العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 27-05-2012, 07:07 PM
عاوز عربية عاوز عربية غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير بشركة سياحة

عاوز عربية has a spectacular aura aboutعاوز عربية has a spectacular aura about
افتراضي نكتة توكيل رينو

النهاردة كنت في التوكيل باخد كود الكاسيت والتكيف كان بيبرجل العربية قلت اخليهم يظبطوا الفريون بالمرة طبعاً عارفين ان أخوكم جديد على عالم الاوروبي المهم يوم ماشتريت العربية طاسة من الطاسات الاربعة ضاعت مني قبل ماروح البيت بالعربيه عكننه يعني المهم قلت اجيبها من التوكيل بالمرة تخيلوا الطاسة الواحدة بكم [] 120 جنيه غير الضريبة يا مؤمنيين تخيلوا التهريج !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! انا قلقت اوي من اسعار قطع الغيار يارعب لما الطاسة البلاستين ب 120 جنيه يبقا لاقدر الله لو فيه قطعة غيار بجد هاتبقا بكم استر يا ستااااااااار . بس شهادة حق التوكيل ناس محترمة وملتزمة وفعلاً خدمتهم كويسة بس الا نكتة الطاسة ديه انا مبقتش قادر اتكلم من كتر الضحك وهم بيقولولي أستهباااااااااااااااال[IMG]
قديم 27-05-2012, 07:15 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نكتة توكيل رينو

السلام عليكم
شركة رينو ثمن السيارات بيكون اقل من الباقي لأنها بتعوض في قطع الغيار وهيه ديه سياسة الشركه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 27-05-2012, 07:33 PM
عاوز عربية عاوز عربية غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير بشركة سياحة

عاوز عربية has a spectacular aura aboutعاوز عربية has a spectacular aura about

بس سيبك انت العربية عسلللللللل بسمالله ماشاء الله عشان خاطر لوجي تهون اي شئ وبعدين اذا كان عالطاسة هاشوف واحده من عند بتوه الكاوتش اكيد هلاقي ماهو اللي بيضيع بيروح فيه اكيد بيروحلهم
قديم 27-05-2012, 09:39 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

هيه نكته طبعا 120 جنية ليه يعنى علشان طاسه ده حضرتك تشيل الباقى وتجيب طقم جديد من بره ارخص من السعر ده وعلى العموم تبقى اربط الطاسات بافزان بلاستيك بعد كده وصدق اللى قال ان العلام مش ببلاش وربنا يوفقك وتلقى واحده.
قديم 28-05-2012, 03:06 AM
aboatif aboatif غير متواجد حالياً

aboatif will become famous soon enoughaboatif will become famous soon enough

والله لو 120 جنيه يبقى حلو أوي احب اقولك ان تمن 4 طاسات لتويوتا ياؤيس في التوكيل 1450 جنيه