العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 02-08-2009, 11:57 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute
افتراضي رد: و سقط حبى للبرافو ......وقلبى يبكي لفراقها

لأ طبعا يادكتور
الراجل عايز عربيه زيرو في حدود ميزانيته (150ألف) .... وأقل فئه في الباسات حاليا بــ 220ألف والكامله في حدود 285ألف يعني خارج الميزانيهptmnlo123per178
هذا بالإضافه لشيء هام ... الراجل بيحب السرعه والأداء الرياضي وده مش متوفر في الباسات ذات الحجم الكبير والسي سي القليل (مش بتاعة غرز وشد) الباسات سياره لذوي القياده الهادئه بوسط البلد (أمثالي) ولكن على الطرق السريعه مفيش مشكله جري وثبات كعادة الألماني

أما لو كنت عايز تعرف إلى ماذا أريد أن أوجهه
فتوجيهي له (ما أفكر فيه) يزود الميزانيه حبه صغيرين ويجيب جيتا بالموتور الجديد 1400 سي سي TSI ... مش طبيعيه جاهزيه غير عاديه ... موتور ذو طابع عدواني جدا تحس إنك راكب عربيه 2400 سي سي أو حاجه الواحد مش فاهما ...جري وفرك و برستيج وإعتماديه وأمان وسهولة أعادة البيع والخساره مش كبيره وفتيس 7 سرعات مش عارف أقول يه تاني... يعني كل إللي في باله

التعديل الأخير تم بواسطة ahmed_kamel ; 02-08-2009 الساعة 04:21 PM
قديم 02-08-2009, 01:30 PM
الصورة الرمزية Kossama
Kossama Kossama غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى
التخصص العملى: طبيب مخ وأعصاب
هواياتي: سيارات/ إليكترونيات/ كرةسلة

Kossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really nice

فعلا أسلوب رائع يا أتش
إحنا زى ما يكون كنا معاك جوا العربية تمام
مية مية
معلش بقى وعقبال الجوازة.....قصدى العربية الجديدة

د/ خالد أســامة
قديم 02-08-2009, 01:34 PM
الصورة الرمزية Kossama
Kossama Kossama غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى
التخصص العملى: طبيب مخ وأعصاب
هواياتي: سيارات/ إليكترونيات/ كرةسلة

Kossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really niceKossama is just really nice

أه صحيح
هية الجيتا ال1400 ديه تعملها كام يا باشمهندس؟؟؟؟

د/ خالد أســامة
قديم 02-08-2009, 02:12 PM
الصورة الرمزية koky_90
koky_90 koky_90 غير متواجد حالياً
من انا؟: لاتحسب البسمه على وجهى فرحا فاالطير يرقص مذبوحا من شده الالم
التخصص العملى: طالب
هواياتي: car وبس

koky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond reputekoky_90 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Etsh مشاهدة المشاركة

بصى يا كوكى و أشكر ليك أهتمامك بالرد ....من نحية إن أنا محسوك "you are complitly right" بس ليه ماكنش محسوك و أنا دافع 150.000 مش كدة ولا أية ....و الموضوع و ما فيه أن حبى الشديد للعربية خلانى مش عايز أشوف فيها عيب و يمكن دة اللى غيظنى و هيخلينى كل يوم أقول بس يا ولاد الأيه يا طلاينة لو كنتوا ظبطو دى ولا دى.......و بعدين العربية دى نسبية عند كل و احد أنا لازم اركب و أحس ان العربية بتقولى بابى و مامى ....باس انا معا اللى شفتو و نتيجة إن انا فعلا محسوك حاسس أنى هادخل العربية تقوللى إذيك يا أبا ...و بصراحة العربية لازم يحترموها أكتر من كدة...انا حاسس أن الطلاينة أدو الصينيين الصنعة الداخلية....و وخلوا فرساتشى يعملها من برة طب لية يا طلاينة ليييييييييييه...دى البرافا ماكنش فيها غلطة من جوا؟؟؟؟؟

على العموم...هو ناصيب....و ربنا عاوزلى حاجة أحسن...على الأقل عشان جوجو
ههههههههههههه

معاك حق والله يا اتش 150 الف مبلغ مش صغير ابدا (ده ممكن يجوزنى ) ههههه

بس الى انا كونت عاوز اقوله (ان مافيش حاجه كامله ) حتى في السيارات

فالو عجبك مثلاا 99% من السياره لازم تتغضى عن الــ1% ده على كلامك يعنى

ممكن تفكر في الفرنساوى لو عايز هاتش باك يعنى (بيجو ) منازله شويه عاربيات تحفه

مثل 307 ...الخ
ممكن سيات ليون فيها تكنولوجيا عاليه اوووى
ممكن سوبارو امبريزا هاتش باك (ولو انا عارف انها مش هتعجبك )ptmnlo123per12

يعنى كده
وبلتوفيق ياباشا ان شاء الله ptmnlo123per122

(بس حركه تدوير العربيه في المعرض ده في الجووووووون )ptmnlo123per171
قديم 02-08-2009, 02:55 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بجد يا اتش انت اكيد فنان والفنان صعب جداً يرضى ببقعة زيت نشاز على اللوحة مهما كانت جميلة وخاصة لو كانت البقعة ديه بسبب اهمال او بخل او تطنيش

ليون يا اتش ليون

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

الكلمات الدليلية
fiat, فيات برافو