العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 20-04-2010, 08:34 AM
الصورة الرمزية احمد بدر1978
احمد بدر1978 احمد بدر1978 غير متواجد حالياً
من انا؟: متزوج عندى بنتين وولد
التخصص العملى: مهندس موبيلات فى اى 2
هواياتي: تربية الكلاب والصيد

احمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond reputeاحمد بدر1978 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي معقدنا في عيشتنا سواقة الستات :)

النهاردة كان يوم غير عادى ليامع الستات يارب ما يسوقوا ال فى الحلم
اصتبحت باختى مطلعة عربيتها من الجراج بعد ما خبططلى الرفرف كالعادة وماشية اسف واحدة ف اشارة لبست فى الاستبن اسفة معلش ماما عيانة واحدة متنحة ماسكة الشمال فشارع ابو قير وماشية 10 كيلو
ومسك الختام واحدة وانا فاخر الشارع دخلت عكس الاتجاةوعيزانى ارجع انا والى ورايا 200 متر ورا وهيا مترجعش 20متر
حبت توسعلى سكة كملتلى على الرفرف حسيت انة سبيل اى حد يخبط فية
طبعا انا من صبحيت ربنا بتخبط وبقول قدر اللة وما شاء فعل
بس على راى المثل وام كرثوم للصبر حدوووووووووووووووودواللة كنت بسمعها قبل ما اتخبط
نزلت وبكل ادب قالتى ممكن ترجعهالى وانا اسفة على الخبطة على اساس انى عاشق عيونها
انا نزلت اخدت منها المفاتيح وندهت الظابط عملها محضر عكس اتجاة والخبطة
كان اجمل حاجة وانا شيافها بالاساور بس ياريت الدخلية تعملهم اساور بامبى
قديم 20-04-2010, 10:42 AM
الصورة الرمزية mida012
mida012 mida012 غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في زمن مش زماني
التخصص العملى: مدير مشروعات
هواياتي: النسيان والصبر

mida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to behold

احكيلكم موقف عن الستات والسواقة فية امي والضحية واحد ماشي في الشارع خرجت ماما بالعربية من ملف وانا جنبها واحد ماشي جنب زمايلة بيتكلم وهاهاها وكدة المهم ماما بتقرب علية قولتلها اديلة كلاكس يطلع الرصيف مش عارف متوترة طب تفادية تعالي شمال شوية عمالة تغير الغيارات مش عارف المهم اخر حاجة حاسبي هتخبطية كانت ماشية 30 20 حاسبييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي ييييييييييييييييييييييييي يييييييييييييييييي
المهم راحت شايلاة من الارض رمتة ادامها 3 متر زي البرميل اوقفي بقي لا ودي تيجي مش عايزة تدوس فرامل للعربية تبطل تخيلوا كل دة كان الراجل وقف تاني الخبطة مش جامدة قوي قدر يقوم يبص عالي خبطة كانت يامعلم وصلتلة واللة راحت شايلاة تاني بالعربي زي متقول كدة هو اللي وقفنا مش الفرامل
الموقف التاني يارجالة من اندر المواقف اللي مش هتلاقوها
ماما دخلت شارع طلع فية مرور واليوم دة بتاع التكاسي تقريبا بيتجمعوا علي اباب كلهم صف كدة وبيطلعوا ورا بعض يعملوا بونديرة عداد المهم دخلت الشارع عربية واقفة يمين راكنة والمرور شمال والتكاسي واقف شمال دخلت ماما وقدامها عربية تاكس ماشية شمال عشان تقف في الصف هي طبعا زي ماتقولوا دخلت الشارع غلط اتوترت اةةةةةةةة وهوب يامعلم ماما حبت تعمل غرزة في التاكس اللي ادامها والعربية اللي راكنة يمين تخيلوا غرزة علي 40 وفي اية عربية راكنة يمين وتاكس شبة بيوقف جت تعملها مظبطتش راحت لبسة في التاكس اليي يعتبر واقف في اخر الصف التكاسي ومن عادة سائقي التكاسي ترك سيارتهم ممورة بدون فرامل اليد
اسمع طخ بم ترن دش تك تيك جميع الاصوات اللي علي كيفك يامعلم والضحية

36 تاكسي لبسوا ورابعض قديم وجديد كلهم اتخبطوا زي الدومينوا شنبة وفوانيس ورا وقدام
ولو تفتكروا في الاول قولتلكوا دي مرور يعني كانوا جايين يعملوا اية يرخصوا طب والخبطات يعني اية امن ومتانة وكان اسبوع مش يوم
شوفت اللي عمرك ماتتخيلوة
قديم 20-04-2010, 10:57 AM
الصورة الرمزية mida012
mida012 mida012 غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في زمن مش زماني
التخصص العملى: مدير مشروعات
هواياتي: النسيان والصبر

mida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to behold

علي فكرة عربية ماما كانت سيات يارجالة كانت بحوالي 6الاف
ماما دفعت تصليح وفوانيس حوالي 10 الاف جنية ينطح جنية
قديم 20-04-2010, 11:17 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

[quote=mida012;167871]علي فكرة عربية ماما كانت سيات يارجالة كانت بحوالي 6الاف
ماما دفعت تصليح وفوانيس حوالي 10 الاف جنية ينطح جنية[/quotههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه
علي فكرة انا هطبع المشاركة بتاعت ديه هابعتها لماما ماشي وهتتحريم من الاكل بتاع شهر ولا حاجة وهتقولك بتطلع اسرار البيت بره يا ......................... ......... ههههههههههههههههههههه
انا مش عارفة الستات معتقدكم في عيشتكم ليه مانا ست وبشوف ستات بتسوق زي الفل عادي يعني

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
قديم 20-04-2010, 11:18 AM
الصورة الرمزية meemee
meemee meemee غير متواجد حالياً
التخصص العملى: ادارية/
هواياتي: الرسم

meemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond reputemeemee has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mansoub504 مشاهدة المشاركة

علي فكره في حاجه بلاحظها في الستات
تمشي عكس وتعمله مش واخده بالها وعاوه الناس ترجعلها
بس علي فكره مافيش نظرية ثابته
يعني الستات فيهم الكويس وفيهم اللي مبيعرفش
والرجاله نفس الحكاية
بس غالبا حوادث الستات بتبقي رفرف باب اكصدام
وحوادث الرجاله بتهدد الارواح
ومن ضمن مشاكل الستات لاظت ان في منه لما بتلاقي نفسها هتخبط مش بتدوس فرمله لا بتغمض عنيها في الاول كنت فاكر ان الرمله فيها سنسور مع العين بس طلعت مش حقيقة
احيــــــــــيـــــــك

meemee hamza
اللهم لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين