العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى

Hyundai هيونداى Hyundai General Discussion Forum هيونداى من انجح الشركات الكورية وازاد نجاحها وانتشارها بعد ان ضمت اليها شركة كيا الكورية ايضاً من اهم موديلاتها ( اكسيل - فيرنا - اكسنت - ماتريكس - النترا - سوناتا - جينسيس )

قديم 05-10-2011, 06:12 PM
na7nology na7nology غير متواجد حالياً

na7nology has a spectacular aura aboutna7nology has a spectacular aura about
افتراضي سؤال لغبور... ويا ريت حد يرد عليا ( أحترموا عقولنا)

السلام عليكم...
الموضوع ده .... هو هو على منتدى سيارات تانى وأنا قصدت أنقله هنا هوهو للنشر والأفادة
يا جماعة أنا مهندس مصرى وشغال فى الأمارات وطبعا من ساعة ما جيت هنا من 5 سنين و انا شايف العربيات حواليا أشكال وألوان ماركات ومواتير وكل ده مقارنة بمصر ولا فارق معايا وراضى وبركب وبغير عربية الحمد لله كل سنتين فى مصر لغاية ما الأنترا الشكل الجديد نزلت مصر وقررت أنى أجيبها بعدما بعت التيريوس اللى كانت معايا وفوجئت ان سعر العربية البيزك اتوماتيك ب 124 ألف جنيه ...
السؤال : ليه ومصنع هيونداى هوهو مصنع كيا(بعد م أندمجو فى شركة واحدة) دلوقتى الفرق الكبير ف سعر السيراتو من الألنترا (نفس الموتور ونفس العفشة ونظام التعليق فى الشكل الجديد) خاصة والسيراتو الفول أبشن 2011 كانت بحوالى 133 ألف مش 154 ألف زى الأنترا ؟!!!!!!!
يا جماعة أنا سألت على تمن اللألنترا 2012 فى ابو ظبى هنا هوهو تمن السيراتو والأتنين تخيلوا بكام ؟!!! 56 ألف درهم .... مش هطرق لموضوع الجمارك ده نظام بلد ولازم نحترمه خاصة فى الظروف اللى البلد فيها دلوقتى بس أنا ذكرت السعر عشان أقولكم أن السعر يا جماعة واحدددددددددددددددددددددد ددد...

يا أستاذى العزيز غبور نرجو من سيادتك أحترامنا وأحترام عقلياتنا أكثر من هذا ويكفى ما نتعرض له من أستغلال فى مختلف المجالات الأخرى
وأنا هبدأ بنفسى أهوه وببلغ الجميع أنا مش هجيب هيونداى لا ألنترا ولا غيرها وبأذن الله شعبنا وعيه هيزيد وهنوقف الأحتقار والأحتكار اللى انتو عملينه لينا ده.....

وشكرا
قديم 05-10-2011, 06:40 PM
Neo206 Neo206 غير متواجد حالياً

Neo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond reputeNeo206 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لغبور... ويا ريت حد يرد عليا ( أحترموا عقولنا)

فين غبور يرد على الرجل و علينا
فعلا بس للحق مش غبور و بس ده كل التوكيلات كده
وده بصراحة لان احنا الى بنسمحلهم يستهبلونا
قديم 05-10-2011, 06:48 PM
syd syd غير متواجد حالياً

syd is just really nicesyd is just really nicesyd is just really nicesyd is just really nice

فعلا كل التوكيلات على الحال ده ..
وربنا يهدي ..!
قديم 05-10-2011, 06:53 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

اجنا اللى خليناهم بعملوا فينا كده
قديم 05-10-2011, 08:22 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

- الاكسنت الشكل القديم ( بداية الاكسنت )
- ومن عاملين بالشركة كانت تكلفتها لا تتجاوز 8 الاف جنية
- فى حين ان سعرها اقترب من 60 الف وهى تجميع محلى لا جمارك ولا غيرة
- ولية نروح بعيد اريال الفيرنا الكهرباء ثمنة فالتوكيل 1000 جنية ( الف جنية )
- فى حين ان انظف اريال لا يتجاوز 200 جنية خارج التوكيل
- فعلا ً مبالغات غير عادية
- واى رد من العاملين بالشركة هو دفاع عن عملة