العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-02-2010, 07:55 AM
ada7 ada7 غير متواجد حالياً

ada7 is on a distinguished road
افتراضي ارغب بشراء اللوجان بس خيف منها

أرغب بشراء سياره لا تزيد عن 70000 جنيه ويكون أمامى :
اللوجان
الانوس
بروتون ساجا
انا ركبت الانوس شكلها مش فخم وتسارعها قبل 100 مش كويس بس قطع غيارها موجوده ورخيصه وأى مكانيكى بيشتغل فيها.
الساجا انا مركبتهاش بس ركبت الجين 2 روعه سحب ممتاز عفشه روعه بس ضعيفه , الصاج متين بس الساجا معرفش عنها حاجه.
اللوجان نادره على الطريق معرفش عنها حاجه غير انها افخمهم وعايز اعرف تفاصيل عنها من اللى جربوها فعلاً محدش يفتى وياريت حد يقلى اى عربيه سحبها اسرع , اثبت, اقوى صاج , امان وأخيراً قطع الغيار والتوكيل
وارجو من اللى معاه اى عربيه من 3 يقول كلمه
قديم 06-02-2010, 07:10 PM
mik_fad mik_fad غير متواجد حالياً

mik_fad is on a distinguished road
افتراضي رد: ارغب بشراء اللوجان بس خيف منها

انا نفسي اعرف زيك و ياريت حد يقولنا
قديم 06-02-2010, 08:11 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

الانوس اكثر اقتصادية وسهولة فى الصيانة وقطع الغيار
اللوجان اوسع عربية
الساجا الاكثر تميزاً واداء

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 08-02-2010, 11:00 PM
mmzyan mmzyan غير متواجد حالياً

mmzyan is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haitham fares مشاهدة المشاركة

انا اشتريت لوجان 2010 المغربي فول ابشن فى شهر اكتوبر اللى فات ، بصراحة العربية متينة جدا ، حصلى مشكلة بصسيطة معاها فى الزوايا بس دة عشان ان اكلت مطب كان تحت كوبرى المريوطية بعمق نص متر على سرعة 120 تقريبا، بس بجد انا مبسوط من العربية بشكل كبير واخلى حاجة فيها ارتفاعها عن الارض ، واحساساك بالمطبات تقريبا معدوم ، استهلاكها للبنزين حوالى 7 ليتر ، ابرز عيوبها هة ان الدريكسيون تقيل شوبة، التسارع بتعها مش اوى لغاية التالت ، يعنى مش زى الفرنا ولكن بعد ما تعدى المية تجيها وتسبقا ، التكييف زى الفل، العربية فى الاول كان صوتها عالى شوية وبالذات على الاول بس وطي مع الوقت ، من الاخر مش هتلاقى عربية بالسعر دة والاماكنيات دية ، فى حاجة او عيب هو ساعار قطع الغيار عشان انا فى اول يوم خبطت الفانوس الخلفى وجبته بحوالى 280 جنية ، وعلامة الرينو الامامية استرقت واتصدمت من سعرها فى التوكيل مش فاكر سعرها بس حوالى 200 جنيه .
انا كان نفسى اجيب اللوجان بس نظرا لان كنت مستنى موضوع سفر استحرمت اجيب زيرو و اركنها او ارفعها فالموضوع رسى على سيارة لادا مستعملة بس لسه عندى الرغبة اجيب لوجان و مبروك عليك و ربنا يعطيك خيرها و يكفيك شرها
قديم 09-02-2010, 12:39 AM
ahmadalsattar ahmadalsattar غير متواجد حالياً

ahmadalsattar is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة haitham fares مشاهدة المشاركة

انا اشتريت لوجان 2010 المغربي فول ابشن فى شهر اكتوبر اللى فات ، بصراحة العربية متينة جدا ، حصلى مشكلة بصسيطة معاها فى الزوايا بس دة عشان ان اكلت مطب كان تحت كوبرى المريوطية بعمق نص متر على سرعة 120 تقريبا، بس بجد انا مبسوط من العربية بشكل كبير واخلى حاجة فيها ارتفاعها عن الارض ، واحساساك بالمطبات تقريبا معدوم ، استهلاكها للبنزين حوالى 7 ليتر ، ابرز عيوبها هة ان الدريكسيون تقيل شوبة، التسارع بتعها مش اوى لغاية التالت ، يعنى مش زى الفرنا ولكن بعد ما تعدى المية تجيها وتسبقا ، التكييف زى الفل، العربية فى الاول كان صوتها عالى شوية وبالذات على الاول بس وطي مع الوقت ، من الاخر مش هتلاقى عربية بالسعر دة والاماكنيات دية ، فى حاجة او عيب هو ساعار قطع الغيار عشان انا فى اول يوم خبطت الفانوس الخلفى وجبته بحوالى 280 جنية ، وعلامة الرينو الامامية استرقت واتصدمت من سعرها فى التوكيل مش فاكر سعرها بس حوالى 200 جنيه .
من ناحية التسارع ممكن تقولنا هيا ولا اللانوس مثلا ؟؟؟؟؟؟