العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > بروتون PROTON

بروتون PROTON شركة بروتون هي الصانع الماليزى الوطني للسيارات. يعود إنشاء الشركة لعام 1983 بناءًا على توجيهات مباشرة من رئيس الوزراء الماليزى آنذاك، د. مهاتير محمد. شركة بروتون القابضة، هي الشركة المسيطرة على بروتون للسيارات.

قديم 24-07-2008, 01:21 AM
Abeer Abeer غير متواجد حالياً

Abeer is a jewel in the roughAbeer is a jewel in the roughAbeer is a jewel in the rough
افتراضي ادراج التخزين في Gen 2

انا اتفرجت على الجين 2 العربية حلوة ما شاء الله و صالونها جيد بس التابلوه بتاعها مش على نفس مستوى شكلها من بره وكمان بصراحة مش لاقية فيها اماكن تخزين:-)

ممكن حد يقول لي ليه مش عاملين درج في التابلوه حتى زي باقي العربيات ، معلش انا اول مرة اشوف الحكاية ده ...
قديم 18-08-2008, 09:06 PM
الصورة الرمزية MohabSaeed
MohabSaeed MohabSaeed غير متواجد حالياً

MohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادراج التخزين في Gen 2

موضوع درج التخزين ده كان خطأ تصميمى ..... و عدلوه فى الجين 2 فيس ليفت .... الى لسه مانزلتش عندنا , و البيرسونا ...و من الاخطاء التصميميه برده .. مكان ازرار التحكم فى الزجاج الكهرباء و المرايات ......... وده كالو اتعدل فى الموديل الجديد .

THE ELEGANT ALFA ROMEO 156 AUTO DELTA 3.7 GTA - AM SUPER
The Most Beautiful & Powerful Front Wheel Drive Car Ever Made - 400 Horses Power - From 0:100 Km\h in4.8 Sec & Top Speed 290 Km\h
قديم 19-08-2008, 02:14 AM
الصورة الرمزية abo3bdolrahman
abo3bdolrahman abo3bdolrahman غير متواجد حالياً
من انا؟: أبوعبدالرحمن باشا خلاص خت الباشاوية.
التخصص العملى: مدير مناوب الإدارة الهندسية
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر و ال..... مش فاكر

abo3bdolrahman is just really niceabo3bdolrahman is just really niceabo3bdolrahman is just really niceabo3bdolrahman is just really nice

أختلف معاك يا عزيزى مهاب فى موضوع الأدراج دى و أعتقد إنها و عن تجربة ماشية أوى مع الطابع الرياضى للسيارة و التعديلات الجديدة دى عن رغبة العملاء نظرا لإنتشار السيارة مع العائلات أكثر من فئة الشباب اللى كانت السيارة موجهة ليهم و فى النهاية هيا اذواق و راحة نفسية
قديم 21-08-2008, 02:06 AM
الصورة الرمزية MohabSaeed
MohabSaeed MohabSaeed غير متواجد حالياً

MohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond reputeMohabSaeed has a reputation beyond repute

فعلا بالظبط زى ما حضرتك قولت ... ازواق و راحه نفسيه ...

THE ELEGANT ALFA ROMEO 156 AUTO DELTA 3.7 GTA - AM SUPER
The Most Beautiful & Powerful Front Wheel Drive Car Ever Made - 400 Horses Power - From 0:100 Km\h in4.8 Sec & Top Speed 290 Km\h
قديم 28-09-2008, 01:31 AM
الصورة الرمزية momenhamdy
momenhamdy momenhamdy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

momenhamdy is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Abeer مشاهدة المشاركة

انا اتفرجت على الجين 2 العربية حلوة ما شاء الله و صالونها جيد بس التابلوه بتاعها مش على نفس مستوى شكلها من بره وكمان بصراحة مش لاقية فيها اماكن تخزين:-)

ممكن حد يقول لي ليه مش عاملين درج في التابلوه حتى زي باقي العربيات ، معلش انا اول مرة اشوف الحكاية ده ...
الاجابة سهلة جداً يا استاذي الفاضل
اولاً بالنسبة لموضوع الدرج التابلوه العربية تصميمها سبور (رياضي) فا علي هذا الاساس لا يوجد درج تابلوه و لا ولاعه سجائر و لا طفايه سجائر ( سياسة مصنع في انتاج سيارة )
ثانيا بالنسبة لموضوع الخامات الخامات عادية و دا راجع علي ان العربية تتبع قيمة السعر مقابل المنتج ........ و انا بصراحة لي رأي في الموضوع دا يمكن يكون غريب شوية انا دائماً بقول الكمال لله وحده ...
و كل عام و حضرتك بخير