العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 21-05-2012, 03:54 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حقيقة البنزين الـ80

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

والله يا هشام بيه انا دايما احط 92 بس سبحان الله صوت الموتور كانى بحطلها سولار ههههه موش 80 كمان بل على العكس حطيت 80 الصوت هدي والله زى ما بقولك
تصدق انا كمان حصلى الموضوع دة من كام يوم كدة
انا بقالى حوالى شهر بفول 92 بس (يعنى التانك كلة بقى 92 ) وجيت من اسبوع كدة اتزنقت فحطيت 15 لتر 80
سبحان الله جاى ادور وامشى لاقيت صوت العربية هادى جدا مش عارف لية !!

بس بعد يومين الحمد لله
الصوت رجع عالى تانى زى الاول واكتر كمان
تقريبا ال 92 كمان اتضرب وبقى بيزودوة مية
قديم 22-05-2012, 01:41 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

أستاذ خالد و أستاذ Vinditta
ارجو من سيادتكم التكرم بتوضيح معنى ان صوت الموتور بيعلا أزاى
يعنى مع تزويد البنزين اه الصوت العالى اللى بيحصل فى الموتور
وهل انتوا ظبطوا التاكيهات فى العربيات بتاعتكوا بمناسبة الصيف الجميل اللى احنا دخلنا فيه ؟؟
انا لقيت عندى 3 تاكيهات محملة وصوت الموتور اختلف قبل وبعد الظبط ياريت تقولولى اه اللى بيحصل عندكوا بالظبط علشان لو كده نتقابل يوم الجمعه الصبح بدرى و أظبطهالكوا بإذن الله

التعديل الأخير تم بواسطة Hisham.Elgazzar ; 22-05-2012 الساعة 01:56 PM
قديم 22-05-2012, 11:53 PM
الصورة الرمزية Vanditta
Vanditta Vanditta غير متواجد حالياً

Vanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond reputeVanditta has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

أستاذ خالد و أستاذ Vinditta
ارجو من سيادتكم التكرم بتوضيح معنى ان صوت الموتور بيعلا أزاى
يعنى مع تزويد البنزين اه الصوت العالى اللى بيحصل فى الموتور
وهل انتوا ظبطوا التاكيهات فى العربيات بتاعتكوا بمناسبة الصيف الجميل اللى احنا دخلنا فيه ؟؟
انا لقيت عندى 3 تاكيهات محملة وصوت الموتور اختلف قبل وبعد الظبط ياريت تقولولى اه اللى بيحصل عندكوا بالظبط علشان لو كده نتقابل يوم الجمعه الصبح بدرى و أظبطهالكوا بإذن الله
الصوت بيعلى يا استاذ هشام عندى يعنى المكنة مابتبقاش هادية فى السلانسية وتحس ان صوتها عالى على ار بى ام قليل (دة اللى عندى )
وبالنسبة للتاكيهات انا بدئت اشك فيها فعلا عشان السحب قل جامد والعربية بقت مخنوقة على ار بى ام واطى ولازم احرق جامد عشان احس بسحب العربية
والكلام دة بدء يحصل فعلا مع موجة الحر دى
بس انا عاتب عليك يا استاذ هشام عشان فى موضوعك بتاع التاكيهات شارح تاكيهات الالمانى والايطالى ومش شارح بتاعت اليابانى
مع انك كنت بتشكر فى تقنيتها السهلة فى الظبط وقوة فى الاداء
على العموم انا منتظر من حضرتك الشرح ولو طلع الموضوع سهل ومش محتاج خراط احتمال اعملها بنفسى عشان بصراحة مابقتش اثق فى حد من كتر اللى بيفتوا
قديم 23-05-2012, 03:01 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
حصرى رد: حقيقة البنزين الـ80

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Vanditta مشاهدة المشاركة

الصوت بيعلى يا استاذ هشام عندى يعنى المكنة مابتبقاش هادية فى السلانسية وتحس ان صوتها عالى على ار بى ام قليل (دة اللى عندى )
وبالنسبة للتاكيهات انا بدئت اشك فيها فعلا عشان السحب قل جامد والعربية بقت مخنوقة على ار بى ام واطى ولازم احرق جامد عشان احس بسحب العربية
والكلام دة بدء يحصل فعلا مع موجة الحر دى
بس انا عاتب عليك يا استاذ هشام عشان فى موضوعك بتاع التاكيهات شارح تاكيهات الالمانى والايطالى ومش شارح بتاعت اليابانى
مع انك كنت بتشكر فى تقنيتها السهلة فى الظبط وقوة فى الاداء
على العموم انا منتظر من حضرتك الشرح ولو طلع الموضوع سهل ومش محتاج خراط احتمال اعملها بنفسى عشان بصراحة مابقتش اثق فى حد من كتر اللى بيفتوا
http://www.masrmotors.com/vb/showpos...8&postcount=24

:pod_of_gold ::pod_of_gol d:
قديم 23-05-2012, 06:20 AM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute

كنت بحط 80 في كورولا عيون وكانت ماشيه زي الفل وعمري ماشتكيت منه بس بيقلل سحب العربيه شويه وخلاص