العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > فورد FORD

قديم 09-04-2012, 02:11 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصريا اسعار قطع غيار فورد فوكاس الاصليه من توكيل فورد فقط على مصر موتورز وبس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matrux مشاهدة المشاركة

ربنا يوفقك ياكاديلاك انشاء الله

على فكرة فية صنايعية بيشتغلو فى الفورد هنا فى المنصورة وعندهم قطع غيار كمان وبأسعار اقل من المكتوبة كمان
قبل ما اقول اي حاجة حضرتك ليك واحشة كبيرة جدا جدا

انا عايز اطلب من حضرتك تعملنا تقرير عن الفوكس الموديل اللي مع حضرتك
تقييمك للعربية
قطع الغيار سواء في التوكيل او بره
واسعاااار قطع الغيار عشان بتقلق ناس كتير والاماكن اللي حضرتك تعرفها بتبيع قطع غيارها
وطبعا اسأل مجرب ومتسألش طبيب بحكم انك اصبح ليك خبرة مع العربية وصيانتها
عشان كل الناس تستفيد وبجد الفوكس عربية محترمة جدا جدا وربنا يبارك لحضرتك فيها

تحياتي لحضرتك
قديم 09-04-2012, 03:40 PM
الصورة الرمزية matrux
matrux matrux غير متواجد حالياً
من انا؟: امجد شوقى
التخصص العملى: مهندس زراعى
هواياتي: السيارات والسفر

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light
افتراضي رد: حصريا اسعار قطع غيار فورد فوكاس الاصليه من توكيل فورد فقط على مصر موتورز وبس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو الشوق كاديلك مشاهدة المشاركة

قبل ما اقول اي حاجة حضرتك ليك واحشة كبيرة جدا جدا

انا عايز اطلب من حضرتك تعملنا تقرير عن الفوكس الموديل اللي مع حضرتك
تقييمك للعربية
قطع الغيار سواء في التوكيل او بره
واسعاااار قطع الغيار عشان بتقلق ناس كتير والاماكن اللي حضرتك تعرفها بتبيع قطع غيارها
وطبعا اسأل مجرب ومتسألش طبيب بحكم انك اصبح ليك خبرة مع العربية وصيانتها
عشان كل الناس تستفيد وبجد الفوكس عربية محترمة جدا جدا وربنا يبارك لحضرتك فيها

تحياتي لحضرتك
انت اللى ليك وحشة يابو الشوق
وانا تحت امرك يا سيدى هعمل التقرير اهو وهقول كل اللى عرفة عشان انا لسة جديد فى الفوكس دة انا لسة هغيرلها زيت اهو
والتقرير اهو تحت الانشاء
قديم 09-04-2012, 07:50 PM
essam eleven essam eleven غير متواجد حالياً

essam eleven will become famous soon enoughessam eleven will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة matrux مشاهدة المشاركة

حضرتك حببتنى فى العربية اكتر على فكرة هههههه
بس لية الشكل القديم وحش .؟؟؟ انا معايا فوكس 2007 وشكلها حلو وعاجبنى اوى
بس حضرتك متأكد من حكاية لف العالم 88 مرة دى اصلها ماشية 156 الف كيلو وخايف الصراحة مع ان الميكانيكى بيأكد ان الماتورممتاز وياترى اى افضل نوع زيت اقدر استخدمة ؟
بس انا اعتقد ان سعرها الغالى هو السبب الوحيد لعدم انتشارها
لا مش وحش خالص بس زى مقولت هى مسالة ان المنافسين كانت ليهم الثقة الاعلى لدى المستهلكين زى المازدا والميجان (رغم عيوبها اسعار قطع غيار نار وسعر اعادة بيع فى الارض) وكمان الكورلا كل دول كانت المستهلكين بالمعنى البلدى مطمنين ليها ودة بسبب ان شركات العربيات دى كان ليها اسم فى السوق لية ثقة كبيرة
ولو خت بالك ان قولت الفوكس حتنجح لانها حتاخد حصة السيفيك بعد الشكل الجديد التعبان لكن متهايلى لو السيفيك بنفس شكلها مكانتش الفوكس حتبيع جامد
مع ان الفورد اسم اكبر من الرينو والمازدا لكن لازم يتعمل ليها دعاية جامدة فى مصر مش عشان عربية بعينها لا علشان اسم فورد ذاتة ياخد مكانتة
قديم 09-04-2012, 09:52 PM
الصورة الرمزية matrux
matrux matrux غير متواجد حالياً
من انا؟: امجد شوقى
التخصص العملى: مهندس زراعى
هواياتي: السيارات والسفر

matrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of lightmatrux is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة essam eleven مشاهدة المشاركة

لا مش وحش خالص بس زى مقولت هى مسالة ان المنافسين كانت ليهم الثقة الاعلى لدى المستهلكين زى المازدا والميجان (رغم عيوبها اسعار قطع غيار نار وسعر اعادة بيع فى الارض) وكمان الكورلا كل دول كانت المستهلكين بالمعنى البلدى مطمنين ليها ودة بسبب ان شركات العربيات دى كان ليها اسم فى السوق لية ثقة كبيرة
ولو خت بالك ان قولت الفوكس حتنجح لانها حتاخد حصة السيفيك بعد الشكل الجديد التعبان لكن متهايلى لو السيفيك بنفس شكلها مكانتش الفوكس حتبيع جامد
مع ان الفورد اسم اكبر من الرينو والمازدا لكن لازم يتعمل ليها دعاية جامدة فى مصر مش عشان عربية بعينها لا علشان اسم فورد ذاتة ياخد مكانتة

مشكور يا استاذ عصام
وحضرتك عندك حق الامريكان اعتماهم كلو على الفورد ودة دليل على نجاح العربية دى
بس حضرتك تعرف حد استخدم الفوكس قبل كدة
اصل العربية اللى معايا ماشية 156 الف كيلو ودة مقلقنى شوية
قديم 23-05-2012, 10:25 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

الف شكر ليكم يا جماعه و نورتوا الموضوع
:pod_of_gold ::pod_of_gol d::pod_of_go ld: