العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 25-05-2011, 11:02 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هي أقصي سرعة وصلت لها بسيارتك؟؟

السرعه 220 كم اخر العداد بتاع النترا 2009 بس احساس جميل انك تقفل الامبير واحساس اجمل لما تكون بتقطع عربيه زي الكورولا ال2006 بس صراحه ياجماعه انا لسه جايب لمراتي سيراتو هاي لاين 2011 زفت ومبتقفلش اخرها 200كم
قديم 25-05-2011, 11:07 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

انا عندي عيب في السراتو ياجماعه قولت اخد استشاراتكم بتبطل لما بوقف العربيه علي الثبات وهي طبعا اوتوماتيك والفتيس الجديد وعملت كل حاجه كل الاسبريهات بتاعه الانجكشن ورفع الاوكتيت والكومبيلت وغيرت بوجيهات ونظفت البوابه وبحد بنزين 92 علاطول بس انا جايبها خليجي فمراكز الخدمكه محدش عرف يعنلها زهقت فماشي بيها كده بس للتصحيح هي بتبطل بس لما تكون جايه من مشوار طويل واول وقفه بس بعد كده خلاص
قديم 25-05-2011, 11:39 AM
الصورة الرمزية mahmoudey
mahmoudey mahmoudey غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود عادل
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الرياضة

mahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud ofmahmoudey has much to be proud of

السرعة: 160 كم/س
نوع السيارة: هيونداى فيرنا أتوماتيك
سعه المحرك: 1600 سى سى
الملاحظات: مرعبة بعربية زى ديه
قديم 25-05-2011, 12:58 PM
SpinAxe SpinAxe غير متواجد حالياً

SpinAxe will become famous soon enough

أقصى سرعة جبتها كانت 200 بعربية اكسنت ار بي الجديدة

ال حصل اني كنت عالطريق الدولي ف اسكندرية على سرعة 140 بجري مع مرسيدس اي320 , الواد طلع غشيم خد غرزة ديقة أوي من ادامي فخبطت فية و عربيتي انحدفت يمين عشان أحك في الرصيف , هو ارتبك بدأ يفرمل فقفل عليا الشمال , فبقيت بحك في الرصيف من ناحية و هو زانقني من الناحية التانية مش عارف اعمل اية , و هنا دست بنزين عالاخر و فضلت أحك في الرصيف لحد ما أخيرا عديت منة على سرعة 200 , و لحد دلوقت مش فاهم ازاي العربية منقلبتش بيا ؟ دا بستر ربنا و الحمد لله
قديم 25-05-2011, 04:14 PM
عمرو سيف عمرو سيف غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا عاشق BMW
التخصص العملى: بكالوريوس تجارة - جامعة طنطا
هواياتي: السواقة

عمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of lightعمرو سيف is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Limoway مشاهدة المشاركة

طبعا أنا شفت نفس الموضوع في قسم الموتسيكلات.

بس عجبتني الفكرة وحبيت نعمل نفس الموضوع عن السيارات:

الموضوع يتلخص بإجابتك عن مجموعة الأسئلة القادمة:

1. ما هي أقصي سرعة وصلت لها بسيارة؟
2. ما هو نوع السيارة وموديلها؟
3. ما هي سعة محرك السيارة؟
4. ما هي ملاحظاتك عن تجربتك؟
وأرجو من كل الشباب المشاركة لتبادل الخبرات
1- 180 كم / ساعة
2- هوندا أكورد 1998
3- 2400 سي سي
4- العربية ماشاء الله ثابتة جدا وزي الفل ماكونتش متوقع منها الأداء ده , وكانت ممكن تجيب أكتر بس بصراحة قلقت لإن كان معايا مراتي وكانت حامل كمان والحمد لله ربنا ستر.

وحش الأسفلت