العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 17-05-2009, 02:34 PM
Dojuar Dojuar غير متواجد حالياً

Dojuar is on a distinguished road
افتراضي رد: خطوات نقل ملكيه سياره مستعمله خطوه بخطوه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة POP EL GAMED مشاهدة المشاركة

باشا عشان تنقل الرخصه بأسمك لازم تفحص فى المرور اللى انت رايح ترخص تبعه(المرور اللى انت تبعه)
الاوراق والصور انا ذكرتها فى الموضوع بالتفصيل يا باشا
الموال ده خد 3 ايام (بسبب ان خزينه مرور فيصل بتقفل الساعه 12ptmnlo123per195)
بس لو كده ممكن تجيب نموذج الفحص والتجديد من اى مرور تانى عشان توفر وقت(عندنا احنا مرور بين السرايات)لانى خدت يوم كامل عشان نجيب النماذج ونفحص ولما بتخلص الفحص المفروض انك بتدخل تظبط ملفك وبعدين تدفع الضريبه زى ما ذكرت قبل كده فا ممكن ربنا يكرمك وتاخده فى يومين
هو من الحاجات الصعبه جدا انك تخلصه فى يوم بس ممكن لو رحت انت وتلاته اصحابك مثلا بحيث ان كل واحد يقف فى طابور عشان تكسبوا وقت الطوابير لانها هى اللى بتضرب اليوم
واى استفسار انا موجود بأذن الله اخوك بوب
طب لو هاجدد بس (الفحص اصلا في 2011) و هامش بتوكيلات برضو هاستلم نمر جديده ولا لأ؟
قديم 17-05-2009, 02:39 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dojuar مشاهدة المشاركة

طب لو هاجدد بس (الفحص اصلا في 2011) و هامش بتوكيلات برضو هاستلم نمر جديده ولا لأ؟
هتستلم نمر جديده بس على اسم صاحب العربيه القديم وهتبقى تبع نفس مرورها وانت وحظك لو كان فيه لوح جديده ولا لا

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 17-05-2009, 09:13 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute

مجهود هايل يا باشا.............ربنا يباركلك

أنا فى الموال ده دلوقتى.......نفس العلقة بالظبط

النهاردة ربنا أكرمنى و عملت شهادات مخالفات و بيانات ( عشان الرخصة خلصت ) و بعد كده نقلت ملكية ( عربية أكسنت ب 1100 جم..........حسبى الله و نعم الوكيل )

إن شاء الله هكمل رحلة العذاب دى يوم التلات بأذن الله.

بس قولى.....أنت عرفت تحفظ الخطوات بالتفصيل الممل أزاى.....الواحد على ما بيخلص بيكون نسى أسمه و نسى أنه جاى بعربية و ممكن يروح بتاكسى ptmnlo123per1127

قديم 17-05-2009, 10:19 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

لانى كنت قرفان وكنت عايز اعرف الدنيا دى ماشيه ازاى ومكانش فيه حد عارف التفاصيل دى عشان كده حفظتها (مع انه فيه كام حاجه وقعت منى زى اسم المكتب اللى رحتله بتاع 7 مرات ptmnlo123per1127)
وغير كده قلت اجيب التفاصيل عشان رجالتنا فى مصر موتورز حبايبى ptmnlo123per122

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 17-05-2009, 10:42 PM
الصورة الرمزية ayman abdelrazek
ayman abdelrazek ayman abdelrazek غير متواجد حالياً
التخصص العملى: sales director

ayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond reputeayman abdelrazek has a reputation beyond repute

تسلم يابوب ياجاااااااااااااااااااااا اامد

أبو الفتوح رئيسأ

الكلمات الدليلية
نقل ملكيه سياره