العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > تويوتا TOYOTA > Corolla

Corolla toyota corolla تويوتا كورولا

قديم 19-02-2011, 10:28 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كرولتي الي كانت جميلة.

علي ما اعتقد انه سواق المبكروباص هو ال غلطان
وربنا يعوض عليك يا باشا

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم
قديم 19-02-2011, 10:35 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

هو انتو االاتنين ..... كنتوا داخلين يمين
انا اعتقد انك انت اللى غلطان
......................
لان الخبطه الاماميه ....او االاماميه يمين .............. عاده هو الغلطان

وانتظر منك تقوللى ملابسات الحادث ازاى
.........انا بنيت رأيى على ان الخبطه الاماميه او الاماميه يمين فى السياره خطأمن السائق ....... مجرد مبدأ
لكن من الملابسات للحادث الصوره توضح أكثر

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 19-02-2011, 11:05 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة acounter01 مشاهدة المشاركة

علي ما اعتقد انه سواق المبكروباص هو ال غلطان
وربنا يعوض عليك يا باشا
تمام يابشا بس انا مش هقول رأيي غير في الآخر. أو مش رايي بقى الي إنتهى إليه تقرير الشرطة ياعني.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

هو انتو االاتنين ..... كنتوا داخلين يمين
انا اعتقد انك انت اللى غلطان
......................
لان الخبطه الاماميه ....او االاماميه يمين .............. عاده هو الغلطان

وانتظر منك تقوللى ملابسات الحادث ازاى
.........انا بنيت رأيى على ان الخبطه الاماميه او الاماميه يمين فى السياره خطأمن السائق ....... مجرد مبدأ
لكن من الملابسات للحادث الصوره توضح أكثر
ماشي انا هشرح بالظبط غيه الي حصل :
1- الموقع هوا إشارة مرور زي ماهو باين في الصور.

2- إشارته هوا فتحت الأول وهوا خد يو تيرن وكان واقف برا الشارع الي المفروض يخشه وكان قدامه عربية كمان لأني الشارع كان زحمة فا هوا وواحد قدامه كانوا واقفين في الصندوق الأصفر برا الشارع أصلا.
3- أنا بقى كنت جاي مستمر في نفس الشارع وإشارتي فتحت ولسة الشارع الي المفروض ادخله زحمة وواقف والميكروباص وعربية قدامه واقفين برة في الصندوق الأصفر فضلت مستني شوية مارضيتشي أطلع من إشارتي لحد مالقيت الشارع الي قدامي بدأ يتحرك والإشارة كانت خلاص هتقفل طلعت من الإشارة وفضلت مستني العربية السيدان الي قدام الميكروباص تخش قبليا ياعني انا كمان كنت مستني في الصندوق الأصفر.
4- العربية السيدان التانية خدت اليوترن ودخلتها قدامي وبعدها انا بدات اتحرك اخش الشارع وفي نفس الوقت المايكروباص غتحرك علشان يخش هوا كمان.
5- طبعا حصلت الحادثة ياعني خبطنا في بعض ومش هقول خبطني أو خبطته المهم هوا إكسر عنده الفانوس والزاوية باظبط انا إتخبط في الباب الي جنبي وبعدين المراية وبعدين الرفرف الي الامامي.
6- صورة الحادث وإتصلت بالشرطة وطبعا عملوا التقرير بتاع الحادث حد يقدر يقول الشرطة طلعت مين المتسبب أو لو إنتا كنت بتكتب تقرير الشرطة هتعمل إييه قولي هتقول لمين هوا الي غلطان وطبعا لازم تشرحله غلطه لأنه لو ما إقتنعشي بالي بتقوله لازم يروح معاك قسم الشرطة تعملوا التقرير هناك.

قديم 19-02-2011, 11:23 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

من كلامك ومن الصور هو اللى غلطان
وانا شايف كدا لسببين :
1- انتو االاتنين كنو شبه متوقفين
وهو طلع بعديك ....
2- مقدمه سيارتك سابقه سيارته ..... معناها هو شاف جزء من سيارتك بنسبه 100% قبل التهيئ بالحركه

دا رأيى ....

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 19-02-2011, 11:35 PM
الصورة الرمزية acounter01
acounter01 acounter01 غير متواجد حالياً
من انا؟: الباشا
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: التليفونات المحمولة

acounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond reputeacounter01 has a reputation beyond repute

تمام يا استاذ خالد

سبحان الله وبحمده

سبحان الله العظيم