العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 30-03-2009, 12:30 AM
emadmody2010 emadmody2010 غير متواجد حالياً

emadmody2010 can only hope to improve
افتراضي رد: اخيرا وصلت رينو لوجان المغربيه

موصلتش لسه مصر المغربي
قديم 30-03-2009, 12:40 AM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aga63 مشاهدة المشاركة

كفايه سرقه بقى.
انا خليت واحد يسأل امبارح أسعار اللوجان كالاتى:
1- بدون أى حاجه (يعنى ناقص يقولوا كويس اننا حطينا لكم الموتور كمان) فقط (ياسلام) 56900.ptmnlo123per111
2- تكييف وباور فقط ب 62900 الف. ptmnlo123per144
3 - تكييف وباور وزجاج أمامى كهرباء ب 64900 (او 64500).
4 - كل حاجه (زى الرومانى او ايا كانت اللى موجوده اوروبى) ب 67999 .
يعنى الفرق بينها وبين الأوروبى 2000 جنيه فقط.
والله الظاهر انهم مش بياخدوا جمارك على العربيات فى مصر. هما بياخدوا جمارك على أصحاب العربيات (يبقى الجمرك على العربيه الفين جنيه) والباقى جمرك على صاحب العربيه (او جمرك على قفاه). خلوها تصدى.
حسبنا الله ونعم الوكيل.ptmnlo123per195
باشا كلام حضرتك ده مش صحيح
اللوجان نازله بتلات فئات
1-فاضيه ودى تمنها 55900
2-هاف اوبشن(باور-تكييف-زجاج كهربائى امامى-كاسيت سى دى)المغربى منها ب62900 والرومانى منها كانت ب70900 يعنى فيها فرق حوالى 8 الاف جنيه
3-الكامله مانيوال(باور-تكييف-4 زجاج كهرباء-سنتر لوك-كاسيت mp3-مرايات كهرباء)المغربى منها ب66900 والرومانى منها كان تمنه 76900 يعنى برضه فيها فرق حوالى 10 الاف جنيه
يبقى حضرتك جبت منين كلمه فرق 2000 جنيه دى
ارجو من حضرتك تحرى الدقه لان العربيه دى عامله فرق هو اينعم الفرق مش كبير زى ما كنا متخيلين بس هقولك كلمه واحده
بص على اللانوس ولا الفيرنا اللى بتتجمع هنا مش فى المغرب وعليها تمن شحن(وشوف تمن الهاف اوبشن بتاعتهم وهى بتمن الفول اوبشن بتاعت اللوجان)
يا ريت يا جماعه محدش يهاجم عربيه لمجرد انها مش عجباه او نازله بسعر مش عاجبه
اكيد كلنا نفسنا تبقى ب1000 جنيه وتبقى اوتوماتيك وفيها abs بس هى دى مصر وكويس جدا ان العربيه وصلت لكده ولا ايه
ارجو ان كلامى ميكونش ضايق اى حد ptmnlo123per122
اخوكم بوب الجامد

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 30-03-2009, 03:09 PM
aga63 aga63 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس استشارى
هواياتي: السيارات، الرياضه

aga63 will become famous soon enoughaga63 will become famous soon enough

الأخ العزيز بوب الجامد
اولا فى مسألة تحرى الدقه من اول كلمه انا قلت ان واحد سأل لى مش انا اللى سألت (بس ماجبتش رقم بطاقتهptmnlo123per1127) فلو كان غلط فى الأرقام او انا غلطت فى النقل من المصدر فالغلط عندى ياسيدى والواحد يبقى ينزل اعتذار فى الأهرام على جنب صغير كده زى مابيعملوا مع أى حد بيغلطوا فى حقه علنى وحقك علينا ياسيدى.
ثانيا انا ماهاجمتش العربيه نفسها (لو اخدت بالك من كلامى انا كنت بأفكر اشتريها زى كتير من الناس) كنا عاقدين الأمل ان لآول مره نلاقى حد يعمل سعر معقول لحاجه فى مصر.
ثالثا انا ماهاجمتش غير الوضع الغريب للأسعار اللى دائما مغالى فيه.
رابعا وده الاهم فى اللى فات وكلامك يزعل حد ليه. الإختلاف فى الرأى لايفسد للود قضيه زى مابيقولوا . انا شخصيا مابأزعلش لو حد إختلف معايا. وعلى الأقل انت جبت الأرقام الحقيقيه اللى انا ماجبتهاش.
وكفايه كده كلام بدل ماناخد الصفحه كلها ويضربونا فى المنتدى بقى.ptmnlo123per184
ptmnlo123per1116
بس برضه انا عند رأيي ان العربيه لسه سعرها غالى عما هو مفروض (مش عما انا متوقع)ptmnlo123per154
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته.
قديم 30-03-2009, 05:34 PM
الصورة الرمزية هيمو
هيمو هيمو غير متواجد حالياً
من انا؟: د. ابراهيم
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: السيارات

هيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond reputeهيمو has a reputation beyond repute

الاسعار دي برده غاليه على عربيه معفيه من الجمارك
قديم 28-07-2009, 10:09 PM
الصورة الرمزية hamed
hamed hamed غير متواجد حالياً
من انا؟: hamed
هواياتي: السفر

hamed has a spectacular aura abouthamed has a spectacular aura about

هيا الرينو اللوجان افضل ولا لانوس افضل ارجو الرد عليا elssayad@hotmail.com