العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > حوادث السيارات

حوادث السيارات مواضيع حوادث السيارات للإستفادة منها و محاولة تجنبها

قديم 24-10-2010, 03:47 PM
santos128 santos128 غير متواجد حالياً

santos128 is on a distinguished road
افتراضي رد: خبطتين في العتب توجع

حلها بسيط وسهل ويعتمد عليك
خد الملف بالسنس انت راجل سواق قديم واكيد عارف الفرق بين الملف الواسع والضيق وابعاد عربيتك عامله ازاى ..
على فكره انا دايما فى اى ملف بسيب على الاقل 30 او 40 سم بينى وبين الرصيف
وخليها على الله
قديم 24-10-2010, 04:52 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

قدر الله و ما شاء فعل الموضوع بسيط
لا تنس دعاء الركوب و ذكر الله

اولا انا بخش الدوران بسرعه لاتقل عن 40
لو بتسوق بقالك 30 سنه و بتدخل اي ملف علي السرعه دي يبقي لازم تخبط
مافيش قاعده معينه لدخول الدوران زي ما انت بتحدد لنفسك انك مش بتدخل باقل من 40 كم /س
كل طريق و له سرعته و له ظروفه

حـازم خـضـر

قديم 24-10-2010, 05:54 PM
الصورة الرمزية سيف الدين سعيد
سيف الدين سعيد سيف الدين سعيد غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط
التخصص العملى: مهندس ديكور . ومدير اداره بالتليفزيون المصرى .
هواياتي: الفن

سيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond reputeسيف الدين سعيد has a reputation beyond repute

فكرتونى بأصل الموضوع :

ياعم ماحدش ابدا فى الدنيا يعمل اللى انت بتعمله دا . ماحدش ابدا ياخد ملف بالسرعه دى . احنا فى بلد مزدحم جدا وكل من فيه والحمدلله ربنا مساعدهم جدا بعقولهم النيره . وعشان كده احنا بنسوق على أدنا . ولازم نمشى تاتا تاتا عشان ربنا يسترها معانا . ونوصل بيوتنا سلام . خللى بالك لأنك واضح ان سواقتك متسرعه شويه . ومش كل مره حاتسلم الجره . ولو الجره جت فى روح حاتبقى الخبطه مش فى العتب . وساعتها وجعها حايبقى وحش أوى
ربنا يستر عليك وعلينا .

Saif El Deen
قديم 24-10-2010, 10:56 PM
semo99 semo99 غير متواجد حالياً

semo99 is a jewel in the roughsemo99 is a jewel in the roughsemo99 is a jewel in the rough

والله متشكر ليكم جميعا وعلي مروركم وكنت عايز اقول اولا انا من الاسماعيليه فا نسبه الزحام تكاد تكون منعدمه مش زي القاهره والشوارع اغلبها عريضه يعني والله ممكن لو عربيه نقل تكون بيس معاها اوي مش دي االمشكله انا بحب زي اندر جراوند اقرب من الحيط اوي ومن العربيات ال يعني باخد علي كدا اسكور

وبالنسبه للسرعه والله السرعه دي مرض زي السجاير كل ما اقول ابطل حاجه منهم ارجع واكتر من الاول

وموضوع المرايه المحدبه دي ايه نظامها يعني بتكشف العربيه من فوق وتحت ولا ايه ويا تري انا اركبها لوحدي ولا عايزا ظبط

اه كنت هنسي بالنسبه لليعايز يدخل اي ملف علي 40 هي طريقه الجزره يعني تكون في الجنب الاخر وتبدا تدخل الملف من بعد حوالي5 متر فا دا بيدي وسع في الملف فبتقل زاويه الملف
قديم 24-10-2010, 11:15 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

المراية بتتلزق على المراية الأصلية من الحرف, والجوز منها رخيص جدا وموجود عند بتوع الكماليات, وبتبين جنب العربية كله.

شكلها

دى هتساعدك تكشف اللى حواليك, وهتبين أخر العربية من تحت.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.