العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 03-11-2010, 09:42 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجربتى فى ابورواش .......... وتحذير من جدول الصيانة !!!!!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ربنا ما يحرمنا منك يا عم غبور ياللي سايبلنا الحبل علي الغارب في الصيانه ان شالله تروحله بعد 50 سنة وانتا لسه معملتش 1000 كيلو هيدخل العربية صيانة الا 1000 كيلو

ولا يهمك يا عم باسم والف مبروك علي الصيانة ومتزعلش من شغل النصب بتاعهم ده لان احنا اخدنا علي كدا خلاص

شكرا ياابوحميد على ردك بس عايز اقولك نقطة صغيرة انا جربت صيانة غبور مرتيين واحدة فى فيرنا وواحدة فى النترا والنظام اللى هو عاملة اللى مش بالمدة بالكيلو متر كويس وممتاز بس مقابل دة خدمة سيئة وتعامل اسوأ وعلى رأى واحد صاحبى قال كلمة حلوة اوى " احنا عايشين وسط عصابة "
قديم 03-11-2010, 09:46 AM

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حازم شاهين مشاهدة المشاركة

أنا بس عايز أفكركم يا جماعة إن مساعدين شركة شيرى إتمنع إستيرادهم بقرار من وزير الصناعة و التجارة من فترة قريبة
فأكيد مخزون الوكيل من المساعدين إنتهى أو قرب ينتهى علشان كده ما عادوش بيغيروهم لحد حتى و لو خارج الضمان

و إستنتاجى إن الوكيل بيتفاوض مع شركة شيرى على إستخدام مساعدين من إنتاج شركة تانية

و بكده يفهم إن مساعدين شركة شيرى دون المستوى بالنسبة لمواصفات الجودة المصرية (تفسير سوء حالة المساعدين)
و نفهم كمان ليه المساعدين مش موجودين فى التوكيل و متوقفين عن تغييرهم فى الضمان و غيره (نفاذ المخزون و عدم الإتفاق على مورد جديد أو عدم وصول شحنة مساعدين من شركة أخرى و موافقة هيئة المواصفات عليها)

أخير من فترة طويلة بعض الملاك (خارج الضمان) إستخدموا مساعدين اللانسر و نجحت معاهم جدا

شكرا يااستاذ حازم على المعلومات الجميلة دى والقيمة وانا فعلا سمعت الكلام دة فى التوكيل من ناس عاملين هناك بس مكنتش مصدق بس اتأكدت اما حضرتك قولت الكلام دة .
وبالنسبة لمساعدين اللانسر دى الفكرة اللى بفكر فيها بس اما اخلص الضمان مش المساعدين بس لأ العفشة كلها هغيرها بعفشة لانسر بومة انشاء الله
قديم 03-11-2010, 12:12 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

شكرا ياابوحميد على ردك بس عايز اقولك نقطة صغيرة انا جربت صيانة غبور مرتيين واحدة فى فيرنا وواحدة فى النترا والنظام اللى هو عاملة اللى مش بالمدة بالكيلو متر كويس وممتاز بس مقابل دة خدمة سيئة وتعامل اسوأ وعلى رأى واحد صاحبى قال كلمة حلوة اوى " احنا عايشين وسط عصابة "
الله ينور عليك يا بسوم بس النظام ده بيتعمل مع الغلبان لكن لما تديهم علي دماغهم عربيتك بتاخد حقك تالت ومتلت ومتسخنيش عليهم اكتر من كدا علشان انا رايحلهم هطربق عليهم ابو رواش باللي فيها
قديم 04-11-2010, 10:57 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الله ينور عليك يا بسوم بس النظام ده بيتعمل مع الغلبان لكن لما تديهم علي دماغهم عربيتك بتاخد حقك تالت ومتلت ومتسخنيش عليهم اكتر من كدا علشان انا رايحلهم هطربق عليهم ابو رواش باللي فيها

من قبل مرحلوهم عملت بنصيحة استاذنا الكبير استاذ احمد فاروق وجهزت صوتى واتمرنت على الزعييق لأنى للأسف مش من غواة الصوت العالى وربنا يوفقك اما تروحلهم ولوعايز حد يطربق معاك ابورواش انا فى الخدمة لأنى اتخنقت من التوكيلات كلها بأمانة ههههههههههه وربنا يوفقك ياابو حميد
قديم 04-11-2010, 11:08 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة BASSEM BESO مشاهدة المشاركة

من قبل مرحلوهم عملت بنصيحة استاذنا الكبير استاذ احمد فاروق وجهزت صوتى واتمرنت على الزعييق لأنى للأسف مش من غواة الصوت العالى وربنا يوفقك اما تروحلهم ولوعايز حد يطربق معاك ابورواش انا فى الخدمة لأنى اتخنقت من التوكيلات كلها بأمانة ههههههههههه وربنا يوفقك ياابو حميد

ربنا يخليك يا بسوم وخليك علي رنه علشان هتبقي مجزرة ان شاء الله هههههههههه