
افتراضي رد: عيوب ومميزات تيوتا كرولا 2012

شكرا على ردك بس ليه حضرتك شايف الفرامل كانت المفروض تبقى احسن مع انها ABS & EBD ياريت تفهمنى النقطة دى بالتحديد وربنا يباركلك فيها يكفيك شرها
قديم 24-04-2012, 12:39 PM
moudyman moudyman غير متواجد حالياً

moudyman will become famous soon enough

واللهي أنا مفهمش قوي في الفرامل بس أعتقد إن كان ممكن يقو الفرامل أكتر من كدة...أنا بحس اني بفرمل من زمان أوي عشان أوقف العربية خاصةً إن العربية تقيلة...لو كانو عملو الطنبير مهواه أعتقد كنت حتبقى فراملها أحسن طبعاً ال ABS وال-EBD بيساعد جداً.
دة رأيي الخاص
قديم 24-04-2012, 05:43 PM
الصورة الرمزية shedo6
shedo6 shedo6 غير متواجد حالياً

shedo6 is just really niceshedo6 is just really niceshedo6 is just really niceshedo6 is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

العربية بها نظام فرامل ABS و توزيع اليكتروني للفرامل EBD لجميع الفئات و بعدين الكورولا تحديدا سعرها فى اعتماديتها و اسئل مجرب
موديل 2012 بصراحه من الاخر

غير بس ان قوة الموتور 106 حصان وبعد السرعه 120 بيكون التسارع ضعيف جدا ودا بالتجربه
قديم 25-04-2012, 01:12 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

الفرامل تماما زى ما الأستاذ Moudyman قال لما بتدوس بتحس إن مفيش حساسية لازم تتقل الدوسة شوية بس مع التعود مش هتفرق معاك نهائى و هى مش ضعيفة يعنى لو دوست للأخر العجل شبه بيمسك واللى بيمنعه من المسك ال ABS
قديم 25-04-2012, 01:15 AM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shedo6 مشاهدة المشاركة

موديل 2012 بصراحه من الاخر

غير بس ان قوة الموتور 106 حصان وبعد السرعه 120 بيكون التسارع ضعيف جدا ودا بالتجربه
طب جرب كده تجيب الناقل من الD لل 3 أنا مجربتهاش قبل كده بس أكييد هتفرق بس ال3 على حد علمى اخره 150 أو 155