العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

موضوع مغلق

قديم 17-06-2010, 10:06 PM
toto11 toto11 غير متواجد حالياً

toto11 will become famous soon enough
افتراضي رد: آخر أسعار سوق المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

الأسعار للمانيوال والاوتو متفرقش كتير
الأسعار المعروضة على النت ليست مقياسا للسعر الحقيقى وعادة تكون مبالغ فيها
معلش يا دكتور سؤال تانى فى ناس بتقولى بلاش الجتيز علشان قليلة فى السوق وصعبة جدا عند اعادة بيعها فياريت تقولى رايك فى فيها من حيث مميزاتها وعيوبها وقطع الغيار والاهم اعادة البيع

ولو هجيب الاتوماتك (انا عارفة انك لاتفضل الاتو فى الكورى) لكن مش ممكن نكشف عليها كويس قبل الشراء
الحقيقة انا بدور على عربية صغيرة وتكون اتو اهم حاجة .

معلش بطول عليك بس انا فعلا محتارة انهى الافضل اجيب الجيتز 2007 اتو ولا اشترى بيكانتو جديدة وخلاص
اسفة للتطويل
قديم 18-06-2010, 01:09 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة toto11 مشاهدة المشاركة

معلش يا دكتور سؤال تانى فى ناس بتقولى بلاش الجتيز علشان قليلة فى السوق وصعبة جدا عند اعادة بيعها فياريت تقولى رايك فى فيها من حيث مميزاتها وعيوبها وقطع الغيار والاهم اعادة البيع

ولو هجيب الاتوماتك (انا عارفة انك لاتفضل الاتو فى الكورى) لكن مش ممكن نكشف عليها كويس قبل الشراء
الحقيقة انا بدور على عربية صغيرة وتكون اتو اهم حاجة .

معلش بطول عليك بس انا فعلا محتارة انهى الافضل اجيب الجيتز 2007 اتو ولا اشترى بيكانتو جديدة وخلاص
اسفة للتطويل
الجيتز أفضل من البيكانتو
ثقيلة فى إعادة البيع لكنها تبع توكيل قوى موفر قطع غيارها وصيانتها بلا مشاكل
فيه سيارات جيدة مثل السيريون أوتو
وممكن السيلاريو اوتو جديد وعيبهما صغر الموتور ولكن ما تفرقش عن البيكانتو لكنها أعلى جودة

قديم 18-06-2010, 01:20 AM

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaledtawab مشاهدة المشاركة

يا جماعة انا معايا كرايسلر نيون 97 راشة برة عاوز اعرف سعرها
تساوى 38-40 حسب الحالة

قديم 18-06-2010, 01:30 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميمو1000 مشاهدة المشاركة

يا دكتور هو حضرتك فى الزيرو ترشح فرنا زيرو ولا لانوس زيرو وليه ولو فرنا مين أحسن العادية ولاستاروهوالفرق كبير وهو فى فرنا بتيجى مصر تقفيل كورى ولولانوس النص كاملة ولا الكاملة ومتشكرين على المجهود
الفيرنا أفضل من اللانوس كأداء وموتور وكل منهما له مميزات وعيوب وفريق من المشجعين
اللانوس تقفيل مصرى (منصور شيفورليه ومن قبله أبو الفتوح)
والفيرنا تقفيل غبور
اللانوس الكاملة بتزيد عن الهاف(4زجاج كهرباء-ومرايا يمين كهرباء واريال كهرباء وسبويلر خلفى وحلى بالتابلوة وطارة قابلة للتعديل وفوانيس شبورة )
والكل تقفيل مصرى والفيرنا ستار بها بعض الإضافات الشكلية والبعض يراها أجمل والبعض يراها بلا قيمة

قديم 18-06-2010, 03:54 AM
samyhasan samyhasan غير متواجد حالياً

samyhasan is on a distinguished road

السلام عليكم هذه اول مشاركة حقيقية لي فى المنتدى
اولا جزاك الله كل خير على هذا المجهود يا د تامر
ثانيا فقرة الاسئلة
دى اول عربية لى فالسؤال الاول
زيرو ولا مستعمل؟
انا عايز عربية تتحمل السفر المتكرر والعائلة كبيرة 7 افراد فبفكر فى الماتريكس اتوماتيك
السؤال التانى فيه عرية اسمها باراتى من فولكس ولكن تقفيل برازيلى عجبانى جدا جدا ولكن فى كلام عنها على قطع الغيار وسعر اعادة البيع؟؟؟فأفيدونا
معلومة اخيرة انا مخصص ميزانية لا تتجاوز 70 لو مستعمل وهستنى لحد مكمل لو قررت اشترى زيرو
وجزاك الله خير الجزاء مرة اخرى
موضوع مغلق