العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 516

قديم 22-04-2010, 07:54 AM
evram evram غير متواجد حالياً

evram has a spectacular aura aboutevram has a spectacular aura about
افتراضي مشكلة في البطارية و خايف يكون الدينامو

مشكلة عندي يا جماعة و خايف يكون العيب الي بيتكلمة علية انا 516 ايبرانزا انا يا جماعة النهاردة كنت بقالي تلات تيام العربية مادرتش و اخويا نزل فكان نور الصالون والع كلة و ستايبة اكتر من نصف ساعة و شغل الكاسيت طبعا انتو عارفين انا جبت صب و جي ام و سماعات الجي ام طبعا متوصل علي البطارية و فضل مشغلة بتاع ساعة الا ربع كدة و تمام و مفيش مشاكل جيت ركبت ادور العربية مش بدور البطارية نامت و الزجاج بقي طلع براحة و النور بتاع العداد ضعف و الدنا باظط طيب نزوقة جيت انا و واحد كمان ركب هو و رملة و انا زقيتة انا و اخويا و احد كمان زقيناة و بقيت مكسوف و الناس بتضحك عليا شهامت الشعب المصري و دارت و مفيش اي علامة ان في البطارية ضعيفة او عايزة تتشحن او اي حاجة كانة عادي دوسنة بنزين زيادة شوية لاقينا الشكمان بينزل زي مية و بيطلع دخان ابيض سخنتة شوية و رجيعت وقفت و دوست بنزين لللاخر ملقتش اي دخان قلت تمام و شغلت الكاسيت و عادي و مفيش اي حاجة عايز اعرف هو جي ام سييمفوني في ناس كتير جايبة منهم واحد صحبي جايب اتنين و موصلهم علي البطارية بردة و مفيش اي مشاكل و اسبرانزا بردة و شغال طيب اية الي حصل مثلا عشان العربية مكانتش دارت معلش افيدوني لاني خايف قوي و لو الجي ام في حاجة ابيعة فورا مع ان صحبي اسبرانزا و جايب اتنين و موصلهم بنفس الطريقة و مفيش حاجة و صحبي فولكس خنفسة مفيش مشاكل مثلا عشان العربية مكانتش دارت ولا في مشكلة تانية فيدوني لاني خايف و كنت مكسوف و الناس بتشاور عليا و تقول صيني عطلان اهو بيزقفوة ساعدوني و اسف اسف اني طولت عليكم
قديم 22-04-2010, 08:14 AM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة في البطارية و خايف يكون الدينامو

يا راجل يا مفتري
عاوز البطاريه تفضل شغاله علي نور الصلون نص ساعة وعلي الكاست ساعة وهي ما دارتش من 3 ايام وعاوزها ما تتزقش
ده كويس انها دارت زق

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 22-04-2010, 05:12 PM
evram evram غير متواجد حالياً

evram has a spectacular aura aboutevram has a spectacular aura about

يعني كدة تمام و مفيش حاجة خالص
قديم 25-04-2010, 03:49 AM
الصورة الرمزية iprahim_refaat
iprahim_refaat iprahim_refaat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales supervisor

iprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the roughiprahim_refaat is a jewel in the rough

الصراحه ومن غير زعل حرااااااااااااااااااااااا ااام عليك تسأل اصلا ثلاثه ايام بدون دواره وبعدين شغل تمام لل جي ام والكاسيت والسماعات وبعد كل ده تزعل انها دارت بعد زقه يارااااااااااااااااجل هي عيون ولا حاجه ptmnlo123per111ptmnlo123p er111ptmnlo123per111
وكل الي مش مريحك ان الناس بتقول صيني وعطلان يعني لو راكب بي ام وعطلت يبقي حقها لكن صيني واتهانت لو عطلت تبقي كخه ومش ممكن وياييييييييي الرحمه حلوه

اللهم اعز الاسلام والمسلمين يا رب العالمين وازل الكافرين بالكافرين واجعل كيدهم في نحورهم امين يا ارحم الراحمين
قديم 25-04-2010, 08:30 AM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute

علي العموم الحمد لله جت سليمه
بس خلي بالك حاول لو هتشغل حاجه في العربية لازم العربية تكون دايرة علي الاقل 5 دقائق عشان يكون الدنمو شحن البطاريه ولما تشغل حاجه يفضل العربية تكون دايره لأن لو العربية مش داير انت بتسحب من الطارية والنتيجة البطاريه شحنها يفضي لكن لو العربية دايرة الدنمو بيعوض الضحن اللي بيروح من البطارية وتبقي المعادلة سليمه (وانت عارف طبعا الحياة هات وخد)

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر