العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 05-07-2012, 11:08 AM
الصورة الرمزية MR_SELVESTER
MR_SELVESTER MR_SELVESTER غير متواجد حالياً

MR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of lightMR_SELVESTER is a glorious beacon of light
افتراضي كل واحد حصلو كدا يخش

يالا كدا يا جماعة بعيد عن جو المقارنات والكلام دا ...
كلـ واحد اكيد فاكر اول مرة يركب عربية ويسوقها يالا كل واحد يقولي موقف مضحك حصلو ... وانا مستني علشان اضحك :craz yW14:

قديم 05-07-2012, 11:19 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كل واحد حصلو كدا يخش

لا يا حبيبى عايز نحكى احنا وانت تقعد تضحك

انت تحكى اول واحد واحنا وراك يا معلم

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 05-07-2012, 11:26 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

انا بدات سواقة لما كان عندي 11 سنة
وكنت ساعتها طويل وبقعد على كرسي السواق ببقا شايف كويس
ومع الوقت بقيت حريف سواقة (من وجهة نظري انما والدي كان بيقول عليا حمار )
ووالدي كان لما يجي مش الشغل يرن عليا وانزله علشان اركن العربية
ومرة والدي رن عليا رحت نزلت بسرعة وركبت العربية علشان اركنها
قررت اتحدى نفسي واركن بين عربيتين كانوا واقفين بالعرض موازيين للرصيف وكانت المسافة بينهم تكفي العربية
المهم حاولت اركن بكل الطرق الممكنة
المشكلة بقا اني ركنت العربية بطريقة غبية ومعرفتش اطلع العربية بين العربيتين اللي راكنين
قولت اعمل ايه ؟؟
حاولت اني اطلع بالعربية المهم لقيت ابويا قدامي قالي انزل يا فالح
سبحان الله من اول مرة لقيت ابويا ركن صح بين العربيتين
راح بص ع العربية وشاف الاكصدام الوراني متبهدل خالص ومخدوش
ساعتها اترزعت حتة قلم
وبعديها ابويا عاقبني بمنع ركن العربية لمدة سنتين
وقبل ما يخلصوا السنتين دول راح ابويا بايع العربية
وحاليا احنا معندناش عربية
لكن انا بلف بعربيات صحابي شوية ههههه
وتقبل تحياتي

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 05-07-2012, 11:37 AM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

انا أول مره كنت اسوق فى حياتى
كان عندى 12 سنه يعنى فى الاعدادى
وكنت مع والدى عند الميكانيكى المهم الميكانيكى ومكنش فاضى وقتها ومعاه عربيه والدى سابلى مفاتيح العربيه وراح مشوار ولقيت الميكانيكى خلص العربيه اللى كانت معاه وبيقولى دير وش العربيه وهاتها عند الورشه طبعا ان شكلى لو قلت له مش بعرف اسوق هيبقى زباله اوووى قولت استعن بالله واجرب وكانت اول تجربه فى حياتى طبعا انا كنت عارف كل حاجه من دبرياج وفرامل وبنزين وغيارات وازاى ادور وكدا
دورت العربيه ودوست دبرياج جامد واديت الاول وقمت رافع رجلى مره واحده قامت العربيه مبطله
ليه بقا وازاى العربيه تبطل منى قومت مدور تانى وانا دايس دبرياج ورافع ورجلى سنه سنه ومزود بنزين واول ما الدواسه نصها او اكتر على العربيه طلعت امريكانى وواخده فى وشها وطايره طيران المهم انا قلبى فى رجلى بس فى نفس الوقت فرحان انى حركت العربيه وبعد اول 100 متر بدأت اتحكم فى العربيه والف والحورات دى وكلاكسات متقولش مولود على الدركسيون
بس بأمانه كل ما افتكر الموضوع دا مبطلش ضحك والميكانيكى بعدها عرف انى دى اول مره كنت اسوق فيها وقالى يعنى لو خبطت العربيه كنت انا اللى هلبس فى الحيطه مع والدك

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

قديم 05-07-2012, 11:37 AM
noura_taman noura_taman غير متواجد حالياً
من انا؟: أم مصرية
التخصص العملى: ليسانس أداب

noura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond reputenoura_taman has a reputation beyond repute

انا اول موقف لي كان وانا لسة يادوبك بتعلم سواقة وكانت اول حصة لي وكنت باخد الحصص على عربية البيت كانت 128 المهم مافيش ما كملناش الحصة والعربية عطلت وركنها المدرب في مكان كويس ونزلت اخدت تاكسي عشان اروح لحد ما اشوف ميكانيكي وفعلا نزلنا شوفنا ميكانيكي عشان نجيب العربية اخدته ورحنا عند العربية الميكانيكي طلع ما بيعرفش يسوووق يا نهااار طين والراجل كان فاكر اني بعرف اسوق واول ما يشغلي العربية هاطلع اجري بيها .. المهم انا قولتله ياعم الحاج انا لسة النهاردة كانت اول حصة لي وماكملتهاش كمان قالي سووقي انتي بس وعلى بركة الله .. اعدت بيني وبين نفسي أقول الراجل ده باينه اهبل ولا ايه ولا عايز يموت شهيد ما فهمتلوش المهم انا جريئة وماكنتش فارقة معاي برضه رحت قولتله طيب اركب واتشاهد وسوقت تقريبا كدة من روكسي لحد ورشته في الزتون وطلعنا سلام الحمد لله

أكثر الأشخاص أهمية
هم الذين يسكنون خيالاتنا قب
ل النوم