العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديلات رفع الاداء

تعديلات رفع الاداء car performance tuning - قسم خاص بتعديلات رفع أداء السيارة من محرك وأجهزة تعليق وفرامل الخ ...

قديم 12-03-2010, 01:21 AM
egynet egynet غير متواجد حالياً

egynet will become famous soon enough
افتراضي رد: فيات 128 بماتور ريتمو 1500 سى سى ولــــكــــن ....!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek elbadry مشاهدة المشاركة

موتور الريتمو فعلا 1500 ممكن يكون ركب المتور على الفتيس 128 يبقى لازم تجيب فتيس 5 غيار يريح المتور لان الموتور دة عفى واوى حوض العربية وشكرا

شكرا للافادة

طيب انت متعرفش الفيتيس يعمل كام تقريبا ؟؟
قديم 12-03-2010, 01:31 AM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

انا كنت جايبة من 3 سنين من عزبة شلبى 300 جنية
على فكرة هوة بردو فتيس الريجاتا ياعنى الاتنين يركبو على بعض
فى معلومة كمان المتور كبير اسال المكانيكى على الفراملل لان الطنبير الى فى العربية لموتور 1100 وشكرا
قديم 15-03-2010, 03:00 PM
powerofhelll powerofhelll غير متواجد حالياً

powerofhelll is on a distinguished road

كده يبقي هو مركبه شورت جير هتاخد تجميع احسن و التوب اسبيد هيقل
قديم 15-03-2010, 04:18 PM
الصورة الرمزية mansoub504
mansoub504 mansoub504 غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد منسوب
التخصص العملى: server administrator (IT)..
هواياتي: السيارات

mansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond reputemansoub504 has a reputation beyond repute

هية مافيهاش مشكلة ان
اولا الريتمو 1500 وده حقيقي ولانها فيات عادي ممكن تتثبت علي الرخصة
ثانيا لازم تركب باره للحوض عشان الشسيه مايفتحش منك (يعني يفسخ او يفشخ) وانا اسف في التعبير
ثالثا الفتيس صغير علي المتور يجمع معاك بسره لكن في النهاية مش هيوصل للسرعة اللقصوى اللي ممكن يجيبها الموتور
رابعا لو عاوز تغير الفتيس هات فتيس 5 غيار بتاع 128 نوفا 1300 وده هيبقي كويس بس بالنسبة لسعرة متهيألي حوالي 1000 جنيه

إن الملوك بلاء حيثمـا حلـوا فلا يكن لك في أبوابهـم ظـل
ماذا تؤمل من قوم ٍ إذا غضبوا جاروا عليك وإن أرضيتهم ملوا
فاستغن بالله عن أبوابهم كرمـاً إن الوقوف علـى أبوابهـم ذل
مصرى وأفتخر
وبحبك يا مصر
قديم 15-03-2010, 06:55 PM
الصورة الرمزية tarek elbadry
tarek elbadry tarek elbadry غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف فنى تكييف بشركة المقاولون العرب
هواياتي: لاتوجد هواية محددة

tarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond reputetarek elbadry has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mansoub504 مشاهدة المشاركة

هية مافيهاش مشكلة ان
اولا الريتمو 1500 وده حقيقي ولانها فيات عادي ممكن تتثبت علي الرخصة
ثانيا لازم تركب باره للحوض عشان الشسيه مايفتحش منك (يعني يفسخ او يفشخ) وانا اسف في التعبير
ثالثا الفتيس صغير علي المتور يجمع معاك بسره لكن في النهاية مش هيوصل للسرعة اللقصوى اللي ممكن يجيبها الموتور
رابعا لو عاوز تغير الفتيس هات فتيس 5 غيار بتاع 128 نوفا 1300 وده هيبقي كويس بس بالنسبة لسعرة متهيألي حوالي 1000 جنيه

السلام عليكم
كلام حضرتك مظبوط بس فى مشكلة فتيس 128 يركب وها يبقى كويس جدا المشكلة فى المرش ها يبقى صغير ها يتعبو فى الشتاء مرش الريتمو كبير لازم فتيس ريتمو او ريجاتا
انا معايا نفس المشكلة غيرت فتيس العربية الريتمو بى 128 من غير معرف واطريت اغير المرش وتعبنى فى الشتاء
هات الفتيس بتاع الريتمو او الرجاتا ضرورى جدا