العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > كروز

كروز chevy gold logo

قديم 10-10-2011, 09:27 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فلتر بانزين الكروز واللاسيتي

الخزان ملوش دعوة دا فكة سهل وتركيبة اسهل بعيد عن الخزان خالص
قديم 11-10-2011, 06:14 PM
الصورة الرمزية wathi8
wathi8 wathi8 غير متواجد حالياً

wathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of lightwathi8 is a glorious beacon of light

لو بعيد عن الخزان طيب حيكون فين مكانه؟؟!! تعبت من البحث اسفل السيارة ولم أجد الفلتر!!
ارجو التوضيح اكثر

قديم 12-10-2011, 04:01 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

انا هقولك يا سيدى مكانة فين ...انزل تحت العربية من ورا هتلاقى التنك والفلتر موجود جمب التانك ع طول من الناحية اليمين ودى صورة بتوضح بالضبط هتوصل ازاى ..

ملحوظة ... نظام الفلتر انة جوة كباية نفس نظام فلتر الزيت كدة بالضبط مهواش قطعة خارجية لا قطعة داخل قطعة وطبعا الى هيتغير القطعة الداخلية فقط

واى خدمة يا صاحبى ... سؤال بس انت عامل كام كيلو دلوقتى ؟؟

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 12-10-2011, 10:59 AM
pigens pigens غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مراجع داخلي
هواياتي: الرحلات

pigens is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

انا هقولك يا سيدى مكانة فين ...انزل تحت العربية من ورا هتلاقى التنك والفلتر موجود جمب التانك ع طول من الناحية اليمين ودى صورة بتوضح بالضبط هتوصل ازاى ..

ملحوظة ... نظام الفلتر انة جوة كباية نفس نظام فلتر الزيت كدة بالضبط مهواش قطعة خارجية لا قطعة داخل قطعة وطبعا الى هيتغير القطعة الداخلية فقط

واى خدمة يا صاحبى ... سؤال بس انت عامل كام كيلو دلوقتى ؟؟
باشا صباح الفل يا شباب المنتدي
صباح الخير يا حماده باشا انا اخوك هاشم من القاهره
هل هذا الفلتر بتاع الاسترا يعني الواحد يروح منصور و يجيب فلتر بنزين الاسترا هل هذا صحيح
انا دلوقتي عامل 25000 km و ماغيرتش الفلتر ولا مره
اغيره دلوقتي .......
شكرا لكم جميعا
قديم 12-10-2011, 06:55 PM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pigens مشاهدة المشاركة

باشا صباح الفل يا شباب المنتدي
صباح الخير يا حماده باشا انا اخوك هاشم من القاهره
هل هذا الفلتر بتاع الاسترا يعني الواحد يروح منصور و يجيب فلتر بنزين الاسترا هل هذا صحيح
انا دلوقتي عامل 25000 km و ماغيرتش الفلتر ولا مره
اغيره دلوقتي .......
شكرا لكم جميعا
يا صباح الهنا يا هاشم بك منورنى والله

لا شوف يا سيدى فلتر البنزين فى اللاستى هو فلتر البنزين فى الكروز واحد مفيش اختلاف ولا فى المكان ولا فى شكل الفلتر .. يعنى تجيبة من التوكيل عادى جدا او هاتة من اى مركز معتمد لمبيعات شيفرولية

بالنسبة للمدة ياباشا هو الفمروض فى الاصل 50000 بس طبعا علشان انا حنا من الدول المصنفة اولى دول العالم فى نضافة البنزين فهنيجى ع نفسنا شوية ونغير فى نص المدة ميجراش حاجة اهو كل نضافة للعربية وحفاظ اكتر ع المكنة

يعنى الى اقصد اقولهولك انك لو اتأخرت شوية بسبب ظروف ولا حاجة مفيش قلق

HaMaDa-ToUB@R

01000902024